טור אישי לקראת התחרות: Team Skyline #1610. צילום פרטי

טור אישי לקראת התחרות: Team Skyline #1610

חברת First מקיימת בארץ תחרויות רובוטיקה שונות. אחת מהתחרויות היא תחרות FLL, תחרות שעוסקת עם רובוטים מלגו ועד פרויקט מחקר גדול. כך בחרה קבוצת Team Skyline #1610 להציג לכם את הטור האישי שלהם

מה זה FLL?

סנד: "תחרות ה-FLL היא פעילות שבה משלבים שלושה נושאים: בניית רובוט, פרויקט חקר ועבודה לפי ערכים".

מיכל: "מטרת תוכנית FLL היא לגרום לילדים להתעניין במדע וטכנולוגיה. בכל שנה מקבלות הקבוצות נושא כללי, שממנו צריך לבחור נושא ולבצע חקר. השנה הנושא היה מים. הקבוצות מקבלות גם משימות שיש לבצע על שולחן בגודל של בערך 4 שולחנות בי"ס מוצמדים. את המשימות מבצע רובוט שאנחנו פיתחנו בעצמנו (בלי הוראות). כל הקבוצות צריכות לפעול בהתאם לערכים כמו עבודת צוות, כבוד אחד לשני ושיתוף".

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

איך הגעתם לנבחרת הרובוטיקה?

הילה: "סגנית בית הספר סיפרה לנו בשנה שעברה שתיפתח קבוצת FLL חדשה בבית הספר, היא הציעה לנו להירשם".

יונתן: "ילד בבית הספר רץ במסדרון ושאל "מי רוצה להיות בנבחרת הרובוטיקה של בית הספר?" ואני אמרתי כן. עכשיו אני בנבחרת".

איתמר: "אני הגעתי לתחום של הרובוטיקה מחוג רובוטיקה. החוג היה נחמד אז המשכתי ממנו לנבחרת".

סנד: "שמעתי על הרובוטיקה ממורים בבית הספר".

מיכל: "ההורים שלי מהנדסים והם כיוונו אותי לזה. כשהייתי קטנה קנו לי ולאחיי ערכת לגו רובוטי. אני הרכבתי ותיכנתתי המון. בנוסף הייתי פעילה בליגה הצעירה, FLL Junior מכיתה ב' עד ד'".

יובל: "בשנה שעברה הייתי בקבוצת FLL Junior. יחד עם עוד כמה חברי נבחרת".

© צילום פרטי

וויתרתם על דברים בגלל התחרות?

מיכל: "אנחנו נפגשים יותר ויותר פעמים בשבוע לאורך העונה. עכשיו אנחנו מתקרבים לתחרות ונפגשים 7 פעמים בשבוע! מצאתי את עצמי מוותרת על חוגים ומפגשים עם חברים ופחות הייתי עם המשפחה".

שחר: "מצאתי את עצמי מוותרת על המון מפגשים עם חברים ומדי פעם על השיעור הפרטי שלי בגיטרה".

שקד: "ויתרתי על אימונים של הכדורסל".

איך תחרות הרובוטיקה השפיעה עליך?

שחר: "תחרות הרובוטיקה השפיעה עליי לטובה, בכך שהיא לימדה אותי לא להשוויץ. היא לימדה אותי שהדרך חשובה יותר מהתוצאה".

יותם: "אני יותר משפיע על הסביבה שלי".

שקד: "התחרות משכה אותי לצד יותר טכנולוגי. למשל בתחילת השנה רציתי להיות במגמת ספורט בחטיבת הביניים, ובעקבות התחרות נבחנתי בסוף למגמת מדעים".

מיכל: "למדתי להיות יותר סבלנית, ואני יותר וותרנית".

© צילום פרטי

מה החלק שהיה הכי מותח עבורכם בתחרות?

שחר: "הכי מותח בתחרות היו חדרי השיפוט. הקבוצה נשפטת על תכנון הרובוט, פרויקט  החקר שלה ועל העבודה הקבוצתית בחדרי שיפוט עם שופטים בוגרים. לפני התחרות מאוד הייתי לחוצה מהחדרים, מפני שלא ידעתי מה הולך לקרות שם ואיך יהיו השופטים".

יותם: "החלק שבו אמרו מי עולה לגמר הארצי".

יונתן: "ההרצות של הרובוט על הזירה, בגלל שאני גם הרצתי. זה היה מאוד מלחיץ".

יובל: "ההרצות על הזירה".

האם התחרות עוסקת רק בתחום הרובוט?

שחר: "התחרות לא עוסקת רק בנושא הרובוט, מפני שבתחרות חשוב מאוד להתקדם ולפעול לפי ערכי השיתוף ועבודת הצוות, וחשובה הדרך שאנחנו עוברים ולא התוצאות על הזירה והניצחון".

יותם: "ממש לא, התחרות עוסקת גם בערכים וגם בחקר. התחרות עוסקת בעוד הרבה תחומים, חקר וערכי ליבה. ערך הליבה הכי חשוב לדעתי הוא "אנחנו נהנים"".

יונתן: "בכלל לא! התחרות היא גם רובוטיקה אבל גם כיף ועבודת חקר".

מיכל: "לא רק. בנוסף לתחרות הרובוטיקה השתתפנו גם בתחרות עולמית של שירים בנושא החוויה של תחרויות הרובוטיקה, מול קבוצות מכל העולם. יזמנו שיתוף פעולה עם עוד 12 קבוצות רובוטיקה של ילדים בגילנו מרחבי העולם. השיר שלנו ושל השותפים שלנו זכה במקום הראשון בעולם!"

 

על מה החקר?

הילה: "אנחנו בונים מוצר, אנחנו לומדים דברים חדשים על מים ומגלים עוד דברים חדשים".

שקד: "אנחנו שואלים שאלת חקר, חוקרים אותה, מוצאים פתרון חדשני ובונים מוצר שעונה על הבעיה".

יונתן: "אנו חוקרים בעיה ובונים מוצר. המוצר שלנו מעביר מים אפורים מהכיור אל תוך הניאגרה שבשירותים, בדירות ובבתים בלי צורך לחצוב בריצפה".

תגובות