מה חשבנו על המשחק הפסיכי Bloodborne? ביקורת. צילום: טמבלר

מה חשבנו על המשחק הפסיכי Bloodborne? ביקורת

עולם של מפלצות, נשקים מיוחדים, מסעות שונים והרפתקה אחת ענקית - כל זה ועוד Bloodborne יכול להציע לכם. מה חשבנו על המשחק המטורף?

פתחו מהר את ה-PS4 שלכם, תוציאו את המשחק מהקופסה ויאללה, תכניסו אותו לכונן ותתחילו לשחק! רגע, מה? אתם לא יודעים על איזה משחק מדובר? בטח ש-Bloodborne! משחק ייחודי לקונסולה PS4 שמוכיח פעם נוספת כי אפשר תמיד להתפתח ביצירת משחקים. מה חשבנו על המשחק?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הטריילר הרשמי
 

פרטים על המשחק

מי אוהב לצוד מפלצות? המשחק הזה מכניס אתכם לנעליים של צייד ובלי שום הסברים מעביר אתכם למפה הראשונה, זוהי Yharnam. כצפוי, בעיר יש המון מפלצות וכל מיני, שם תצטרכו להישאר בחיים ולעבור את המסע הארוך והמיוחד שהמשחק מציע לכם. להגיד לכם שזה יהיה מסע קל? להגיד לכם שהמשחק יעבור בקלות? זה לא נכון. המשחק בנוי בסגנון של "תמות? תלמד משהו חדש" וגורם לכם בסופו של דבר לנסות את כל הדברים האפשריים בשביל לעבור את המכשול שנתקלתם בו.

© טמבלר

כמו בהמון משחקים, גם במשחק הזה אתם תראו סוג של נקודות שעליכם לצבור. במשחק הזה קוראים לנקודות - Blood Echoes, מה שיעזור לכם בקניית מוצרים חדשים וגם בתור נקודות ניסיון. חשוב לציין, אתם מתים? כל הנקודות שהשגתם עד לנקודה הזאת, פשוט נעלמות.

תדעו כבר מעכשיו, אתם מגיעים למשחק שבו אתם עומדים למות כל-כך הרבה פעמים ולא משנה כמה עבר בגיימינג יש מאחוריכם. במשחק אתם תראו שהמוות הוא דבר שמועיל בסופו של דבר לסריקה מלאה של המפות, של כל האפשרויות במשחק ובשביל ללמוד את המשחק בצורה הכי טובה שאפשר. הבעיה בסיפור, מסך הטעינה שבין הניסיונות עומד על 30 שניות, כך שזה תוקע את כל ההתלהבות שנבנתה לאורך כל הניסיון האחרון. בחברה כבר הודיעה שהם עובדים על תיקון לבעיה הזאת.

במהלך המשחק אתם תעברו בכמה "מנורות" - אלו בעצם ה-CheckPoints של המשחק, זאת אומרת שאם אתם תמותו בניסיון לעבור מפלצת, אתם תחזרו למנורה האחרונה שעברתם. המרחק העצום שיש בין מנורות מסוגל בסופו של דבר לשגע פילים, אתם תמותו כל-כך הרבה פעמים שזה כבר יגרום לכך שתמאסו במנורה שאתם תקועים בה. בנוסף, דרכן אפשר להגיע למקום שבו אפשר להשתמש ב-Blood Echoes שהשגתם.

© טמבלר

אחד היתרונות הבולטים במשחק, הוא המבחר העצום שיש במשחק בכל הקשור לנשקים ובגדים. בקלות מאוד אפשר להחזיק מצד אחד נשק קטן, מהיר, לא כל-כך קטלני, ומצד שני - בלחיצת כפתור - אפשר להחליף לנשק יותר מגושם, יותר קטלני ויותר איטי. חשוב לציין כי מגנים אתם לא תראו במשחק, אולי חוץ ממפלצת אחת שיש לה מגן מעץ - אבל המגן לא מגן. כן... זה יצא?  

עוד יתרון מדהים במשחק, זאת המפה המטורפת שיש. אתם תוכלו להיכנס לכל-כך הרבה סמטאות, להמון דרכים שלא חשבתם שקיימות, ולעוד הרבה דברים שמוסיפים הרבה למשחק. קיצורי דרך, דרכים שונות - כל זה ועוד יש במשחק הזה ובשפע. אם אתם תשחקו בצורה יבשה ותחפשו איפה השלב נגמר, אתם תפספסו את העולם המטורף הזה שהמשחק מציע לכל מי שרק רוצה.

