ניקוי עוקבים: אינסטגרם הסירה חשבונות פיקטיביים. צילום: fotolia

ניקוי עוקבים: אינסטגרם הסירה חשבונות פיקטיביים

איבדתם כמויות של עוקבים באינסטגרם מהבוקר? אתם לא לבד. מדובר במהלך ניקוי חשבונות מזוייפים של אפליקציית האינסטגרם

החל מהבוקר (ד'), משתמשים רבים ברחבי העולם דיווחו על כך שמחשבונם באפליקציית האינסטגרם הוסרו לא מעט עוקבים. מה שבהתחלה היה נראה כמו באג של האפליקציה, התברר כמהלך מתוכנן של החברה.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

זו לא פעם ראשונה שאינסטגרם מחליטה לנפות ולהסיר בבת אחת כמויות גדולות של חשבונות אינסטגרם מפוברקים המכונים גם: "בוטים". אמנם אינסטגרם לא יצאה בהודעה רשמית על המהלך הנוכחי (בניגוד לפעמים קודמות), אך כאמור היא עשתה זאת כבר בעבר ונדמה שגם הפעם איתרו על ידי אלגוריתם את החשבונות המזוייפים ופעלו על מנת להסירם ואת פעילותם (לרבות תגובות ולייקים) מהרשת החברתית הפופולרית.

© GettyImages

ישנם כאלו שרוכשים "בוטים" על מנת להגדיל את החשיפה שלהם ולהגדיל באופן מלאכותי את כמות העוקבים, אך בעיקר, יש "בוטים" המתווספים כמעט לכולנו מדי פעם גם מבלי שאנו בעצמנו רוכשים או מזמינים אותם בדרך זו אחרת ומהבוקר גם עבור אלו הוסרו העוקבים המדוברים. 

ההודעה הקודמת של אינסטגרם
ההודעה הקודמת של אינסטגרם © צילום מסך

בתוך כך לא מעט חשבונות של סלבס היו הנפגעים הראשונים והגדולים ביותר במהלך הזה, כך למשל אריאנה גרנדה וסלינה גומז איבדו כמיליוני עוקבים כל אחת. גם בישראל היו מפורסמים שספגו את הפגיעה כמו למשל נועה קירל, יהונתן מרגי, קווין רובין, ליאל אלי, אנה זק ונוספים.

תגובות