מצלמה טובה, השאר פחות: מה חשבנו על שיאומי רדמי S2. יח"צ

מצלמה טובה, השאר פחות: מה חשבנו על שיאומי רדמי S2

שיאומי הסינית השיקה לא מזמן סמארטפון נוסף - שיאומי רדמי S2. מדובר בסמארטפון זול במיוחד, עם מצלמה טובה אך גם חסרונות, שכן יתאים לחלקכם. ביקורת

חברת שיאומי נוסדה רק לפני 8 שנים וכבר נמצאת בארבע חברות הסמארטפונים הגדולות בעולם. ב-8 השנים האחרונות שיאומי הספיקה להוציא המון דגמים שונים (קרוב ל-80!) בסדרות שונות. כעת היא מתחילה סדרה חדשה - הכירו את סדרת ה-"רדמי S". הראשון בסדרה הוא רדמי S2, לא ידוע מדוע הוא התחיל דווקא מ-2. לקחנו את המכשיר לסקירה וגילינו שמדובר במכשיר שרוב ההשקעה שלו הלכה למצלמה ושאר המאפיינים נשארו קצת מאחור.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אז כמו שבטח הצלחתם להבין, לא תראו שום חידוש במפרט הטכני של המכשיר, הוא לא מתיימר להיות מכשיר מהפכני וגם לא מכשיר איכותי. הוא מגיע במסך של 5.99 אינץ' ביחס של 18:9, יחסית גדול אבל מתאים לכמעט כל משתמש. הרזולוציה היא 1440x720 - רזולוציה לא גבוהה בכלל ביחס לסמארטפונים חדשים אחרים, אבל לא תפריע למשתמש הממוצע. מערכת ההפעלה היא Android 8.1 Oreo, עם ממשק של שיאומי - MIUI 9. מערכת ההפעלה היא אחת מנקודות האור במכשיר, האנדרואיד עובד טוב מאוד והממשק של שיאומי נוח וידידותי.

השבב הוא Qualcomm Snapdragon 625 עם 3 ג'יגה RAM (יש גרסה גם עם 4). קשה לי עם זה שיוצאים עדיין טלפונים עם 3 ג'יגה RAM, כיוון שבזמן עומס המכשיר יכול להתקשות ופחות להבין מה רוצים ממנו. לדוגמה, ניסיתי לצלם סטורי באינסטגרם בזמן שאפליקציות אחרות רצו ברקע ולא הצלחתי לצלם את התמונה, רק אחרי שהקלתי עליו הוא שיתף איתי פעולה, אך משתמש ממוצע לא ייתקל בבאגים כאלה כמעט.

© יחצ

הרמקול של המכשיר לא איכותי, כמו כן גם עוצמת השמע - לא גבוהה מספיק. אמנם לא ציפיתי לרמקול חזק, אבל בכל זאת הייתי מעדיף שהרמקול יהיה טוב יותר. הסוללה כוללת 3,080mAh, נמוך בהרבה ממכשירים אחרים של שיאומי. הסוללה תספיק לכם ליום שלם של עבודה, אך אם תרצו גם לצאת בערב, תצטרכו להטעין את הטלפון מחדש כדי שלא תגמר הסוללה ולא, אין הטענה מהירה.

ונגיע לצילום, המצלמה האחורית של המכשיר היא בעצם שתי מצלמות כמו בכל מכשיר סטנדרטי, אחת של 12 מגה-פיקסל והשנייה 5 מגה-פיקסל. המצלמה טובה ומספקת. אמנם בתאורה חלשה היא עם רעש ופחות מותאמת אבל היא בהחלט תספק את המשתמש הממוצע. מצלמת הסלפי היא עם 16 מגה-פיקסל וכוללת גם פלאש - כאן בעצם שיאומי אומרת בצורה לא רשמית שהסמארטפון מותאם לנוער, שפחות מרוכז באיכות הרמקול, או רזולוציית המסך ויותר במצלמת הסלפי. ובאמת תקבלו תמונות סלפי טובות מאוד.

© יחצ

חוץ מזה, אין למכשיר חיישן NFC, כך שאמנם הוא פונה לבני נוער, אך הם לא יוכלו להטעין דרכו את הרב-קו שלהם. חיישן טביעת האצבע עובד מעולה ומהר כמעט תמיד. בשורה התחתונה, מדובר במכשיר עם חומרה בינונית, ביצועים ממוצעים, ומצלמה טובה. מותאם בעיקר לבני נוער וילדים שחשוב להם המצלמה והסלפי אך פחות ההתמודדות של המכשיר בעומס וכד'. המחיר עומד על 899 ש"ח לגרסת 3 ג'יגה-בייט RAM ו-32 ג'יגה-בייט זיכרון קשיח, ו-1,099 ש"ח לגרסת 4 ג'יגה-בייט RAM ו-64 ג'יגה-בייט זיכרון קשיח. אחריות יבואן רשמי היא לשנתיים והצבעים שהמכשיר מגיע בהם הם זהב, אפור וורוד.

תגובות