Clubhouse: האפליקציה שכולם מדברים עליה, אבל לא כולם יכולים להצטרף. adobestock

Clubhouse: האפליקציה שכולם מדברים עליה, אבל לא כולם יכולים להצטרף

מה אם נגיד לכם שיש אפליקציה שכולם מדברים עליה אבל לא כולם יכולים להצטרף אליה? "Clubhouse" הופכת לרשת חברתית המדוברת החדשה בסביבה והיא מצליחה לסקרן רבים • הכניסה בהצגת הזמנה ולמשתמשי אפל בלבד

כשאנחנו שומעים על רשתות חברתיות, אנחנו מניחים די בקלות שמטרתן להיות נפוצות ופופולריות כמה שיותר. תראו את פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק שהפכו להצלחות עצומות והפכו לסדר יום שגרתי אצל כולם. אבל מה אם נגיד לכם שהאפליקציה שכובשת את הרשת ברחבי העולם - לא מאפשרת (לפחות כרגע) לכולם להצטרף?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אם לא הוזמנתם על ידי חברים שכבר נמצאים באפליקציה - אתם לא שם, וגם זה: אך ורק אם יש לכם מכשיר של Apple. הכירו את הרשת החברתית החדשה והמסקרנת "Clubhouse" שמצליחה לעורר סקרנות רבה אצל כולם. אבל על מה כל הטירוף?

© adobestock

"Clubhouse" מאפשרת לגולשים ליצור חדרי אודיו צ'אט (פרטיים או ציבוריים) או להיכנס לחדרי צ'אט ציבוריים קיימים ולהאזין למה שקורה שם. כלומר, כמו להיות חלק משיחה קבוצתית ב"זום" המתקיימת אך ורק באודיו (כלומר לא מדובר בשיחות וידיאו אלא רק בשמע) או, אם תרצו, מעין "פודקאסט" בשידור חי. בחלק מהחדרים ניתן לקחת חלק פעיל ולהשתתף בשיחה (לפעמים ב"הנפת יד" כמו בכיתה) ובחלקם אתם רק על תקן מאזינים בחדרים. הממשק, נכון לעכשיו, לא זמין בשפה העברית.

© מתוך clubhouse
יצירת חדרי צ'אט © מתוך clubhouse

מי נמצא שם? בעקרון מגוון רחב של אנשים, החל מאנשי עסקים דרך אנשים פרטיים ועד סלבס בינלאומיים דוגמת דרייק, ג'ארד לטו, אופרה ווינפרי, קווין הארט ורבים נוספים. אתם יכולים להגדיר מה הז'אנר המעניין אתכם (קומדיה, פוליטיקה, ספורט, מוזיקה וכדו'), לחפש משתמשים ספציפיים, לקבל עדכונים מדי יתקיימו צ'אטים חדשים (כמו מערכת שעות) ולעקוב אחר מי שמסקרן אתכם. 

 

למה האפליקציה הופכת לטרנד החם?

ובכן, כרגע, בגלל שלא כולם יכולים להצטרף, הסקרנות הולכת וגוברת אצל רבים ויש מעין תחושת "FOMO" (החמצה) אם אתם לא שם, שמשהו ענק קורה בלעדיכם, ועל כן הביקוש והסקרנות הרבה נוצרת ומגדילה את כמות המצטרפים מדי יום. בנוסף, השיחות המתקיימות לא נשמרות ואי אפשר להאזין להן לאחר מכן - מה שעוד יותר מגביר את תחושת ההחמצה ברגע שאתם יודעים שהולכת להיות שיחה שרלוונטית עבורכם.

© מתוך clubhouse

כאמור, רק מי שהוזמן על ידי חבר באפליקציה יכול להצטרף, אך אתם יכולים להוריד את האפליקציה, להגיש בקשה לרשימת ההמתנה וחבר באנשי הקשר שכבר נמצא שם יוכל לאשר אתכם ללא צורך בשליחת הזמנה. כמו כן, לא לכולם יש כוח לצפות או להפעיל מצלמה בשיחות כמו "זום" (ויעידו על כך תלמידים רבים), ופעולת השמע היא יותר פשוטה ונוחה, הסמארטפון לא צריך להיות מונח לפניכם ואתם יכולים להשתמש אך ורק באוזניות או ברמקול.

© adobestock

מילה מאיתנו: אומנם כרגע האפליקציה עוד "נקייה", אבל לצערנו, וכפי שכבר ההיסטוריה ברשתות הוכיחה, די בקלות אפשר להפוך אותה למקום לא בטוח וליצור חוויה פחות נעימה או מסוכנת עבור אחרים. נסו להימנע משיחות לא הולמות, להכנס רק לחדרים בטוחים ובעצמכם אל תצרו שיח שלילי או עוד מקום לשיימינג ורוע. יש מקום חדש להינות בו - בואו נשמור עליו בהכי פאן שיש!

 

תגיות
תגובות