Apple Arcade: חממת הגיימינג ה(לא) קטנה של אפל. צילום מסך

Apple Arcade: חממת הגיימינג ה(לא) קטנה של אפל

לפני פחות מחדש, השיקה אפל שירות גיימינג בתשלום שיפעל בכל פלטפורמות ומערכות ההפעלה של החברה. לאחר שימוש ממושך בממשק, בשירות ובמשחקים עצמם, בדקנו בשבילכם האם השירות מצדיק את התשלום

כבר בתחילת השנה קיבלנו הצצה במהלך אירוע המפתחים שלה, על שירות הגיימינג הקרב ובא של אפל. בסוף החודש שעבר, כחלק מכנס ההשקה השנתי שלה, השיקה אפל באופן רשמי את שירותה החדש - הלוא הוא Apple Arcade. מאחר והשירות הוא שירות בעלות כספית של חמישה דולרים מדי חודש, ריכזנו לכם את התשובה הגדולה של מה זה Apple Arcade והאם התשלום מצדיק את הסחורה. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הממשק

נתחיל מהדבר הראשון שרואים כאשר פותחים את חלונית הארקייד בחנות האפליקציות - הממשק. מדובר בעיצוב נקי (ששאול מממשק החנות הרגילה), אופן ההתמצאות בו פשוט ונוח ונותן לנו מבט לכל מה שאנחנו צריכים לדעת - מהם המשחקים החדשים, משחק השבוע, משחקים בלעדיים לאפל ארקייד, ואף את סוגות המשחקים השונים הקיימים. בנוסף, מאחר והאפל ארקייד נמצא בחנות האפליקציות, גם הוא תומך בתצוגת Dark Mode. בנוסף, על כל משחק שקיים בשירות ניתן לראות דירוג, כמות האחסון שדורש, שפות נתמכות, גיל מינימלי המומלץ לשימוש, קטגוריה ובחלק מהמשחקים גם טריילר ומבט מקרוב על המשחק.
 
Apple Arcade
Apple Arcade © צילום מסך

המגוון

כאשר הכריזה אפל על השירות החדש, פרסמה כי מדי שבוע יפורסמו משחקים חדשים לשירות באופן קבוע. עד עכשיו, אפל מקיימת את הבטחתה באופן כזה שאכן מדי שבוע פורסמו תכנים חדשים. כרגע נמצאים בשירות 76 משחקים כאשר צפויים לצאת 30 נוספים עד סוף השנה. כחלק מממשק השירות, ניתן לבחור משחקים בין הז׳אנרים השונים: אקשן, הרפתקאות, מרובי משתתפים, משחקי תפקידים ואסטרטגיה, פאזל ואחרים נוספים, כאשר בכל ז׳אנר כמות המשחקים נעה בין 10-20.

בעוד שהוורסטיליות במשחקים השונים אכן ראויה לשבח, חסר סוג אחד מרכזי של משחקים: משחקי ״שריפת זמן״. הכוונה לאותם משחקים קלילים שמשחקים אותם כשיש לנו כמה דקות פנויות בתור לרופא או בהפסקה הקצרה בבית הספר. רוב המשחקים בשירות הם משחקים המשכיים, עם עלילות ועלילות מורכבות, ולפעמים אנחנו לא בהכרח רוצים להתמסר למשחק רציני אלא לשימוש חטוף.

המשחקים

נעבור להיבט החשוב ביותר באפל ארקייד - המשחקים עצמם. כאשר חשפה את שירותה החדש, פרסמה אפל כי המשחקים נעשו בשיתוף פעולה עם חברות פיתוח גיימינג מצליחות ואכן קיבלנו מה שציפינו - איכות משחק מעבר למצופה. גרפיקה מושקעת, ללא רכישות פנים, פסקולים איכותיים, והחשוב ביותר - ללא פרסומות. בנוסף, ל-90% מהמשחקים בשירות מתלווה לגרפיקה המצוינת גם עלילות מפורטות ומושקעות. אם אתם חובבי ז׳אנר ה-Story Telling Games, תמצאו כאלו בשפע. בנוסף, רוב המשחקים העומדים להורדה בשירות זמינים לשימוש גם בזמן חיבור לרשת אינטרנט אלחוטית וגם ללא (offline).

 

אולם נמצאו שתי נקודות שהשפיעו על חווית השימוש לרעה. הראשונה בהן היא הנפח שהמשחקים דורשים באחסון המכשיר. אם לסכם בכלליות, רוב המשחקים לוקחים נפח מינימלי של 800 מגה-בייט ואף ישנם גם האלו שדורשים לא פחות מ-4 ג'יגה-בייט ויותר. הדבר אולי פחות יורגש לבעלי נפח אחסון עשיר של 512 ו-256 ג׳יגה, אולם לבעלי נפח אחסון של 36 ג׳יגה לדוגמה, שקרוב לוודאי סובלים ממחסור בזיכרון גם ללא משחקים "ומותרות" נוספות, לא יוכלו להינות מהשימוש המיטבי בשירות. בנוסף, אספקט נוסף שמתקשר גם למכשיר עצמו הוא הסוללה. לאותן גרפיקות מצוינות יש מחיר - והוא בזבוז הסוללה המוגזם. מבדיקה פנימית לאחר 10 ימים של שימוש יומי לא ארוך מאוד במשחקים, אותם משחקים גזלו אחוז משוקלל של 37 אחוזים. מכאן לפני תחילת השימוש במשחקים עלתה המחשבה האם יש צורך במכשיר להמשך היום או לא. 

ההיבטים הטכניים

מהפן הכללי יותר של השירות, הפיצ׳רים הטכניים אינם מאכזבים גם הם. ראשית, עלות השירות - 4.99 דולר לחודש כאשר ניתן חודש התנסות ראשון מתנה. בנוסף, המינוי לשירות הוא מינוי משפחתי כלומר עד 6 מכשירים אשר מחוברים לאותו אפל ID של בעל המנוי, יכולים להשתמש בשירות. בנוסף, אם ברשותכם מכשירים נוספים של אפל, כמו מחשבי החברה בעלי מערכת הפעלה macOS Catalina ,מכשירי האייפד ומכשירי Apple TV, אתם יכולים להוריד את אותם משחקים גם לפלטפורמות אלו כאשר ההתקדמות שלכם במשחק נשמרת.

© צילום מסך מההשקה

לסיכום, אם אתם חובבי גיימינג, השירות הזה בשבילכם. הוא מציג משחקים בעלי גרפיקות מושקעות, פסקולים איכותיים ועלילות מעניינות. בנוסף, לאחר החודש ניסיון, עלות השירות היא 4.99 דולר בלבד, ובהתחשב בכמות המשחקים ובעובדה כי רכישה זו היא הרכישה היחידה בחודש מאחר ואין רכישות תוך תוכניות, המחיר מצדיק את השירות. אולם אם אתם יודעים שהטלפון שלכם לא יכול לשאת את עול הזיכרון שהשירות מביא איתו, או שאתם מחפשים משחקים יותר קז׳ואלים ומיידים, תמצאו נחמה בחנות הרגילה של האפ סטור.

תגובות