עושים אקזיט: בני הנוער שפיתחו אפליקציות . צילום: Fotolia

עושים אקזיט: בני הנוער שפיתחו אפליקציות

לא רק החברים מהסרט ג'סטה: העולם מלא בבני נוער שגם במציאות פיתחו אפליקציות גדולות והלכו בעקבות החלומות שלהם. החל מהאפליקציה שעוזרת עם מטלות ועד האפליקציה שעוזרת לקבוע עם חברים. קבלו!


זה כבר ברור לכולם שבני נוער הם אלו שבאמת שולטים בעולם - אנחנו דור העתיד של המנהיגים, הממציאים, המדענים וכן - גם של מפתחי האפליקציות. לא רק חבורת ג'סטה עשתה את האקזיט הראשון שלה בגיל הנעורים, יש בני נוער רבים שפיתחו אפליקציות מגניבות עוד בגיל צעיר, קבלו כמה מהם!
 
עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:
ניק דלוסיו מאנגליה, היום בן 22 כבר, אבל כשפיתח את האפליקציה שלו היה בן 17 בלבד. לאפליקציה קוראים Summly וכל המטרה שלה היא פשוט לאמלק לכם את החדשות. כן, קצת כמו המדור שלנו, שעולה מדי שבת. האפליקציה לוקחת כתבות מכמה אתרים שונים ומקצרת אותן לפי המשפטים החשובים בה, כך שמשתמשי האפליקציה מקבלים את עיקרי הדברים ממספר מקורות. האפליקציה זכתה להצלחה רבה בקרב הציבור ודלוסיו מכר את האפליקציה ליאהו תמורת 30 מיליון דולר. (הוא מאנגליה)
 
 
מכירים את זה שיש לכם רשימת מטלות בלתי נגמרת - החל מלימודים, עזרה בבית, משימות, תנועות נוער ועוד? כל זה יוצר עומס ובלגן בראש, אבל לא עוד! ראיין אורבאץ' ומייקל האנסן הם שני אמריקאים שכשהיו בני 16 הם פיתחו את "פיניש" - אפליקציה בבאה לפתור בדיוק את בעיית העומס שרבים מבני הנוער חווים. השניים פיתחו אפליקציית מסוג  "to do lists" שעוזרת לבנות רשימת מטלות, מציבה יעדים ותאריכים לסיום כל מטלה, עוזרת לכם לשריין את המטלות ביומן ואף מתזכרת אתכם על ידי התראות.  
 
 
עוד נערה אמריקאית שפיתחה אפליקציה שקשורה לעולמם של בני הנוער היא נטלי האמפטון. כשהאמפטון הייתה בת 16 היא פיתחה אפליקציה שדרכה ניתן לקבוע להיפגש אחר הצהרים עם חברים והיא אפילו הרצתה על זה ב"טד". שאפו! אז... מתי נפגשים? 
 
 
אבל, בני נוער לא מפתחים אפליקציות רק בשביל הפאן והכיף, הם גם עוסקים בנושאים חשובים כמו בריונות ברשת ושיימינג. רישה פרבהו מארצות הברית פיתחה בגיל 16 בלבד אפליקציה שהיא למעשה מקלדת שמזהה כשהמשתמשים מקלידים דברים שיכולים לפגוע במישהו ועוזרת למנוע פגיעה ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. גם היא כמו האמפטון הרצתה על האפליקציה החשובה שלה ב"טד" ואף זכתה עליה בפרסים.  
 
 
הגאווה הישראלית - גם בארץ יש בני נוער רבים שמפתחים אפליקציות, אחד מהמובילים הוא איתי פנקס שנמצא בעולם התכנות והמחשבים כבר מגיל 10. כיום, הוא בן 16 כשמאחוריו המון תפקידים כמו יועץ דיגיטלי לחברות שונות והוא חתום על אפליקציות רבות. אחת מהן היא אפליקציה שעוזרת לבני נוער לחשב איזה סכום כל אחד צריך לשלם במסעדה (כי, היי! לא כולם מזמינים בדיוק את אותו הדבר) וכמה טיפ הם צריכים להשאיר. זה פותר המון סכסוכים, חישובים ובעיות. 

 
 
 
 
תגובות