מה היה בתחרות הרובוטיקה הארצית של ארגון First?. צילום: ניצן דרור

מה היה בתחרות הרובוטיקה הארצית של ארגון First?

ארגון First, ארגון ללא מטרות רווח, שם לעצמו לעודד בני נוער להתעסק בעולמות המדע והטכנולוגיה. שבוע שעבר התקיימה התחרות ה-FRC הארצית שלהם שם קבוצות התחרו על כרטיסי הטיסה לתחרות העולמית ביוסטון. מה היה בתחרות?

"לעודד צעירים להיות המנהיגים של המחר בעולם המדע והטכנולוגיה", זו המטרה המרכזית ששם לעצמו ארגון First העולמית. יש לארגון 4 תכניות שמעודדות בני נוער ומעניקות השראה בתחומי המדע, ההנדסה והטכנולוגיה והן: ה-Fr.FLL, ה-FLL, ה-FTC והתחרות שאנחנו עוסקים בה - ה-FRC. למשך שלושה ימים עמוסים, התקיימה תחרות בהיכל מנורה מבטחים בה קבוצות FRC התחרו בשביל לטוס לתחרות העולמית ביוסטון.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

צילום: ניצן דרור | עריכה: יובל קאסנר
 

מסלול ה-FRC עוסק ברובוטים שבנויים מחומרים מקצועיים, מאלומיניום ועד אלקטרוניקה עדינה. על פי הארגון, מסלול ה-FRC הוא "הדבר הקרוב יותר להייטק". על הקבוצות לשחק בשלב משחקי הדירוג ולהיות במקום הגבוה ביותר. לאחר מכן, בשלב בחירת הבריתות נבנות להן 8 בריתות מרכזיות, שבכל ברית יש 3 קבוצות. בסופה של התחרות, רק ברית אחת מנצחת והיא ביחד עם מספר קבוצות שממוקמות הכי גבוה בדירוג, טסות ליוסטון. בנוסף, יש פרסים שהקבוצות יכולות לזכות בהם ובזכותם לטוס. בסך הכל טסות 16 קבוצות מהארץ.

© ניצן דרור

השנה הנושא הוא "Power Up", מחווה למשחקי שנות ה-80. על הקבוצות לבנות רובוט שיכול להרים קוביות ולשים אותם על מאזניים בגבהים שונים ולשלוט עליהם. על כל שנייה ששולטים על המאזניים מקבלים נקודה. בנוסף, אפשר להכניס את הקוביות לתוך קופסא שמפעילה כוחות מיוחדים כמו Boost ועוד. אחד הפרסים שמטיסים קבוצה נקרא "פרס הצ'יירמנס". הפרס מוקיר קבוצות על תרומה לקהילה שהם עשו ובכך הקבוצות מיישמות את רוח First. על הקבוצות לצאת מגבולות הרובוט ועליהם לתרום לסביבה ולקבוצות אחרות.

מזכירים שהשנה אפילו תיעדנו בוגר התכניות מציע נישואים לחברה שלו שהכיר ב-First. אם לא צפיתם בזה עד עכשיו, מוזמנים להיכנס לפה ולצפות

תגובות