ביקורת: אמין ומהנה מאוד - מה חשבנו על Far Cry 5?. צילום מסך מהטריילר

ביקורת: אמין ומהנה מאוד - מה חשבנו על Far Cry 5?

יוביסופט שחררה לאחרונה את הכותר החדש ביותר בסדרת Far Cry, שמתרחש במונטנה, ארצות הברית. עלילה מצויינת, אך יכול להיות שתרגישו מעט מוגבלים. ביקורת

לקחנו את הכותר החדש והחמישי בסדרת Far Cry שמתרחש במונטנה, ארצות הברית ויצא לקהל הרחב לפני כחודש. אתם משחקים בתור סגן, ואתם מוטסים למחוז הופ (תקווה באנגלית), במטרה לעצור את ג'וזף סיד, ראש כת שמשליט טרור על המחוז עם חסידיו.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הכל מסתבך כשתוקפים אתכם, ואתם מופרדים משאר השוטרים והחיילים שבאו איתכם. כלומר – המשחק זורק אתכם ישר לתוך העלילה והעולם. וכעת לסיפור, אין לי מילה רעה אחת לומר על העלילה של המשחק. הסיפור הישן של יחיד מול כת של רבים לא משעמם כלל, ואם כבר, מוסיף ריגוש למשחק. הנבלים – כן, ברבים, מדברים כמעט ישר אליכם, קוראים לכם להיכנע ולקבל את תורתם. כמובן שאסור לכם, אחרת המשחק ייגמר, אבל נחמד לחשוב על זה.

 

נעבור למשחק עצמו – מפת המשחק מדהימה, פשוט יפהפייה. ההרים, הכבישים, הנהרות, השדות החרושים – הכל. המפה מחולקת לשלושה חלקים, ובכל אחד מהם שולט אחד מסגניו של ג'וזף – ג'ייקוב, ג'ון ופיית' (אמונה באנגלית). ככל שאתם פועלים יותר במשחק – משחררים בני ערובה, הורסים רכוש של הכת, משתלטים על יישובים ועוד – אתם מפחיתים את השליטה באזור.

זה הזמן להזכיר עוד מנגנון של המשחק. ישנו מד התקדמות לכל אזור מהשלושה. כל פעם שאתם ממלאים שליש ממנו, המשחק "כופה" עליכם משימה מהסיפור. פעם אחת שאני זוכר, היא שג'ון חטף אותי וחרט עליי את המילה wrath, כלומר זעם, שהוא אחד משבעת החטאים. נכון שיש בזה משהו מגביל מעט – כי יש משהו ש"מפריע" לכם להסתובב בעולם ולעשות כרצונכם. אבל זאת רק משימה אחת, שהיא מהנה, וגם נותנת למשחק תחושה אטמוספרית יותר, אמינה. כמעט כאילו הסגנים של ג'וזף באמת עוקבים אחרי ההתקדמות שלכם ומנסים לעצור אתכם.

© צילום מסך מהטריילר

מבחינת זרימה, המשחק זורם חלק. קל מאוד לתפוס שליטה וללמוד איך לעשות כל דבר. המשחק מאתגר ואתם תמותו, הרבה. אבל עוד נקודה שאני חייב לציין – הפיזיקה של המשחק אמינה. כדור או שניים בכיוון בחור לא משוריין והוא נופל על הרצפה כמו שק של תפוחי אדמה. בכל שאר משחקי היריות שאני מכיר, צריך לרוקן שלוש מחסניות ויותר כדי להרוג אויב אחד. לסיכום, Far Cry 5 הוא משחק מדהים ומומלץ מאוד.

Far Cry 5 מקבל מאיתנו 10 מתוך 10 כוכבים בסולם פרוגי

תגובות