הסוד מאחורי ההודעה שגורמת לטלפון שלכם לקרוס. צילום: GettyImages

הסוד מאחורי ההודעה שגורמת לטלפון שלכם לקרוס

קיבלתם בימים האחרונים הודעה שגרמה למכשיר שלכם לקרוס ברגע שלחצם על אימוג'י שהיה בה? גם אם לא קיבלתם, כדאי שתבינו איך זה עובד. מה הסוד שעומד מאחוריה?

הודעות שרשרת זה לא דבר חדש למשתמשי אפליקציית וואטסאפ. מדי פעם ההודעות נפוצות בקבוצות עם החברים או בני המשפחה, והתוכן דומה. בימים האחרונים מופצת הודעת תפוצה מסוג שונה, שגורמת בלחיצה אחת פשוטה על אימוג'י אחד בלבד - לקריסה מוחלטת של האפליקציה. למה זה קורה ואיך ניתן להימנע מזה?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

האקרים אנונימיים הצליחו לעצבן לא מעט אנשים בימים האחרונים, עם פיתוח פשוט מאוד של הודעה מעצבנת מאוד. ההודעה, שהתוכן שלה נראה רגיל, כוללת שתי שורות פשוטות שמסבירות דבר אחד: לא ללחוץ בשום פנים ואופן על הנקודה השחורה שמוצגת בה. מי שיתפתה ללחוץ בכל מקרה, יגלה שאפליקציית הוואטסאפ במכשיר שלו תתקע, והוא לא יוכל להפעיל בה אף לא אחת מין הפונקציות המוצעות.

© צילום מסך

למה זה קורה? התשובה מסתתרת בתוך הנקודה השחורה שבסוף ההודעה. למשתמש רגיל זה יראה כסוג של כפתור, אבל האמת היא שמדובר בקישור מוסווה. בתוך הקישור מסתתרת רשימה ארוכה שמונה אלפי קודים של שני אימוג'ים בלבד. האימוג'ים ככל הנראה, הם מסוג חדש ולא מוכרים לרוב מכשירי האנדרואיד הקיימים כיום בשוק, ולכן אינם מסוגלים להציג את אותם אלפי סמיילים בבת אחת, מה שגורם בסופו של דבר ליישומון הוואטסאפ להיתקע ולקרוס.

אבל אל דאגה, ההודעה הזו לא קטלנית ולא תפגע בסמארטפון שלכם באמת. על מנת שאפליקציית הוואטסאפ תחזור לתקינות מלאה, כל מה שתצטרכו לעשות הוא לסגור אותה לחלוטין ולפתוח מחדש. אם לא תרצו להיפגע מאותה ההודעה הזדונית תוכלו למחוק אותה מהמכשיר ולא להעביר הלאה, אבל אם ממש מתחשק לכם לעצבן את החברים, אפשר לעשות זאת בידיעה שחוץ מלהטריל את החברים והמכרים, ההודעה הזו לא תפגע במכשירים שלהם.

תגובות