לקנות חכם: כיצד תבחרו את הסמארטפון הנכון עבורכם?. Fotolia

לקנות חכם: כיצד תבחרו את הסמארטפון הנכון עבורכם?

עם המגוון שיש היום בשוק הסמארטפונים, השאלה איזה סמארטפון לקנות תוקפת את כל המעוניין בלהתחדש עם מכשיר חדש. בעוד שלעיתים אנו מטילים את אחריות הבחירה במוכר בחנות, הנה כמה טיפים שייסעו לכם לקבוע את המכשיר הנכון עבורכם

סמארטפונים, כשאר הדברים בטבע, מתיישנים, ומפעם לפעם יש להחליפם. כשמגיעים לצומת ההחלטה, לא פעם אנו מגיעים לחנות הסמארטפונים ומטילים בידיו של המוכר את האחריות לבחור בשבילנו את הסמארטפון הטוב ביותר עבורנו. בסופו של דבר, המטרה העיקרית של אנשי מכירות היא למכור, לכן לעיתים השיקולים שיניעו את המוכרים בבחירת המכשיר הינם שיקולים של כסף ורווח אישי. מסיבה זו, ריכזנו לכם אחת ולתמיד את השיטה איך לבחור את הסמארטפון הטוב ביותר עבורכם. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

שלב ראשון: קביעת תקציב ברור

קודם כל, לפני שאנו רצים לשוק הרווי והעשיר, אנחנו צריכים לקבוע לנו טווח מחירים קבוע אותו אנו מוכנים להשקיע. אם התקציב שלנו נע בין 900-1500 ש״ח לדוגמה, מראש נבדוק את מבחר מכשירי הביניים ולא נרוץ למכשירי הדגל שעלותם היא הרבה מעבר לתקציב שלנו. אולם חשוב להדגיש כי יש להיות מחויבים לתקציב שהקצנו לעצמנו ולא להתפתות למכשירים שחורגים מהמסגרת הכלכלית שלנו.

כסף
© Fotolia

שלב שני: בחירת מערכת ההפעלה

אחרי שאנחנו יודעים את הטווח מחירים שאנו מוכנים להשקיע, יש לעבור לשלב לא פחות חשוב, וזהו בחירת מערכת ההפעלה. בסופו של דבר, אם אתם בדעה כי המכשיר ישמש אתכם לטווח הארוך, חשוב שהשימוש בו יהיה נוח. כל אחד מאיתנו גיבש לעצמו עם ניסיון העבר דעה לגבי מערכת ההפעלה הנוחה ביותר עבורו, ואין הדבר מוגבל רק ל-iOS או לאנדרואיד, חשוב לציין כי קיים מבחר שלם של מערכות הפעלה בשוק, חלקן מוכרות יותר וחלקן פחות. אם לדוגמא אתם יודעים שלא נוחה לכם מערכת הפעלה X, תוכלו מראש לצמצם את האופציות הזמינות עבורכם למערכות הפעלה אחרות.

אפל VS. אנדרואיד
אפל VS. אנדרואיד © לוגו האפליקציות

שלב שלישי: בחירת נפח אחסון

כיום ניתן לקנות כמעט כל סמארטפון במגוון נפחי אחסון: החל מ-64 ג׳יגה ועד 512 ג׳יגה ובמכשירים מסוימים אפילו יותר. לפני שאתם קונים את המכשיר תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות: האם לטלפון מיועדות להורדה אפליקציות ותוכנות כבדות? האם השימוש שלכם בטלפון הוא לצורכי גיימינג? האם אתם יודעים כי קרוב לוודאי לטלפון יורדו קבצים כבדים? כיום המחשבה השכיחה ביותר היא ״כמה שיותר נפח אחסון יותר טוב״ או ״שיהיה״ אולם לעיתים מוצאים עצמם אותם חמדנים לשטח אחסון גדול מבזבזים תוספת של מאות שקלים על אחסון שלא בהכרח היה להם צורך בו. חשוב להגדיר לנו מראש מהם המטרות שיש לנו מהמכשיר ולאיזה צרכים ישמש אותנו ולפעול בהתאם. 

שלב רביעי: מצלמה

היבט לא פחות חשוב הוא המצלמה. קיימים היום המון צלמים חובבים ששוחרים להתחיל לצלם אך עוצרים בעדם מאחר ואין להם את התקציב הדרוש לקנית מצלמה מקצועית. המצלמות היום בסמארטפונים מתקדמות מאוד ולעיתים אף משתוות למצלמות המסורתיות. אם אתם יודעים כי השימוש שלכם במצלמה הוא בעיקר לתיעוד רגעים וצילום המשפחה והחברים, קרוב לודאי כי אין לכם צורך בסמארטפון ששם דגש על יכולות המצלמה שלו, והדבר ניכר גם במחיר. אולם אם חשוב לכם הצילום המקצועי, הירידה לפרטים ואופציות צילום ועריכה שונות, יתכן וסמארטפונים אלו דווקא ידברו אלכם. 

© Huawei

שלב חמישי : גודל מסך

כיום רוב הסמארטפונים שמושקים בשוק מושקים גם בגרסת פלוס או בגרסה מורחבת אחרת כאשר כל אשר מבדיל בין דגם הבסיס לדגם המורחב זהו גודל המסך. אם אתם יודעים שאתם לא מסתדרים עם מסך גדול, מאחר והדבר מרגיש לכם מגושם או ״לא טבעי״, מחקו את כל הסמארטפונים בעלי המסך הגדול מהאופציות שלכם. בסופו של דבר, האינצ׳ים הנוספים האלו באים לידי ביטוי בתוספות של מאות שקלים למחיר. 

שלב שישי: הבחירה הסופית והשוואת המפרטים

עקבתם אחרי כל חמשת השלבים האחרונים ונשארתם עם מספר סמארטפונים שעונים לכם על כל הקריטריונים ובכל זאת, אתם לא מצליחים להגיע להחלטה הסופית. כעת, קחו לכם זמן להסתכל על המפרטים הטכניים של הסמארטפונים ותתחילו להשוות עד הפיצ׳רים והתכונות הקטנים ביותר: נפח סוללה, עמידות למים ואבק, אופני נעילת המכשיר ,זיכרון RAM וכל תכונה אחרת שחשוב לכם שהמכשיר שלכם יכיל.

בשל הרצון לחדש, כל סמארטפון חדש שמושק מושק עם "גימיק" שמטרתו למשוך עוד קונים, לכן חשוב להסתכל גם על אותם גימיקים חדשים. בנוסף, לכל מכשיר בשוק קיימת גם סקירה שלו בבמות התקשורת ובאינטרנט, לכן מומלץ לצפות או לקרוא חוויות השימוש של אחרים על מנת להגיע להחלטה הסופית. לאחר מכן, בדקו באתרי השוואות מחירים היכן ניתן לרכוש את המכשיר בעלות הנמוכה ביותר. 

© צילום: Fotolia
 
תגיות
תגובות