IOS 14: הווידג'טים מגיעים למסך הבית של אפל. צילום מסך

IOS 14: הווידג'טים מגיעים למסך הבית של אפל

בכנס המפתחים השנתי שלה הכריזה חברת אפל על השדרוגים החדשים במערכת ההפעלה שלה: שינוי משמעותי במסך הבית, עדכונים לאפל ווטש ולמחשבים וגם יוזמה למען הקהילה האפרו-אמיריקאית. כל מה שאתם צריכים לדעת

אמש (ב') התקיים בשעות הערב כנס המפתחים השנתי של חברת אפל, ה-WWDC, הפעם במתכונת קורונה שלא כללה קהל. הנה הדברים החשובים שנחשפו שאתם צריכים לדעת עליהם 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

טים קוק, מנכ"ל החברה, חשף כצפוי את מערכת ההפעלה החדשה של אפל - IOS 14 שכוללת מספר שדרוגים ויזואלים שחיכינו להם לא מעט זמן. לראשונה אפל תיפרד מעיצוב תבנית האייקונים במסך הבית המסורתי, שליווה אותה מ-2007 עם השקת האייפון הראשון, והציגה את האפשרות להוסיף ווידג'טים של אפליקציות כמו מזג האוויר, לוח שנה וחדשות בצורה קומפקטית למסך הבית. מערכת ההפעלה החדשה תכלול את האפשרות לנגן סרטון וידיאו תוך כדי שימוש באפליקציה אחרת. אלה שני פיצ'רים שקיימים כבר תקופה במערכת ההפעלה המתחרה אנדרואיד, אבל בכל זאת מדובר בהתקדמות מבורכת.

 

נוסף למערכת ההפעלה נחשפו גם שדרוגים למחשבי אפל, מעבדים חדשים ועוצמתיים יותר שיאפשרו מיקסום ביצועי הסוללות ומערכת הפעלה למחשבי המק בשם Big Sur במראה חדש. גם האפל ווטש קיבל כמה שדרוגים ביניהם היכולת לטעון דפי אינטרנט על מסך השעון ולשתף את מסך הבית של השעון עם מכשירים אחרים.

© צילום מסך מיוטיוב

בדברי הפתיחה התייחס קוק לשני האירועים העולמיים שמתרחשים כעת. חברת אפל, שתמיד הקפידה לשדר על גיוון גזעי בפרסומות שלה, תפתח 'תוכנית לקידום מפתחים שחורים' כחלק מהיוזמה שלה לעידוד שוויון גזעי שבשבוע שעבר דווח כי תקציבה יעמוד על 100 מיליון דולר. באשר לוירוס הקורונה, שגרם לדחייה של הכנס של אפל, אמר קוק כי הוא מודה למאמצי עובדי הבריאות ברחבי העולם וכי הוא רואה כיצד המכשירים של החברה מסייעים להתמודדות עם המשבר. דוגמא לכך הייתה בחודש אפריל, שיא משבר הקורונה, אפל הדביקה את הכיתוב: StayHome, בקצה העליון של מסך הבית בכל המכשירים שלה להגברת המודעות של מדיניות הריחוק החברתי.

טים קוק, מנכ"ל אפל
טים קוק, מנכ"ל אפל © צילום מסך מיוטיוב

את מערכת ההפעלה החדשה יהיה ניתן להתקין על מכשירי האייפון מגרסת ה-6s והלאה והיא צפויה להיות זמינה לקהל הרחב לקראת הסתיו הקרוב.

 

תגובות