ביקורת: מה חשבנו על משחקי סדרת Bioshock. צילום מסך מיוטיוב

ביקורת: מה חשבנו על משחקי סדרת Bioshock

סדרת המשחקים המפורסמת, ביושוק, זכתה לביקורת גם מצדנו. מה חשבנו על המשחקים? מהם החידושים והשינויים בין כל משחק? כל הפרטים

החלטנו לנסות את סדרת המשחקים המפורסמת ביושוק, בה יש 3 משחקים, כשהמשחק הראשון יצא בשנת 2007. את המסקנות שלנו והשיפורים והשינויים בין כל משחק ריכזנו בשבילכם כדי שתדעו מה כדאי לכם לקנות ומה ההבדלים בין המשחקים.

 עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

נתחיל בבסיס: Bioshock

במשחק, אתם נכנסים לנעליו של ג'ק, ניצול התרסקות מטוס, שמוצא את דרכו לעיר תחתית בשם ראפצ'ר (Rapture), ששורצת יצורים מעוותים וטכנולוגיה חדישה יחסית לזמן שבו מתרחש המשחק – שנת 1960. הוא נתקל ביצורים שונים ומשונים ובחומרים משני דנ"א בשם פלזמידים (Plasmids) כדי לשחרר את העיר התת ימית משלטונו של אנדרו ראיין – מייסד העיר.

הפלזמידים מאפשרים לג'ק להשתמש בכוחות על שונים וביניהם: הצתה, חשמל, הקפאה ועוד. לא התחברתי לסוג מסוים של אויבים, הביג דאדי, אנשים בחליפות צוללנים עתיקות עם מקדחות, כשכל התחמושת שיש לכם מתבזבזת שוב ושוב על הבסה של אחד מהם. נהרגתי המון פעמים כשניסיתי לחסל רק אחד וזה מבאס.

 

למרות הכל, המשחק מהנה מאוד, אם כי עקב השתתפותן של דמויות רבות מספור, המגיחות למען העלילה ללא הרף, התחלתי לאבד את העלילה. לא הבנתי ממש מי נגד מי, פשוט עשיתי את האובג'קטיב הנוכחי שהיה לי, בניסיון לעקוב אחר העלילה.

המשחק מקבל מאיתנו 8 מתוך 10 כוכבים בסולם פרוגי!

ביושוק 2 – משחק המשך מעולה

ביושוק 2 מציג לנו את ראפצ'ר ההרוסה, 8 שנים אחרי אירועי המשחק הראשון. זאת מעיניו של אחד מהביג דאדי שהופיעו במשחק הקודם. עליכם, בתור הביג דאדי, למצוא את ה"אחות הקטנה", שחייכם קשורים בה, מילולית, במטרה לצאת מהעיר הזאת, שעכשיו נשלטת בידי סופיה לאמב.

במהלך המשחק, אתם מקבלים גישה לכל ארסנל הנשקים של הדמות אותה אתם משחקים – מקדחה במקום יד ימין, מגוון רובים ועוד פלזמידים חדשים. גם המשחק הזה, הצליח מבחינתנו. אולי אפילו יותר מקודמו.

 

המשחק מקבל מאיתנו 9 מתוך 10 כוכבים בסולם פרוגי!

ביושוק אינפיניט – משב רוח רענן

במשחק השלישי בסדרה, המתרחש בשנת 1912, מה שהופך אותו למשחק הראשון בבחינה כרונולוגית, מכניס אתכם לתפקידו של בוקר דוויט (Booker DeWitt), סוכן "פינקרטון" חרפתי. הוטלה עליו המשימה למצוא עלמה צעירה, העונה לשם אליזבת', הכלואה בתוך פסל בעיר האווירית קולומביה, שנוסדה על ידי זכארי הייל קומסטוק (Zachary Hale Comstock).

בעיר, הרעיונות האמריקניים הופכים למין קנאות דתית ודארוויניזם סוציאלי. שלטים ותסכיתי רדיו בכל פינה מהללים את קומסטוק וקוראים לקולומביה "גן עדן". המשחק הזה צבעוני בהרבה מקודמיו – גנים, פסלים, חנויות ושלטים בכל מקום. גם התחמושת שלכם מקבלת שדרוג.

 

נתחיל בהכי פשוט והכי מגניב – מתקן נייד שנראה כמו מתקן עינויים, שהוא מתקפת ה-melee שלכם וגם הדרך שלכם לשייט בין חלקים שונים בעיר באמצעות כבלי מתכת. גם מגוון הפלזמידים משתדרג ומתפתח, למבחר הנשקים נוספים רובה צלף ומטול רקטות.

המשחק הזה היה קרוב לוודאי הכי מהנה מבין השלושה – הוא נתן אווירה של חופשיות וקלילות. במיוחד בהשוואה לקודמיו.

המשחק מקבל מאיתנו 9 מתוך 10 כוכבים בסולם פרוגי!

תגובות