אור יעקב: "הבנתי שהחיים כל כך קצרים ולא ברורים". צילום: נתן יעקובוביץ'

אור יעקב: "הבנתי שהחיים כל כך קצרים ולא ברורים"

השחקנית וכוכבת הרשת הצעירה יצאה לטיול במדבר, שממנו שבה לבית החולים והייתה מחוסרת הכרה כשלושה ימים. בראיון מיוחד, אור יעקב מספרת על הטראומה שחוותה, המסר והמשמעות לחיים שלקחה מהמקרה, ועל הרגעים בהם הרגישה קרובה למוות והייתה מוכנה לעשות הכל כדי לחיות

אור יעקב לא תיארה לעצמה שפתאום חייה ישתנו בגיל 21, ולא בגלל הפרסום או בגלל היותה שחקנית עם כמה פרויקטים מכובדים מאחוריה. בחג הפסח האחרון השחקנית יצאה לטיול במדבר, ממנו שבה לבית החולים בו הייתה כשלושה ימים ללא הכרה. כוכבת הרשת והשחקנית החליטה, במעשה אמיץ נועז וחושפני מאוד, לעלות וולוג מיוחד מהטיול ומבית החולים, עם תיעודים נדירים שלה ללא הכרה, מהבדיקות שלאחר השחרור, בו היא מבינה את ערך החיים, כאחת שהסתכלה למוות בעיניים.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

השחקנית והיוטיוברית בת ה-21, מעידה על עצמה כי מאז שהיא זוכרת את עצמה, הדבר שהכי רצתה לעשות בחיים הוא להיות שחקנית: "בגיל 16 פגשתי את הסוכנות שלי שרית ולורנס, שמלוות אותי לאורך כל הדרך, והתחלתי לעשות את הפרסומת הראשונה, סדרת הרשת הראשונה, סרטים, תפקיד ראשי ב"סופשלי" בערוץ הילדים, הנחיה באולפן הילדים בערוץ 20, והגשמתי לאט לאט את כל החלומות עד שהתגייסתי. כשהתגייסתי פחות יכולתי להמשיך עם הטלוויזיה, אז התחלתי ליצור, ולהגשים חלום עצום שהוא ליצור סרטונים שלי ברשת. בהתחלה זה היה מפחיד ולא ידעתי כלום, אבל לאט לאט זה מתפתח ונהיה דבר ענק. עם הזמן סרטוני הרשת שלי החלו להיות משודרים בתכנית 'play' בערוץ zoom.

© צילום: נתן יעקובוביץ'

פתחתי את היוטיוב וגיליתי עולם ואני רואה את הקריירה שלי גם שם. בסרטונים שלי, מעבר לכך שהם מצחיקים וקלילים, חשוב לי ליצור תוכן בעל משמעות, ושהעוקבים שלי יהנו ממסר חשוב, כמו: מוטיבציה או התמודדות עם סיטואציות קשות, ביניהן חרם. אני רואה בזה ערך מוסף, וחשוב לי ה'מעבר' הזה. בקרוב אני משתחררת משירותי הצבאי ואחזור לתחום המשחק בכל הכח, לסדרות סרטים ומה שיש. זה מה שאני אוהבת לעשות, ואני תמיד אומרת 'תעשו את מה שאתם הכי אוהבים'".

 

על הסרטון המפתיע והדרמטי האחרון סיפרה לנו: "הכל התחיל כשהיה לי דחף מאוד מאוד גדול ולא מוסבר כבר כמה חודשים ללכת למדבר כדי לראות את הכוכבים בלילה, כי אני זוכרת מפעם שיצאתי לטיול וראיתי את הכוכבים בלילה והם היו נוצצים בטירוף, ונהנתי לראות את זה. ואז הגיע החופש של פסח והייתה לי 'רגילה' (חופש) כי אני חיילת, ואמרתי לעצמי שאני חייבת להגיע למדבר, ובאופן מאוד אימפולסיבי וספונטני מצאתי קבוצת מטיילים מ'שביל ישראל' ואמרתי: 'יאלה, אני נוסעת לשבוע במדבר בלי לחשוב פעמים', והלכתי על זה."

