אפשר גם אחרת: חמש אלטרנטיבות לספוטיפיי ולאפל מיוזיק. פוטוליה

אפשר גם אחרת: חמש אלטרנטיבות לספוטיפיי ולאפל מיוזיק

למרות שבשוק הזרמת המוזיקה שולטות ספוטיפיי ואפל מיוזיק, קיימים שירותי מוזיקה נוספים אשר זהים במהותם ובאפשרויות אשר מציעים למשתמשיהם. ריכזנו עבורכם חמש תחלופות אשר יעזרו לכם להיבדל מיתר האוכלוסיה ולא להיכנע לעדר החברתי

בשוק הזרמת המוזיקה הנוכחי בקרב הקהל הישראלי, שולטות ביד רמה שתי אפליקציות אף אשר גרמו למעין פילוג אירוני של החברה הישראלית לשני מחנות: מעריצי ספוטיפיי ומעריצי אפל מיוזיק. בעוד שלכל אחת מן האפליקציות היתרונות והחסרונות שלה, ריכזנו עבורכם חמש אלטרנטיבות לשירותי הזרמת מוזיקה.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

YouTube Music

שירות הזרמת המוזיקה של החברה המצליחה יוטיוב איננה הצליחה עוד לגעת בקהל הישראלי עד לכדי שתהפוך לאלטרנטיבה שוות משקל לשירותים הקיימים כיום אך עדיין מביאה איתה יתרון בולט (אשר מהווה חלק אינטגרלי מכל שירות מוזיקה שהוא): היא מאפשרת את הפעלתם של תכנים כאשר האפליציה פועלת ברקע, אופציה אשר חסומה באפליקציה הרגילה. כפי שהמציאות לימדה אותנו, אין דברים בחינם, לכן מסלול הפרימיום שמאפשר תכונה זו יחד עם שתיים נוספות (הורדות וחסימת פרסומות) זמין בעלות של 27.90 שקלים. האפליקציה זמינה למשתמשי אנדרואיד ו-iOS כאחד.

© GettyImages.il/Chris McGrath

SoundCloud

בשנותיה הראשונות היוותה סאונד קלאוד כסיפור הצלחה אך כתוצאה ממה שנראה כקמפיין שיווק פסיבי יתר על המידה וקצב התחדשות איטי יחסית לקצב המהיר שבו מאופיינת המאה ה-21, בשלב מסוים האפליקציה נשארה מאחור ונותרה בעיקר נחלתם של אומנים ויוצרים כאשר היא מהווה עבורם מקום להעלאת חומרים חדשים. האפליקציה מכילה יותר תוכן מאשר כל חברה אחרת אך החיסרון הוא שעל מנת להיחשף לכלל התכנים שהשירות מציע, יש לשלם סכום של 12.99 דולר. היתרון היחסי של התשלום לשירות זה מאשר לאחרים הוא הידיעה שחלק מהכסף נתרם ליוצרים; מה שהופך את התשלום החודשי לדרך לתמוך באמנים האהובים עליכם. בדומה ליוטיוב מיוזיק, סאונד קלאוד זמינה גם למשתמשי אנדרואיד וגם למשתמשי iOS.

Yandex Music

יאנדקס מיוזיק היא התוספת האחרונה ביותר לשוק שירותי המוזיקה התומכים בשפה העברית. שלשום (ב׳), השיקה החברה ממשק שלם אשר תומך בשפה העברית אשר זמין החל מסוף השבוע האחרון ועל ידי כך מנגישה את שירותה גם לקהל הישראלי. בעוד שהתכונות הנוספות שמקבלים בעת שדרוג למנוי בעלות של 9.90 ש״ח לחודש זהות לתכונות אשר מציעים יתר השירותים האחרים, שימוש בחשבון החינמי אף מגביל האזנה למוזיקה באיכות גבוהה. גם אפליקציה זו זמינה גם למשתמשי אנדרואיד וגם למשתמשי iOS.

© לוגו האפליקציה

Google Play Music

בניגוד לשמה, גוגל פליי מיוזיק זמינה גם למשתמשי iOS. החדשות הרעות הן שהיא איננה זמינה עבורם בישראל. גוגל פליי מיוזיק מכילה למעלה מ-40 מיליון תכנים כאשר גם היא מתבססת על טכנולוגית ML (לימודי מכונה) על מנת לעקוב אחר היסטורית ההשמעות שלכם ולהתאים עבורכם פלייליסטים ותכנים בהתאם. בעוד שהאפליקציה עצמה חינמית, עבור תשלום סמלי של עשרה דולרים, מלבד הפיצ׳רים השכיחים כמו האזנה במצב לא מקוון ו'פטור' פרסומות, תקבלו גם מנוי ליוטיוב מיוזיק ללא עלות. מנגד, אם ברשותכם כבר מנוי ליוטיוב מיוזיק, תקבלו את גוגל פליי מיוזיק ללא עלות.

Player GR

אפליקציה אשר פחות מבוססת ופחות פופולארית אך עדיין ׳עושה את העבודה׳ היא Player GR. זוהי אפליקציה חינמית אשר מאפשרת האזנה למוזיקה בעלת ממשק מאוד בסיסי, ללא אנימציות מרהיבות או תמונות מעוצבות, מציע את מה שצריך ולא יותר מזה. מנגד, לאפליקציה כמות די מכובדת ואגרסיבית של פרסומות אשר אפילו תשלום לא יכול לפתור (האפליקציה איננה מציעה מסלולי פרימיום בתשלום). לפי המשובים והביקורות בחנויות האפליקציות, העומס בפרסומות מהווה את אחת מהסיבות שלה דירוג יחסית נמוך (3.5 מתוך 5.0) בהשוואה ליתר שירותי המוזיקה.

 
תגובות