מיקרוסופט מציגה: שלט חדש מיוחד לבעלי מוגבלויות. צילום מסך מיוטיוב

מיקרוסופט מציגה: שלט חדש מיוחד לבעלי מוגבלויות

קשה בעלי מוגבלויות להשתלב בחברה, אך למזלנו החברות הגדולות לאט לאט מנגישות את עצמן לכולם, כדי ליצור עולם נגיש יותר וכדי להרחיב את קהל היעד שלהן. השלט החדש של מיקרוסופט בא בדיוק מסיבה זו, כל הפרטים

עבור אנשים בעלי מוגבלויות, העולם הוא הרבה יותר קשה והרבה פחות מהנה. פעולות פשוטות כמו משחק ספורטיבי, או משחקים מעניינים עם החברים הופכים לבלתי אפשרי עבורם. רבים מהם, יושבים בבית, ונאלצים להשלים עם העובדה הזאת. חברת מייקרוסופט שמעה למצוקה של עולם הנכים ובעלי הנגישויות, והחליטה לייצר שלט חדשני שיאפשר גם לבעלי מוגבלויות קשות לשחק בקונסולת המשחקים המצליחה אקס בוקס ביחד עם חבריהם.

עוד בערוץ בדיגיטל של פרוגי:

התכונות המיוחדות של השלט החדשני "Xbox adaptive controller" שמייקרוסופט מציגה כוללות הרבה תכונות חדשות. הג'ויסטיקים הטובים והמוכרים, נעלמו בצורתם הנוכחית, ומוצעים עכשיו בדרך אחרת לחלוטין. מכיוון שעולם בעלי המוגבלויות כל כך רחב ומגוון, בלתי אפשרי לייצר תבנית יחידה של שלט אחד שיוכל להתאים לכולם, ולכן הפעם השלט מגיע בצורה אוניברסלית. מה זה אומר? עם השלט עצמו, שנמכר כבר עכשיו בחנויות בעולם ובאתר החברה, מגיעים מגוון אביזרים נוספים שמתחברים בעזרת כבלים אל השלט, ומאפשרים את התאמתו לכל אדם והנגישות המיוחדת שלו.

 

מה למשל? ישנה אפשרות להפעיל את השלט בעזרת טכנולוגיית "One-Haded", כלומר בעזרת יד אחת בלבד לאלה שאינם מסוגלים אחרת. בנוסף, לאלו שישנה מוגבלות בידיהם, ניתנת האפשרות להפעיל את כל הפונקציות של משחקי האקס בוקס המוצעים, דרך רגליהם בלבד! פשוט צריך לחבר את השלט אל האביזר המותאם לרגליהם, ולהתחיל לשחק. מאחורי השלט ישנה אפשרות לחברו למעמד מיוחד שיתחבר לכיסאות גלגלים, ואלו שמעדיפים את הג'ויסטיק הישן והטוב, (האלה מהמכונות בובות בקניונים) יכולים לחבר אותו לשלט החדש ולהשתמש בו. בעזרת השלט, המגבלות הנראות לעין נעלמות, ובעלי מוגבלויות ואלו שאינם, יכולים ליהנות מהקונסולה ביחד, ולשחק אחד עם או נגד השני.

אומנם אקס בוקס אומרים שהטכנולוגיה הזאת כבר הייתה קיימת בכל מיני גרסאות, אך היא הייתה תמיד מסורבלת ולא מתאימה למגוון של האוכלוסייה בעלת הנכויות. כעת, כאשר החברה עצמה מוציאה שלט מותאם משלה לקונסולת המשחקים המצליחה, ועוד במחיר סביר של 99 דולרים בלבד למארז כולו, אפשר להגיד בהחלט שקונסולת האקס בוקס יכולה להתאים ולגרום הנאה לכלל האוכולוסיה.

תגובות