"צילום ועריכת הוולוג עזרו לי להתמודד פיזית ופסיכולוגית עם מה שקרה לי באותה הסיטואציה, ועם מה שאני עוברת"

"כשהחלטתי לצלם את המסע חשבתי שזה הולך להיות ולוג מצחיק ליוטיוב. בתקופה האחרונה אני מעלה ולוגים, אז תכננתי לעשות ולוגים מ'שביל ישראל', ובכלל לא תכננתי שזה יגיע לנקודות כאלה. מי מתאר לעצמו שהוא יגיע לכזאת סיטואציה?". השחקנית מספרת על ההחלטה הנועזת להמשיך ולצלם גם ברגעים בהם חששה לחייה: "החלטתי להמשיך ולצלם גם ברגעים שהיו לי מאוד קשים, כמו: בבית החולים, כששבתי להכרה ובבדיקות, כי צילום הוולוג עזר לי להתמודד פיזית ופסיכולוגית עם מה שקרה לי באותה הסיטואציה. סבלתי מאוד, הייתי מבוהלת, כאב לי כי הייתי מחוברת לכל מיני אינפוזיות וזה הפחד הכי גדול שלי. צילום הולוג גרם לי לאופציה של 'ניתוק', ומן משמעות כזאת. בנוסף, זה גרם לי לחשוב על הולוג, לא כי זה היה מה שחשוב לי, אלא התמודדות. העריכה של הסרטון היתה עוד דרך להתמודד עם מה שאני עוברת".

© צילום פרטי

"באותו הרגע לא הבנתי את ההשלכות של הסרטון הזה, לא חשבתי שהוא יהיה כזה פרטי וחושפני כמו שהדברים התגלגלו"

"כשהתעוררתי אחרי שלושה ימים ללא הכרה ובכלל לא הבנתי מה קורה לי, פתחתי את האינסטגרם שלי והיו לי המון הודעות, כמו תמיד, לכן פרסמתי סטורי בו כתבתי שאני בבית חולים ואענה על ההודעות כשאתאושש. בעקבות הסטורי קיבלתי המון שאלות והודעות, ופרסמתי שבקרוב אפרסם סרטון על מה שקרה לי. באותו הרגע לא הבנתי את ההשלכות של הסרטון הזה, לא חשבתי שהוא יהיה כזה פרטי וחושפני כמו שהדברים התגלגלו, ואחרי שסיימתי לערוך את הסרטון והוא היה מוכן, חוויתי חרטה ופחד עצום מחשיפת הסרטון. פחדתי שיצחקו עלי, 'ירדו' עלי וישפטו אותי. פחדתי מאוד כי הסרטון מאוד אישי ואמיתי, אך עם זאת הבנתי שיש לי שליחות מסויימת, שהפרטיות שלי כאן פחות חשובה מהמסר שהוא 'חיים פעם אחת'".

© צילום פרטי

"אני בדרך כלל בן אדם חזק, בריא ושמח, וככה ביום בהיר אחד נגמרו לי החיים. אנחנו לוקחים את החיים כל כך כמובנים מאליהם, ושתמיד יהיה מחר, ושאנחנו יכולים להיות בשגרה והכל בסדר, אבל לא, אף אחד לא מבטיח מתי זה יגמר. הרעיון של הגשמת חלומות, ולעשות הכל, ולא לתת לפחד לנהל אותך, וכל המסרים שאני מעבירה במהלך הסרטון אלו מסרים שחשובים לי מאוד. לכן החלטתי שאני מתגברת על הפחד ומפרסמת את הסרטון. אני לא חשבתי שהסרטון ימשיך להיות ציבורי: החלטתי שאני לא מעלה אותו למרות המסר, אמרתי שאפרסם אותו רק לעוקבים שלי כדי שהם יהנו. כתבתי לעוקבים שלי באינסטגרם שהסרטון יהיה פתוח רק לשעתיים, ושלפי זה יגידו באילו שעות הכי נוח להם ואפרסם, וכעבור הזמן המצויין אמחק. אחרי שעתיים רציתי למחוק את הסרטון, ופתאום שמתי לב שהוא תפס תאוצה של עשרות אלפי צפיות, וכעת הוא עומד על כ-140,000 צפיות, והמספר עדיין עולה. עם הסרטון הגיעו המון תגובות טובות, תגובות של אנשים שהודו לי על כך שפרסמתי את הסרטון, וכתבו לי כמה שהם למדו ממני, שהסרטון ריגש אותם ואיחלו לי החלמה מהירה, ולא פגעו בי - אז החלטתי להשאיר את הסרטון".

אילו תגובות קיבלת בעקבות הסרטון החושפני?

"קיבלתי המון תגובות מהמעריצים. אני ממש לא ציפיתי לזה, הייתי בשוק. אלפי תגובות שמחממות את הלב מצופים, על כך שהסרטון ריגש אותם, והם בכו, ואיזה מסר מדהים, ותודה, ושבזכות הסרטון הם החלו להגשים את החלומות שלהם והתחילן לשאול אותי שאלות. זכור לי שהרבה ילדים ואנשים שלוקים במחלה מסויימת וחווים קושי מסויים פנו אליי וסיפרו לי את הסיפורים האישיים שלהם והודו לי שנתתי להם כוח להמשיך ולהיות חזקים, וזה כל כך כיף ומרגש לשמוע את זה. אחד הסיפורים שמישהי סיפרה לי גרם לי ממש לבכות. זה הכי לא מובן מאליו שהעוקבים שלי ברשתות החברתיות כאלה אוהבים, חמים ומחבקים, והביאו לי את התמיכה והאהבה שהייתי צריכה, ובכלל כל עם ישראל שצפה בסרטון וראה אותי ברגעים קשים בהם לא ידעתי מה הולך לקרות איתי, ומה יהיה העתיד הבריאותי שלי. קיבלתי את כל התמיכה והאהבה שרק אפשר".

