ביקורת: Call Of Duty - Advanced Warfare. היה טוב?. צילום: צילום מסך מהמשחק

ביקורת: Call Of Duty - Advanced Warfare. היה טוב?

בתחילת החודש התבשרנו בבשורה טובה. Call Of Duty - Advanced Warfare יוצא לו, ואנחנו מוכנים כבר עם הקונסולות. לאחר משחק מרובה, יש תשובה. מהי?

פתחתם את הקונסולה? מוכנים לשחק במשחק? קודם כל, תדאגו שהמשחק החדש באמת אצלכם ונוכל להתחיל. לאחר שבתחילת החודש הושק המשחק החדש, Call Of Duty - Advanced Warfare, ניסינו אותו. מה חשבנו?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מה הסיפור שלנו?

מכירים את מיטשל? כנראה שלא. מיטשל הוא הדמות הראשית במשחק זה. COD הוא משחק פעולה בגוף שלישי, המשחק מפורסם על ידי Activision. השנה היא 2054 ומיטשל שלנו משתתף בקרב ענק נגד דרום קוריאה. במהלך הקרב, חברו הטוב ביותר נפצע ונהרג.

בהלוויה שלו, אביו של החבר - יושב ראש ומנכ"ל Atlas, מציע למיטשל להיכנס ליחידה המובחרת הזאת המשתמשת בכל האמצעים האפשריים ובטכנולוגיות הכי טובות שקיימות. בנוסף, מיטשל איבד את יד שמאל שלו במהלך הקרב המדובר, ו-Atlas סידרו לו יד, חלופית - רובוטית.

בזמן הזה, חבורה של אנשים ובראשם ג'וסף האדס, קמים עם ארגון ה-KVA - ארגון טרורסטי כנופייתי. 4 שנים לאחר מכן, מיטשל חוזר לדטרויט ורואה את המצב שם, איך התושבים חיים שם בתנאי גטו ואף הוא, מפרטל בעיר לצורך זה.

הטריילר של המשחק
 

תכונות במשחק - שוות במיוחד

אתם חולמים בחלום הכי פרוע שלכם איזה נעליים שמסוגלות להקפיץ אתכם או איזה מן רימון שיכול להרגיש חום גוף ומראה לך איפה האויב שלך עומד ובאיזו צורה. כן, זה קיים במערכת. יש שם מלא דברים מגניבים ואדירים, כאלו שאנחנו חושבים עליהם כל יום בצורה בדיונית. אפשר לראות את זה שבמהלך המשחק מנווטים עם זבוב שיכול להקליט ולצלם את מה שמתרחש מולו. ואלו קצת דוגמאות.

בנוסף, במשחק אפשר לעלות על מטוס, סירה ואף אופנוע מרחף, הכל למען המטרה הקדושה של המשימה. בסך הכל חופש התנועה הוא לא כזה גדול מכיוון שכאשר יוצאים מהתחום אתם אוטומטית נפסלים, אבל זה כיף שאתה יכול לנווט ולשחק עם זה. השליטה, המהירות ובכלל האפשרות, ממש אהבתי את הרעיון הזה. בסך הכל, גם מחוץ לתחבורה הזאת, חופש התנועה במשחק הוא יחסית בסדר גמור.

© צילום מסך מהמשחק

עם זאת, אהבתי את הגיוון שהיה במשחק ביחס למקומות. במשחקים הקודמים היינו רוב הזמן בתוך מעבדות ומקומות סגורים, כאשר הסיפור המתרחש אפילו יוצא לאנטרטיקה, אפילו באמצע בית קפה ואף לסתם שיחה במשרד. הרבה סצנות מוקדשות לסצנות חשאיות וליליות, ומבלי להחליט אם זה טוב או לא, אני אהבתי.

צריך גם לשרוד, לא?

אתם בטח מכירים שבכל משחק של COD יש מוד משחק שצריך לשרוד פה. הפעם, עליכם להילחם נגד חיילים מקבוצות שונות. כמובן שאפשר לשחק במפות שונות - אבל אתרכז עכשיו במודים ההתחלתיים. כאשר אתם נכנסים למוד הזה, מציעים לכם לבחור בין 3 אפשרויות לדמות שלכם. ה-Light, מדובר על דמות שרצה מהר אבל עם נשק לא משהו, ה-Heavy, מדובר על דמות שקשה לה לרוץ אבל עם נשק רצחני ולבסוף, ה-Speacialist, דמות מיוחדת שיש לה Shotgun מתקדם ורובה יחסית מהיר.

