המדריך לגיימר המתחיל: כל מה שחשוב לדעת. אור דנון, סטודיו מאיסה

המדריך לגיימר המתחיל: כל מה שחשוב לדעת

ביקשנו מעידן תלם ובר אולבס - שניים מהגיימרים המפורסמים בארץ שהם גם מעכשיו מומחי הגיימינג של HOT, לתת לנו טיפים לגיימר המתחיל

עולם ה-Gaming בישראל נמצא בצמיחה מתמדת, אבל מה זה בכלל גיימר? ומה צריך לעשות כדי להיות גיימר מוביל? לשם כך, ראיינו את מומחי הגיימינג של HOT , הגיימרים המובילים בארץ - עידן תלם, ידוע גם בכינוי"Inde game" ואת בר אובלס, הידוע גם בכינוי "ZigZagZong".

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אז מה זה בעצם גיימר

תלם: "גיימר זה בן אדם שאוהב לשחק במשחקי מחשב וידאו באופן שוטף. כל בן אדם שמשחק במשחקים הקשורים למסך יכול להיות גיימר, אבל כדי להיות גיימר טוב צריך לדעת כמה דברים. הדבר הראשון וכנראה החשוב ביותר הוא התמדה ונסיון, כדי להיות כמה שיותר טוב במשחק שבו אתם משחקים, יש ללמוד אותו, לשחק בו, ולבלות זמן רב בהבנתו ושדרוג יכולות השחקן בו. זמן הוא פקטור הכרחי ובלתי נמנע"

אובלס: "כל בן אדם שמשחק רוב היום במשחקים במחשב או בטלפון. זה יכול להיות ילדים שמשחקים ב-candy crush, או אדם מבוגר שמשחק קלפים ברשת".

"זמן הוא פקטור הכרחי ובלתי נמנע", תלם© צילום: אור דנון

אחת ההחלטות החשובות ביותר שניתן לעשות בתהליך שלכם להפוך לגיימרים הוא הציוד

תלם : "כמובן שלא צריך להוציא הון עתק על הציוד הטוב ביותר, אך יש להבין שיכולות הגיימר באות לידי מיטוב מקסימלי עם ציוד מתקדם. אם הגיימר הכי טוב בעולם, אבל אין לו ציוד מתאים כמו עכבר, משטח, מסך, אינטרנט וכו', הוא לעיתים לא יצליח להביס אנשים שפחות טובים ממנו בגלל השפעות חיצוניות שנגררות מציוד. התשובה לשאלה איזה ציוד צריך היא לא חד משמעית. אך כדי שמחשב, פלטפורמת הגיימינג המרכזית כיום, יוכל להחזיק לנו את המשחקים הטובים ביותר הוא צריך להיות מחשב חזק, עם מעבד וכרטיס מסך המיועדים למשחקי וידאו. ככל שרזולוציית המסך וקצב הרענון גבוהים יותר, מומלץ לקחת כרטיס מסך חזק יותר. יש משחקים כבדים יותר, ויש פחות".

אובלס: "אפשר להסתדר גם עם מחשב טוב בעלות של עד 4,000 ₪, קונסולה לעומת המחשב, יכולה להיות זולה יותר. אפשר לבחור לקנות Sony או XBOX, שמחירם נע בין 1,000-2,000 שקלים. יש גם מסכי מחשב שונים - מסכי מחשב עצמאיים הפכו פחות נפוצים עם הפיכתם של הלפטופים לדומיננטיים, אך עבור חובבי עמדות המחשב הביתיות, בהם גיימרים ועורכי וידאו מדובר במוצר חובה ומשמעותית לעבודה השוטפת. חשוב לבחור מסך עם הרץ גבוה, מינימום 144 – ככה המשחק ירוץ בצורה הרבה יותר חלקה והגיימר ירגיש חלק מהמסך. והדבר החשוב ביותר לגיימר הוא האינטרנט".

 

"הדבר החשוב ביותר לגיימר הוא האינטרנט"© בסטודיו מאיסה

Practice Practice Pracitce

כדי להיות גיימר טוב, כמו כל דבר בחיים, צריך להתאמן ולחקור.

תלם: גיימר צריך להתאמן וצריך לצבור ניסיון, ולפני הכול צריך להבין את המשחק ולחקור אותו לעומק. כל משחק שאני משחק בו אני מקפיד לעשות מחקר לפני – רואה סרטונים ביוטיוב, קורא כתבות על המשחק, בודק איך משחקים ומה היכולות של הדמויות, כדי לא להסתבך כשאשחק ולהבין איך מנצחים בו עוד לפני שהתחלת לשחק. יש אינספור סרטוני גיימינג שמדריכים איך לשחק במשחק – בין אם טיפים בעל פה או בין אם רואים את הגיימר משחק.

 

תגובות