מצטרפת למאבק: ווטסאפ תתחיל להלחם בפייק ניוז וספאם. צילום: GettyImages

מצטרפת למאבק: ווטסאפ תתחיל להלחם בפייק ניוז וספאם

המלחמה האינטרנטית בפייק ניוז ובתוכנות הזדוניות עולה שלב. לאחר שלא מעט חברות החליטו להאבק בפרסומיים השקריים, גם אפליקציית ווטסאפ מצטרפת למאבק. היא תתריע בפנינו על קישורים לא מזוהים שעלולים להפיץ מידע שגוי או שקרי

מדי פעם אנו יכולים לשמוע על מקרים בהם אנשים, צעירים ומבוגרים, נופלים בפח במקרים של גנבת פרטים אישיים והטעייה באמצעות שימוש בפייק ניוז והפצת מידע כוזב ולא מאומת. לפעולות הזדוניות האלו ווטסאפ רוצה לשים סוף. על פי דיווחים שרצים ברשת, אפליקציית העברת המסרים ווטסאפ עובדת כבר לא מעט זמן על פיצ'ר חדש שיזהיר משתמשים מפני קישורים חשודים, על מנת להבטיח הגנה מייטבית ומקיפה על המכשיר שלנו ועל פרטינו האישיים.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

כבר כיום, חלק מן משתמשי גרסאות הבטא של אפליקציית ווטסאפ, יכולים להבחין שבחלק מההודעות המועברות בקבוצות או בין חברים, ישנו סימון באזהרה אדומה, אשר מתריעה בפני המשתמש מפני קישור שייתכן ומכיל דואר זבל, פייק ניוז, או אפילו וירוסים. האזהרה מגיעה בזכות אלגוריתם חדש ואוטומטי שיאפשר לנטר מידע זדוני, ולהתריע מפניו למשתמשים.

© WABetaInfo

עם זאת, ההבטחה של החברה היא שפרטיות ההודעות ביישומון תישמר, כלומר קישורים חשודים יסומנו באופן מזהיר בכל מכשיר, אך האזהרה לא תועבר הלאה לגורמים אחרים, כדי שפרטיות תוכן ההודעות תישמר. בנוסף, ייתכן וווטסאפ תאפשר לכל משתמש לדווח באופן פרטני וידני על קישורים פוגעניים, מה שיאפשר הגנה רחבה יותר. העדכון כאמור, עוד לא הגיע לכלל המכשירים, ונאלץ להמתין עד שהחברה תודיע עליו באופן רשמי.

תגובות