מתכון לאסון? אפליקציה להודעות אנונימיות חדשה. צילום מסך מיוטיוב

מתכון לאסון? אפליקציה להודעות אנונימיות חדשה

אם לא הספיק לכם הרשת החברתית סיקרט, אחריה בליינדספוט של משפחת רפאלי ולבסוף סארחה שהציף את האינסטגרם, מגיעה אלינו אפליקצית הודעות אנונימיות חדשה ומשודרגת, האם גם זה ייגמר ברע?

בתחילת 2014, הרבה מתושבי ישראל יצאו נגד רשת חברתית המאפשרת שיתוף הודעות אנונימיות בשם "סיקרט", ובסופו של דבר הביאו לחסימתה בארץ. מאז גם הופיעה אפליקצית "בליינדספוט" של דור רפאלי שגם היא נחסמה וגם אפליקצית "Sarahah" שעדיין פועלת. כעת מתחילת לצבור תאוצה אפליקציה למסרים אנונימיים חדשה בשם "Tellonym" שהיא קצת מפותחת יותר. היא רשת חברתית שלמה שבה ניתן לעקוב אחרי כותבים אנונימיים, לכתוב בעצמם ושאנשים יעקבו אחריכם וגם לשלוח הודעות לבן אדם ספציפי דרך קישור, בדומה ל-"Sarahah". אך גם פה, אין הבטחה שלא יעשה באפליקציה שימוש לרעה.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הסיכון הגבוה ביותר באפליקציה מסוג זה הוא הפוטנציאל להעלבות, השמצות ובריונות בכל מי שמחליט להוריד את האפליקציה. אמנם ניתן לקחת את ההזדמנות למקום חיובי שבו מחמיאים לאנשים, נותנים להם מילה טובה ומחזקים אותם אך כשהיד קלה על המקלדת, לא כולם מנצלים את זה כמו שצריך. רוב האפליקציות מסוג זה נחסמות או יוצאות מהחוק.

© צילום מסך

לאפליקציה הזו יש כבר למעלה ממיליון משתמשים, אך הם גדלים במהירות. נכון להיום, היא מדורגת במקום הראשון באפליקציות הפופולאריות ביותר. לפי הביקורות נכון לעכשיו, לא נראה כי יש מהומה סביב האפליקציה, אולי זה משום שהיא עדיין לא הגיעה למימדים מספיק גדולים, ואולי כי היא מצאה את הסוד לאפליקציית הודעות אנונימיות שלא תהפוך לאסון. זאת אנחנו נדע ככל הנראה בקרוב.

תגובות