© טמבלר

מעבר לנשקים ולמפות, יש למשחק הזה ייחוד נוסף וזה סוגי המפלצות. אתם לא תראו את אותה ה"חיה" קופצת עליכם מהפינה ובטח שהבוסים של המשחק שווים המון. בכל מפגש עם משהו חדש אתם לומדים משהו שלא ידעתם, בכל פעם שאתם תמותו ממפלצת אחת אתם תנסו טקטיקה שונה בהריגתה ובסופו של דבר הכל מתחבר למשחק אחד מטורף מלא בגיוון ובשוני. אל תחשבו שאתם תוכלו להתחבא מאחורי קיר שיגן עליכם מהמפלצות השונות, אתם תהיו חייבים ללכת בטקטיקות של התקפה, תגובה ותזוזה תמידית. הרבה אנשים שמכירים את המשחק או הספיקו לשמוע על המשחק, פנו אליי ושאלו אותי מה אני חושב על חווית המשחק לגיימרים מתחילים. עניתי שלאחר התנסות ממושכת במשחק אני יכול להגיד שאפילו לשחקנים חדשים המשחק הזה יכול להתאים, רק אם הם באמת רוצים ומנסים.

עוד פיצ'ר מגניב במשחק, הוא שימוש במין פעמון שכזה שבעזרתו אפשר לקרוא לשחקנים שונים בכל העולם שיבואו לעזור לכם לעבור את הקטע שאתם תקועים בו. אך, לכל דבר טוב יש גם קאצ'. יש אנשים שמצלצלים בפעמון בשביל לשדוד אתכם ולפלוש לעולם שלכם. מי שיישאר בחיים, את ה-Blood Echoes ייקח. אז, תזהרו!

© טמבלר

מה חשבתי על המשחק?

המשחק פשוט אדיר. למשחק יש כל-כך הרבה בתוכו, משחק שאם אתם נכנסים אליו קצת ונותנים לו להיכנס לכם לחיים, אתם לא יכולים לעזוב אותו. מדובר על משחק בעל עיצוב מטורף, שכל דבר ודבר מחושב במשחק. הניגודיות שיש בצבעי המשחק, ההתייחסות גם להווי במשחק ועוד המון, מוסיפים כל כך הרבה למשחק. חווית המשחק, הן למנוסים והן לחדשים, מטורפת. המשחק יודע להוביל נכון אתכם לאיפה שצריך ואפילו יודע גם לבלבל אתכם כשצריך, הכל למען המטרה הנעלה ביותר - הרפתקה אחת עמוסה בפרטים ועצומה בכל המאפיינים האפשריים.

© טמבלר
© טמבלר

כאמור, המבחר העצום שיש במשחק הזה מוסיף הרבה למשחק, מנשקים עצומים וכבדים ועד לנשקים קטנים אך מהירים. אני חושב שמעבר לנשקים שונים, מה שהוסיף לי המון לתחושות במשחק היו הבגדים השונים שהייתם יכולים להחליף במשחק. בעצם אפשר לבנות דמות שתראה הכי אפלה שאפשר - אני סמוך ובטוח שזה עשה המון למהלך המשחק.

למשחק, כפי שצויין, יש קושי שיכול להתיש את האנשים הכי עקשניים שיש. כמות הפעמים שמצאתי את הכיתוב האדום "You Died" מתנוסס לי על מסך הטלוויזיה יכולה לשגע אתכם, כי בכל פעם היה צריך לעבור את כל המסע מהמנורה האחרונה שהגעתי עד לאותה נקודה (ואז, לא שעברתי - מתתי שוב, כן?). למשחק יש את היכולת המטורפת לשאוב אתכם לתוך העולם הזה, העולם האפלולי, העולם שלא הייתם רוצים לחיות בו - אבל בטח שלשחק בו. מדובר על הרפתקה שהיא חובה לכל אחד שיש לו PS4 בבית, כי אם לא מנצלים את זה, אז מפסידים המון. 

© טמבלר

אני יכול להגיד שלמשחק יש כל-כך הרבה רבדים, עד כדי שאתם לא בטוחים לאיפה כדאי לפנות ולאיפה זה יוביל אתכם. אני יודע שהעיצוב המיוחד הזה של המשחק, הסאונד המלחיץ שנכנס בדיוק מתי שצריך אותו, וכמות הדם שיוצאת מכל מפלצת שהורגים - הכל ביחד גורם לך שהגעתם למשחק שהוא פשוט מהנה, מיוחד, שואב ומטורף. לכן, אני חושב שאני מסוגל להכתיר את המשחק בציון הבא:

המשחק מקבל 10 מתוך 10 כוכבים בסולם פרוגי!

 
תגובות