PLAY TIME: המשחקים שכולנו התמכרנו אליהם. צילום: FOTOLIA

PLAY TIME: המשחקים שכולנו התמכרנו אליהם

אחת הדרכים הכי נפוצות להעביר את הזמן הוא לשחק במגוון המשחקים שהסמארט פון שלנו מציע. קבלו את אבולוציית המשחקים הכי ממכרים שכולנו לקחנו חלק מהם - מסנייק ועד פוקימון גו

ביום יום אנחנו נתקלים לא מעט באפלקציות חדשות שיוצאות לשוק ה"אפסטור" שלנו. כל אפליקציה חדשה שיוצאת חייבת להשקיע כסף רב בפרסום ובשיווק, אחרת לא תוכל להמשיך להתקיים. אבל לפעמים יש אפליקציות שזה פשוט עובד להן. בין אם זה משחק ממכר, מערכת פשוטה או פשוט מזל טהור, יש אפליקציות שפשוט מצליחות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אבל גם בין האפליקציות האלו יש יוצאות דופן - אלו שמצליחות בצורה אסטרונומית. אלו שמגיעות בזמן קצר לראש המכירות וקובעות שיאים חדשים, האפליקציות הללו שכולם לא מפסיקים לדבר עליהן, כתבות, פרסומים ואפילו מחקרים יוצאים על למה דווקא האפליקציות הללו כל כך הצליחו. כדי לתת לכם הזדמנות לראות ולשפוט בעצמכם חשבנו להציג לכם 5 אפליקציות וויראליות במיוחד.

סנייק

נתחיל דווקא עם המשחק העתיק ביותר ברשימה, אבל ללא ספק אחד המשחקים הפופולאריים גם היום. מכניקה פשוטה מאוד והגיון פשוט, על כל תפוח שהנחש אוכל (כשחושבים על זה, למה הנחש הזה אוכל תפוחים בעצם?) הוא גדל, עד שהוא נתקע בעצמו או בקירות ואז מתחילים הכל שוב.

המשחק יוצר דווקא למחשב בשנות השבעים אבל תפס תאוצה בשנות התשעים כשהוכנס לטלפונים ובעיקר לטלפוני הנוקיה, יש שאומרים שהמשחק אפילו עזר לחברה למכור יותר טלפונים. כיום אפשר למצוא את המשחק בכל מקום שתחפשו והוא קלאסיקה של משחקי מחשב וטלפון עד היום. למרות הגיל והמכניקה הפשוטה למדי של המשחק, גם היום המשחק מהנה במיוחד וכיף לשחק ולשבור שיאים בו מדי פעם.

סנייק בגרסה המחודשת!
סנייק בגרסה המחודשת! © יוטיוב 

אנגרי בירדס

בואו נודה על האמת, כולנו שיחקנו באנגרי בירדס, המשחק הממכר עם המכניקה הפשוטה במיוחד. כשחושבים על זה, זה משחק עם אחד הסיפורים המוזרים ששמענו. חזירים שאוכלים לציפורים את הביצים שלהן, והציפורים שמשיבות להן מלחמה באמצעות זה שהן משגרות את עצמן ברוגטקה אל החזירים?

זה ללא ספק משחק מוזר, אבל מוצלח במיוחד, בעיקר בשנת 2010-2011, שם היה נפוץ ברמה שלא נראתה כמוה, ומאז מעט דעך. למרות שלל משחקי המשך (שכללו 2 שיתופי פעולה עם סטאר וורז, סדרת טלוויזיה ואפילו סרט בינוני במיוחד), המשחק הזה הוא ללא ספק אייקון עד היום לאיך משחק פשוט בטלפון יכול להצליח בענק, גם אם כיום הוא פחות פופולארי מבעבר.

54ad6f8f660bf
אל תעצבנו את הציפור © יוטיוב

פוקימון גו

המשחק הפך לפופולארי ביותר בארצות הברית ולאפליקציה הרווחית ביותר בחנות של אפל תוך חצי יום! הביקוש היה כל כך גדול, עד שהוא הפיל את שרתי החברה המפתחת, וזו החליטה לעצור את ההשקה לתקופה. זה לא משחק ויראלי, זו הצלחה של פעם בחיים!

המשחק היה פופולארי בכל העולם ונתן לדור שלם שהושפע מסדרת הטלוויזיה ומהמשחקים וגדל עם חלום להיות מאמן פוקימון מקצועי, את ההזדמנות לעשות בדיוק את זה. אנשים רבים ניצלו את זה, כאשר המשחק היה פופולארי במיוחד שמענו סיפורים מטורפים על אנשים שעקבו עם הטלפונים שלהם למקומות מוזרים ואפילו מסוכנים והכל כדי להתקרב לפוקימונים ולהמשיך לשחק את המשחק. המשחק הזה הצליח לגרום לכולנו לא רק לשחק בו, אלא לצאת מהבית כדי לשחק בו.

 

קנדי קראש סאגה

כשחושבים על זה, משחק פשוט במיוחד. התאמת צורות וצבעים עם מוזיקה נעימה וממתקים וצורות חמודות שמלוות אותך לכל אורך המשחק. אבל לא לטעות, זהו אחד המשחקים הממכרים שקיימים ובשנת 2012-2013 כמות ענקית אנשים התמכרו למשחק הזה, המשחק מרגיע ומהנה ואינו דורש מחשבה עמוקה מדי, אולי בגלל זה אנשים רבים כל כך ראו בו דרך מילוט משיגרת היום-יום המתישה, והתקדמו בו באיטיות אך בנחישות.

זה לא היה קונספט שהומצא על ידי החברה שיצרה את המשחק, קינג. אבל כנראה שהשילוב בין הגרפיקה הנעימה, המשחק הפשוט והקל והנוחות לשימוש של המשחק הם אלה שהפכו אותו לממכר ברמה כל כך גבוהה. ללא ספק אחד המשחקים הפשוטים והוויראליים ביותר שנוצרו.

בנסיון לשבור את השיא!
בניסיון לשבור את השיא! © יוטיוב 

פלאפי בירד

אחד המשחקים המוזרים והפשוטים ביותר למשחק שנוצרו אי פעם, ועם אחד הסיפורים המרתקים ביותר. אם לשאר המשחקים הייתה סוללה של מפרסמים מאחוריהם שעזרו למשחקים שלהם להתפרסם, פלאפי בירד נוצר על ידי בחור ויאטנמי בשם דונג נגוין ופורסם על ידי חברה עצמאית קטנה. אף אחד מהם לא ציפה שב-2014 הוא יהפוך לאחד המשחקים הפופולאריים והמורדים ביותר בחנויות האפליקציות.

דונג והחברה טוענים שלא השקיעו בכלל כסף בפרסום האפליקציה ושאין להם מושג מה היה הגורם לכך שפתאום כל כך הרבה אנשים התחילו להוריד את המשחק שלהם ולגרום להם להרוויח מדי יום כחמישים אלף דולר, למרות כל זאת, בפברואר 2014 הורד המשחק על ידי מפתחיו מחנויות האפליקציות בטענה שהוא גורם להתמכרות ומזיק, לצערו של כל מי שאוהב להעביר ציפור קטנה בין צינורות המשחק.

bc582a9f7f001
 © צילום מסך מהמשחק
 
 
תגובות