© צילום מסך מהמשחק

נגיד בחרתם את השני. במהלך המשחק אתם יכולים ללכת למן חנות שכזאת ולשנות את הבחירה שלכם. אתם יכולים להוסיף לכם דברים וכמובן לרכוש דברים לפי כמות הכסף והסבבים שאתם עוברים. בנוסף, לאחר כמה שלבים מגיעים לשלב של כלבים, עשן ועדיין אנשים. זה דומה לBlack Ops ששם היה שלב של כלבי אש מלחיצים ומהירים.

אהבתי מאוד את הרעיון של זה, אם כי לשחק לבד, לפי דעתי, זה לא כמו לשחק עם עוד מישהו. כשחברים באים ויושבים על המשחק ביחד, המוד הזה הופך באמת ליותר כיפי ויותר טוב.

© צילום מסך מהמשחק

ומה עם משחק לשניים?

מצב ה-Multiplayer שכולם מחכים לשמוע עליו. כמובן המצב הזה הוא המצב הכי טוב שיש למשחק ובואו נתחיל לדבר עליו. אפתח בזה שאפשר במשחק ממש להכין דמות, לפי רצונכם. לא, אני לא מדבר על הכנת הנשק וכל הדברים הנלווים, אלא ממש יוצרים דמות. רוצים דמות גברית? נשית? משקפיים או כובע? וכן הלאה.

נעבור עכשיו לנושא לא פחות חשוב, הנשק. נגיד אני רוצה לבחור את אחד הנשקים שלפי דעתי נראים טוב, אבל אני לא יודע אם הנשק באמת כן, מה אני עושה? אני יכול להיכנס למתחם האימונים שיש במשרדי Atlas (לחיצה על כפתור ההתחלה), ואפשר לנסות את הנשק ממש לפני המשחק. אחד הרעיונות הכי טובים שיש למשחק הזה.

© צילום מסך מהמשחק

כמו כן, מבחר הנשק הקיים במאגר מפותח למידי, כמובן התוספים שיש לכל אחד ואחד מהנשקים - קיימים גם הם. הדבר הבא שמאוד מעניין, זה אפשרויות המשחק. במשחק יש מודים מסוימים שאפשר לשחק בהם, אך במשחק הזה יש גם כמה תוספות למודים. המוכרים כמו Team Deathmatch ו-Capture The Flag, קיימים גם הם. 

לבסוף, כשחזרתם הביתה אחרי יום לימודים ארוך ובא לכם לשחק עם עצמכם במשחק - אתם יכולים. על מה אני מדבר? במשחק אפשר להוסיף דמויות שישחקו נגדכם או אתכם, זה מוכר לנו כבר מהמשחקים הקודמים. כך שיהיה אפשר לשחק לבד.

© צילום מסך מהמשחק

שנייה, אז המשחק טוב?

הדבר הראשון שאני רוצה לשבח, זה את הגרפיקה. נכון, יבואו האנשים ויגידו כי לא שינו המון מהמשחק הקודם בנוגע לגרפיקה, אבל בתור משחק בפני עצמו, הגרפיקה נהדרת. באמת שזה נראה באיכות טובה, וממש נוח וכיף לשחק. נמשיך עם דבר מעניין נוסף, המציאותיות. אחרי כמה יריות הדמות תיפול חלל על הרצפה? או שזה בכלל זה לא קשור לכמות אלא במשהו אחר? כלומר, זה משהו שצריך לחשוב עליו. במהלך המשחק, הרגשתי כי המשחק הוא באמצע כזה - כי מצד אחד היו דמויות שמתו מהר והיו דמויות (ואנו מדברים על אותו הסוג) שלקח להם הרבה יותר למרות שמדובר בסופו של דבר באותה המכה.

אני חייב לציין כי כל העולם הזה שהם בנו, הוא עולם מוזר אך מדהים. אני חושב שכל אחד מאיתנו היה רוצה לחיות בעולם שבו יש אופנועים מרחפים, נעליים שמקפיצות ורימונים שמכוונים את עצמם לאויב. זה אולי עולם מיוחד ושונה ממה שמוכר לנו ולכן הוא דווקא טוב ומיוחד.

גם קווין ספייסי פה © צילום מסך מהמשחק

לפי דעתי מדובר על משחק שבסופו של דבר יהיה משחק נהדר להמון אנשים, אך האנשים שהכי ייהנו אלו הם הגיימרים בעלי הסובלנות. במשחק יש קטעים שצריך לחכות יותר מדי זמן (לא להטענת המשחק, אלא במשחק עצמו, בגיימפליי!). אך בכל זאת, בתור אחד שהיה מסור לסדרה Call Of Duty - אני חושב שהמשחק הזה באמת בין הטובים של הסדרה, אחרי Black Ops שמאוד התגעגענו אליו. לכן, אני מציע לרכוש את המשחק וליהנות ממנו כמו שצריך.

המשחק מקבל: 8 מתוך 10 כוכבים בציון פרוגי!

מה דעתכם? ספרו לנו!

תגובות