Star Ocean Integrity And Faithlessness.

Star Ocean Integrity And Faithlessness

כבר 6 שנים שמעריצי Star Ocean חיכו לכותר המשך לסדרה האהודה, והשנה זה קרה – בתערוכת E3 האחרונה הוכרז הכותר החמישי בסדרה. אחרי 23 שעות של משחק, בשנייה האחרונה כשהבנתי שהמשחק הזה סוף סוף נגמר השתוללתי משמחה

בשיתוף עם VGC

Star Ocean 5 הוא משחק אקשן JRPG ששם דגש על האספקט הלחימתי של הז'אנר. למרות האופציות הרחבות ושלל הדמויות בהן ניתן לשלוט במהלך הלחימה, מערכת הקרב מרגישה די חסרת טעם. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הסיפור עוקב אחרי Fedel, מורה לחימה צעיר בכפר סטאל. כאשר הוא וחברת ילדותו, Mika, מגלים חללית הנושאת את Relia, ילדה הלוקה באמנזיה אשר נרדפת על ידי צבא בין גלקטי, הם מנסים למנוע את פלישתם לכדור הארץ. פרט להתרסקות החללית, לא זכור לי שום קטע שהצליח לתפוס ולהכניס אותי לאווירת המשחק. קאסט הדמויות הראה לי את הצדדים המכוערים של המשחק והרגשתי שהם יותר קלישאות של דמויות ממשחקים ישנים מאשר דמויות חדשות עם סיפורים והתנהגות שונה וייחודית.

 

היחסים בין הדמויות כמעט ולא קיימים וכשהם כן קיימים, הם חלשים ומיותרים והיה עדיף פשוט לא להכניס אותם למשחק. הדמות הראשית Fedel היא אחת השכיחות שראיתי במשחק JRPG, מכיוון שאף אחת מהפעולות שלו לא נראתה בעלת משמעות או אפילו רלוונטית בעיני.

הפרזנטציה נעה בין טובה למחרפנת. בפעם הראשונה שנכנסתי לאזור פתוח נהנתי מאפקטי התאורה ומעיצוב האויבים הרחב כגון גמדים, עצים שקמו לתחיה וסוגים שונים של מפלצות לכול אורך הסביבה. אך כעבור כמה זמן הבנתי שהמשחק יכריח אותי לטייל בין כול האזורים האלה שוב ושוב ושוב, מה שהפך את הביקור בהם לחסר משמעות, והעביר תחושת זלזול מצד המפתחים. עיצוב הדמויות מרגיש חסר השראה, כל אחת מהן לא מצליחה לבלוט מבחינה ויזואלית. עיצוב השלבים בנאלי וליניארי מה שגורם לעולם להרגיש קטן וחסר חיים.

ככול שהתקדמתי בין הקרבות הבנתי שאני לא מגוון את המתקפות וכל הזמן השתמשתי במתקפה החזקה ביותר שלי כי היא הכי אפקטיבית ומצוינת לקטילת כל האויבים במשחק. במהלך הקרב המשחק מאפשר לכם לבחור יכולות שונות לכל דמות המאפשרות התקפה, הגנה, ריפוי, החייאה ועוד. למרות שהאופציות האלה מכפות על שימושם הדל של חברי הקבוצה, ניתן להרגיש שהשחקן לא שולט בכול מה שקורה בשדה הקרב מכיוון שרוב ההתקפות אוטומטיות.

הבעיה היא שהאינטליגנציה המלאכותית של חברי הקבוצה מאכזבת ומתסכלת – הדמויות לא יתקפו כראוי וחלקם יעמדו במקום כמו אידיוטים וימותו באמצע קרב רק בגלל שהם לא ינסו להתחמק או לתפוס מחסה. למרות הגיוון הרב בהם, האויבים במשחק בעלי רמת קושי קלה בצורה מעליבה או לכל היותר ספוגים שמוכנים לספוג כמות עצומה של התקפות. אפילו הבוסים של המשחק, למרות גודלם הרב, קלים לחיסול ולא דרושה טקטיקה מיוחדת כדי להביס אותם.

המשחק משתמש במערכת שמירה מוגבלת מאוד, שמכריחה את השחקן לחפש בכול אזורי המפה נקודת שמירה, מכיוון שאין במשחק שמירה אוטומטית. כעבור כמה זמן היא הופכת להיות מתסכלת ומעצבנת כי נקודות השמירה לא מפוזרות ברחבי העולם כמו שצריך, ולפעמים, במקרה שהאינטליגנציה המלאכותית של חברי הקבוצה תכשיל אתכם בלי כוונה או כאשר אתם יוצאים מהמשחק ולא שומרים, תצטרכו להתחיל הכול מההתחלה ולעבור באותם המקומות עד שתמצאו נקודת שמירה חדשה.

בשורה התחתונה, המשחק מרגיש כמו שילוב רע בין חדש לישן. הוא לוקח את כול מה שמתסכל במשחקים הקודמים בסדרה ומוסיף כמעט כל קלישאה שמשחקי JRPG חדשים יותר סובלים ממנה - חוסר יצירתיות , מערכת שמירה מיושנת ומערכת קרב חסרת טעם שהופכת את Star Ocean Integrity and Faithlessness לאחד המשחקים הגרועים של השנה.

המשחק מקבל 3 מתוך 10 נקודות בסולם VGC!

>> לכתבה המלאה באתר VGC <<

תגובות