טור אישי לקראת התחרות: Marines #44. צילום פרטי

טור אישי לקראת התחרות: Marines #44

חברת First מקיימת בארץ תחרויות רובוטיקה שונות. אחת מהתחרויות היא תחרות FLL, תחרות שעוסקת עם רובוטים מלגו ועד פרויקט מחקר גדול. Marines #44 בטור אישי

עד לתחרות הארצית של חברת First פה בארץ, אנו ניתן לכמה קבוצות לכתוב טורים אישיים לקראת התחרות. והפעם, קבוצת הרובוטיקה Marines #44. מה הפרויקט שלהם ואיך הם מיישמים את ערכי ה-FLL?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

התכנית של FLL חושפת את התלמידים לעולם מרתק של מדע וטכנולוגיה, מעודדת לחשוב ולפעול כמו מדענים ומהנדסים וחושפת אותם לאתגרים ביומיום. השנה, כמו בכל שנה, התחרות סובבת סביב נושא מסוים. השנה, נושא התחרות הוא בעיית המים העולמית, איך אנחנו מוצאים, מובילים, משתמשים ונפתרים ממים. האתגר של התלמידים כלל בנייה ותכנות רובוט אוטונומי המבצע משימות על גבי לוח משימה ייחודי, שמכיל משימות בנושא מים. חקר ולימוד הנושא תוך חשיבה יצירתית והצגת פתרון חדשני לבעיית המים שנבחרה על ידי הקבוצה בהתאם לקריטריונים, כל זאת תוך פיתוח כישורים חברתיים כגון עבודת צוות, מנהיגות, שיתוף פעולה ומעורבות בקהילה.​

© צילום פרטי

אנחנו נתעסק בשלושה היבטים בתחרות: הרובוט (בנייה ותכנון), מחקר (העלאת הבעיה והפתרון המוצע) והערכים (רוח הקבוצה ושיתוף פעולה). את הרובוט אנחנו מתכנתים ובונים מחלקו לגו, נבחנים עם ביצועי ויכולותיו. על כל חלק ברובוט שלנו הושקעה מחשבה מעמיקה ובוצעו שינויים רבים על מנת לוודא שהתוצר המוגמר מושלם מכל הבחינות. כשבנינו, שמנו דגש על הנושאים הבאים: אסטתיקה, עמידות של הרובוט ואסטרטגיה בשביל לחסוך זמן על המגרש. התחלנו בדירוש המשימות על פי קושי, ניקוד, מרחק מהבסיס ותכנון מקביל בין המשימות. חילקנו את המפה לשלושה אזורים בשביל להצליח להתוות לעצמנו דרך יעילה.

© צילום פרטי

נעבור למחקר שלנו. המחקר שלנו עוסק בבעיה שרובינו נחפשים אליה כמעט בכל יום. היא פוגמת בבריאות שלנו, חושפת אותנו למחלות ומאוד מסכנות אותנו. בעיה זו היא לא אחרת מאשר הצטברות בקטוריות במי השתיה שעומדים בבקבוק. על פי מחקר מאוניברסטית סאות' המפטון משנת 2011 נמצא כי נחושת יעילה נגד חייקיי אי-קולי הגורמים למחלוץ. בנוסף, היא יכול לסייע בהורדת הסיכון בהתפשטות הזיהומים. לאחר חשיבה רבה, החלטנו שאנחנו מעוניינים לפתח מוצר שיהיה בכל בית וישפר את איכות החיים של כל האנשים המעוניינים בלי שזה יעלה יותר מדי כסף. התשובה הייתה ברורה: לייצר מוט עם מטבעות נחושת עם פקק ואקום.

© צילום פרטי

בתהליך של הקבוצה למדנו מהי עבודת צוות אמיתית - כל אחד תרם את המנה שלו לקבוצה וזה מה שהחזיק אותנו כקבוצה. לפי דעתינו, אנחנו לא חושבים שיש הרבה ילדים בעולם שרוצים לבוא לבית הספר בשבת. למרות זאת, מצאנו את עצמנו עובדים בימים אלו וביקר צוחקים ביחד עם כיתות ח' ביום לפני התחרות. לסיכום, אנחנו בכנות יכולים להגיד שבארבעת החודשים האחרונים שבילינו, אכלנו, בנינו, חקרנו, התנדבנו, עזרנו, למדנו, צחקנו ובעיקר נהנינו - מה שגרם לכך שהפכנו לקבוצה אחת.

© צילום פרטי
תגיות
תגובות