אינסטגרם מודיעה: "Reels" תושק היום בישראל. באדיבות אינסטגרם ישראל

אינסטגרם מודיעה: "Reels" תושק היום בישראל

תחרות רצינית לאפליקציית הטיקטוק? באינסטגרם יצאו לדרך היום (ב') גם בישראל עם "Reels" - הפיצ'ר החדש של האפליקציה, ולא רק: כעת ניתן יהיה אפשר להוסיף גם מוזיקה לסטוריז, כפי שכבר קורה מזמן ברחבי העולם

עכשיו זה רשמי: באינסטגרם ובפייסבוק הכריזו היום (ב') על הגעתם של הפיצ'רים שלהם לישראל. "Reels", שתהווה תחרות לטיקטוק ושימוש במוזיקה חוקית בסטוריז.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

נפתח בפיצ'ר שקיים מזמן ברחבי העולם ורבים תהו למה הוא עדיין לא הגיע לישראל - מדובר ברכיב במוזיקה בפייסבוק ובאינסטגרם, בו משתמשים יכלו להוסיף שירים לסטוריז שלהם באפליקציות הללו מתוך הגלרייה המוצעת. לחובבי המוזיקה, או לאלו שרוצים לקשט את הסטוריז שלהם במוזיקה בצורה חוקית - הפיצ'ר ייפתח רשמית החל משעות הערב גם בישראל. למעשה המהלך המתבקש יצא לדרך לאחר הסכם של פייסבוק ואינסטגרם בישראל יחד עם אקו"ם שאחראית על תמלוגים וזכויות השירים והאמנים בארץ.

איך זה יעבוד?

כדי להוסיף שיר לסטורי, יש לפתוח את המצלמה באינסטגרם או בפייסבוק, או לחילופין לבחור מתוך הגלריה, וללחוץ על האייקון הייעודי לסטיקר המוזיקה. לאחר שתבחרו שיר, במידה וישנן מילים זמינות על גבי הפלטפורמה, גם הן יופיעו באופן אוטומטי בסטורי.

עומר בסטורי עם שירו
עומר בסטורי עם שירו © צילום מאינסטגרם

ניתן לבחור קטעים מהשיר שתרצו להבליט, להוסיף את שם האמן ואת שם השיר. ניתן לשנות את האנימציה ואת עיצוב הטקסט על ידי לחיצה על הסטיקר וכן להזיז את מיקום המילים על גבי הסרטון, לסובב, להגדיל ולהקטין – כפי שעושים עם כל מדבקה באינסטגרם. אנשים יוכלו להשיב לסטיקר השאלות הפופולרי ב-Stories עם שיר מספריית המוזיקה - ולשתף את התשובות שמצאו חן בעיניהם. 

משתמשים גם יוכלו להוסיף שירים לתחומי העניין ולתחביבים בפרופיל הפייסבוק, או לנעוץ (pin) שירים במעלה הפרופיל. השיר שתבחרו יתנגן כאשר אנשים יבקרו בפרופיל שלכם, והם גם יוכלו לבקר בעמוד הפייסבוק של האמן באמצעות לחיצה על הקטע המוזיקלי.

סמנכ"ל פיתוח עסקי באקו"ם, אסף נחום: "אנחנו שמחים שהפיצ'רים המוזיקליים בפייסבוק ובאינסטגרם יהיו זמינים מעתה גם בישראל. מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית, שתאפשר לישראלים לשתף מוזיקה מתוך קטלוג רחב של שירים ישראליים ובינלאומיים, בתכנים האישיים שהם יוצרים ומשתפים. אקו"ם מתרגשת משיתוף הפעולה עם פייסבוק, שיתמוך בשימוש ביצירות מוזיקליות בתוך משפחת האפליקציות של החברה".

כאמור, לא מדובר במהלך היחיד שיושק היום סוף סוף בישראל, גם רכיב "Reels" שינסה להתחרות בטיקטוק יפתח עבור קהל המשתמשים המקומי.

סרטוני רילס יוצגו בטאב נפרד בחשבון שלכם. בנוסף, ניתן יהיה לשתף את הסרטונים דרך הסטוריז ושירותי ההודעות הפרטיות (DM), כמו גם בניוז פיד – לפרופיל האישי יתווסף טאב חדש של Reels, בו יוצגו כלל הסרטונים. ניתן יהיה לשנות את תמונת הנושא של הסרטון, להוסיף כיתוב והאשטאגים.

היום בשעות הערב בישראל, משתמשי אינסטגרם יראו את אופציית ה-Reels במצלמה שבפלטפורמה. ניתן לצלם סרטונים ישירות דרך Reels או להשתמש בסרטונים ששמרתם בסרט הצילום של המכשיר הנייד ולהיעזר בכלים יצירתיים כדי לערוך את הוידאו.

© צילום מאינסטגרם

מה יש ב-Reels?

בהתאם להגעת רכיב המוזיקה לישראל, ניתן יהיה לחפש שירים בספריית המוזיקה, לבחור מתוך מוזיקה בקטגוריות ה-"Trending" ו-"For you" (כן, המושג הזה קיים גם כאן) או להשתמש בקטע קול מקורי ולהקליטו ביחד עם הסרטון. קטע קול מקורי שישותף ב-Reel ישויך למי שיצר אותו; בחשבונות ציבוריים, אנשים יוכלו להשתמש בקטע הקול לטובת סרטונים משלהם, דרך לחיצה על "השתמש באודיו" - ממש כמו שכבר הספקתם להכיר.

© באדיבות אינסטגרם ישראל

ב-Reels ניתן לבחור אפקטים של מציאות רבודה (AR) מתוך גלריית האפקטים של אינסטגרם, בה מגוון אפקטים של אינסטגרם ושל יוצרי תוכן מרחבי העולם; טיימר וספירה לאחור: ניתן לכוון טיימר להקלטת הסרטונים. עם התחלת ההקלטה, תופיע על המסך ספירה לאחור של שלוש שניות; מהירות: ניתן להאיץ או להאט חלקים מסוימים בסרטון או באודיו, כדי לעמוד בקצב של המוזיקה או לייצר סרטונים ב-slow-motion; טאץ'-אפ: ניתן להוסיף אפקט "החלקה" לוידאו ולשלוט במידת האינטנסיביות של הסרטון.

סמנכ"לית תקשורת פייסבוק ישראל, מעין שריג: "אנחנו נרגשים להביא את Reels ואת Music לישראל. הפיצ'רים החדשים יספקו לאנשים דרכים נוספות לשתף את התחושות שלהם ולבטא את היצירתיות שבהם. המוזיקה הישראלית, ממש כמו ישראל עצמה, מורכבת מכל כך הרבה ז'אנרים וסגנונות ואנו מצפים בקוצר רוח לתכנים מקוריים, מרגשים ומעוררי השראה, שייצקו תוכן ומשמעות לרגעים שהקהל הישראלי בוחר לתעד. היום, יותר מתמיד, אנשים נשענים על הפלטפורמות של פייסבוק כדי להתחבר זה לזה – הכלים החדשים יחברו את התעשייה לציבור הרחב, יאפשרו לאנשים לגלות אמנים חדשים, ויקרבו בין מוזיקאים למעריצים שלהם".

© באדיבות אינסטגרם ישראל

 

תגובות