טור אישי לקראת התחרות: The Mermaids 677. צילום פרטי

טור אישי לקראת התחרות: The Mermaids 677

חברת First מקיימת בארץ תחרויות רובוטיקה שונות. אחת מהתחרויות היא תחרות FLL, תחרות שעוסקת עם רובוטים מלגו ועד פרויקט מחקר גדול. The Mermaids 677 בטור אישי

עד לתחרות הארצית של חברת First פה בארץ, אנו ניתן לכמה קבוצות לכתוב טורים אישיים לקראת התחרות. והפעם, קבוצת הרובוטיקה The Mermaids 677 מחטיבת יד גיורא שבהרצליה. מה הפרויקט שלהם ואיך הם מיישמים את ערכי ה-FLL?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

התחרות מחולקת לשלושה נושאים מרכזיים: רובוט, פרויקט וערכים. בתחום הרובוט -  אנחנו בונים ומתכנתים רובוט אשר יבצע את המשימות המוגדרות על ידי התחרות. המשימות קשורות לנושא השנתי של התחרות, והשנה הוא Hydro Dynamics (מים). על הרובוט לבצע משימות שונות באוטונומיה מוחלטת כמו החלפת צינור, השקייה, הרחבת משאבה, הפיכת מכסי ביוב ועוד.

© צילום פרטי

בכל התחום של עולם המים, הקבוצה שלנו בחרה דווקא להתמקד בנושא הברז. כן, בברזים השונים שפרוסים בבתים שלנו. לכן חקרנו על צרכי המים הביתיים, על הברז הסטנדרטי וחסרונותיו ובעקבות כך המצאנו את הפתרון החדשני שלנו SmartApp. מערכת ה-SmartApp היא למעשה מערכת המשלבת אפליקציה חדשנית עם הברז המוכר כיום. בתוך האפליקציה, שולב משחק המסייע לילדים צעירים לבצע את הפעולות היומיות בצורה נכונה. האפליקציה מתחברת למצלמת קינקט וכשהילד עושה פעולה נכונה, הוא יקבל פידבק חיובי. בנוסף, באפליקציה קיימים סרטונים שמראים למבוגרים כיצב לתקן בעיות אינסטלציה פשוטות. כל זאת מתבצע בשליטה קולית המסייעת גם היא לחסוך במים על ידי כך שקיימים בה הנתונים לכמות המים שצריך לפעולות יומיות רבות. נפגשנו עם אנשי מקצוע רבים המתעסקים בנושא ופיתחנו אפליקציה כפי שתיארנו לעיל.

© צילום פרטי

בתחום הערכים, אנו מיישמים את ערכי FLL. בתחרות, השופטים שמים דגש רב על הערכים האלו. לדוגמה, אנחנו קבוצה, אנחנו מוצאים פתרונות, אנחנו מכבדים ונהנים. את הערכים של התחרות יישמנו בכמה דרכים:קודם כל, אנחנו התנדבנו בבית החולים לווינשטיין במחלקת שיקום ילדים, שם באנו ושימחנו את ילדי המחלקה. בנוסף, העברנו שיעורי רובוטיקה לתלמידי בית ספר יסודי בעיר שלנו, מתוך הניסיון שלנו בתחום. והכי חשוב נהננו, במשך החודשים האחרונים נשארנו בבית הספר כל יום, עבדנו, צחקנו, הזמנו פיצה. היינו ואנחנו עדיין קבוצה. קבוצה 677! 

מוזמנים להתרשם מאתנו יותר באתר האינטרנט שלנו ובעמוד האינסטגרם שלנו.

תגובות