© צילום: נתן יעקובוביץ'

"הבנתי שהחיים כל כך קצרים ולא ברורים"

היוטיוברית לוקחת מהימים הטראומטיים שעברו עליה ערך ומסר משמעותי לחיים: "המקרה השפיע עליי מאוד. הבנתי שהחיים כל כך קצרים ולא ברורים, וזה גרם לי לשנות דברים בחיים בהתאם לכך. בנוסף, זה גרם לי לאהוב את עצמי יותר, ויותר להתחבר אל הגוף שלי ולהעריך אותו, ולהבין שהוא מופלא, וכמה שאני מעריכה את החיים האלה ואת האנשים שאיתי. מן תחושת הודיה גדולה על החיים."

השחקנית איבדה את הכרתה ברכבה של משפחה שלקחה אותה טרמפ הביתה, ואלו דאגו לכך שתגיע לבית החולים. "אני רוצה להודות למשפחה המדהימה שהצילה אותי ולקחה אותי טרמפ, הם ממש 'אנשים טובים באמצע הדרך', אני חייבת לאנשים האלו את החיים שלי".

את חושבת שבעקבות הטראומה לא תצאי יותר לטיולים?

"זה אמנם היה מקרה מפחיד, אבל הוא קרה לי בעקבות חוסר תשומת לב שלי לשתייה של מים. כרגע המדבר מפחיד אותי כי אני בטראומה, אבל אמשיך לצאת לטיולים, אני מאוד אוהבת לטייל".

במהלך הטיול, ממנו שבה לבית החולים ללא הכרה
במהלך הטיול, ממנו שבה לבית החולים ללא הכרה © צילום פרטי

"אני מוכנה לעשות הכל כדי לחיות. אי אפשר לתאר מה זה לעמוד מול המוות ולהגיד לו 'היי, אני נשארת, אתה לא לוקח אותי עכשיו'"

אחד הרגעים המצמררים בסרטון הוא הרגע בו את אומרת כי את צעירה מידי בכדי למות. 

"קראו לי דחוף למיון בגלל תוצאות בדיקות הדם שלי מכיוון שקרו לי כל מיני דברים לאחר שהתעוררתי ושבתי להכרה. פחדתי בטירוף, הבנתי שיש מצב שאני לא אשאר פה לעוד הרבה זמן, והיה לי כל כך עצוב ומפחיד, והבנתי כמה שאני רוצה להמשיך לחיות ושאני מוכנה לעשות הכל כדי לחיות. זה פחד תהומי, אי אפשר לתאר מה זה לעמוד מול המוות ולהגיד לו 'היי, אני נשארת, אתה לא לוקח אותי עכשיו'. היום אני מרגישה הרבה יותר טוב, ברוך השם במצב השתפר. תוצאות בדיקות הדם שלי הרבה יותר טובות, וכנראה שבקרוב אחזור לצבא. זה נפלא שאני חוזרת לעצמי ולכוחותיי. לפעמים בלילה יש לי חלומות מפחידים ואני נזכרת בחלקים הקצרים בהם הייתי בהכרה בין טווח הזמן בו לא הייתי בהכרה. אלו רגעים שאני לא זוכרת ופתאום בחלומות הם צפים בי".

ברגע המצמרר מהולוג, שלא השאיר עין יבשה
ברגע המצמרר מהולוג, שלא השאיר עין יבשה © צילום מסך מהיוטיוב

יעקב התעקשה להעביר מסר: "בחיים אין דבר כזה מגבלה של זמן. בחיים אנחנו כל הזמן מגבילים את עצמנו ואומרים 'זה יקח לי הרבה זמן', ממש לא. תעשו את מה שאתם אוהבים, ואם תאמינו שזה יקרה במהירות- זה יקרה. אני יכולה להעיד שערוץ היוטיוב שלי קפץ במעט זמן למעלה מעשרת אלפים צפיות, והוזמנתי לאחרונה לכנס בגוגל על יוטיוב, והייתי בסדרת טלוויזיה. אני לא אומרת את זה כדי להשוויץ, אלא כדי להבהיר שאין מגבלה של זמן: כשאתה עושה את מה שאתה אוהב, ומשדר את זה ליקום- אתה מקבל את זה בחזרה".

 

תגיות
תגובות