בקרוב: מערכת טסטים חדשה עם מצלמות ובקרה חיצונית. צילום: Fotolia

בקרוב: מערכת טסטים חדשה עם מצלמות ובקרה חיצונית

עושים סוף לטעויות וקטנוניות של טסטרים. חברת מלם תים הקימה מערכת ממוחשבת חדשה למבחני הנהיגה, כך שהם יהיו אוטומטים ואובייקטיבים למען הלומדים. כל הפרטים

כבר הרבה שנים שיש בעיה בישראל של טסטרים שמחמירים יותר מדיי או טועים והקורבן העיקרי כאן הוא הלומדים שצריכים לשלם המון כסף על שיעורים נוספים וטסט חדש. חברת מלם תים יחד עם מילגם מציגה שיטה חדשה לטסטים, שכוללת מצלמות מקיפות, מערכת אוטומטית וציוד חדיש כדי לוודא שמי שראוי לקבל רישיון נהיגה אכן יקבל אותו. עלות הפרויקט הוא כשלושה מיליון שקלים.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הפרויקט ישמש כ-130 בוחני נהיגה (טסטרים) ב-20 אתרי טסטים שונים ברחבי הארץ. הפרויקט הוא חלק ממערכת ברוש שנועדה להפוך את הטסטים לאוטומטיים לגמרי. כמה ימים לאחר שהמורה יגיש אתכם, אתם תקבלו הודעה על מועד הטסט. כשתגיעו, לבוחן יהיה טאבלט שילווה אותו לאורך המבחן, בו הוא יקבל את המסלול שלכם שתקבע מערכת אוטומטית, במקביל לצילום ותיעוד רצוף בכל הטסט. בסוף הטסט, הטסטר ידרג אתכם בטאבלט בכל הכישורים שמופיעים לו, את הכול תוכלו לראות גם אתם.

© צילום: shutterstock

בסוף הטסט כל המידע, הכולל את הצילומים, המסלול, השמע, מסלול הנסיעה, והדירוגים של הטסטר מועברים למחשב מרכזי בזמן אמת, שם המערכת תדע לוודא את הדירוגים ולקבוע סופית האם עברתם או נכשלתם בטסט. תאמינו או לא, תוך חצי שעה בלבד מהטסט אתם כבר תקבלו סמס שיודע לכם את התשובה.

צבי נטוביץ', מנהל צוות מכירות מגזר ציבורי בקבוצת מלם תים: "על מנת לייצר מערך אחיד, הרפורמה נוגעת בכל הרבדים בתהליך ביצוע מבחני הנהיגה המעשיים ומשנה את אופן הממשק בין הנבחנים והבוחנים. המערך החדש מייעל את התהליך עבור כלל המעורבים, ביניהם: תלמידי הנהיגה, בתי הספר, מורי הנהיגה והבוחנים. המבנה החדש מאפשר פיקוח יעיל של משרד התחבורה על מפעילי הבחינות".

תגובות