דומה ל"פוקימון גו": המשחק החדש של "פארק היורה". צילום מסך מיוטיוב

דומה ל"פוקימון גו": המשחק החדש של "פארק היורה"

לפני שנתיים העולם היה שבוי כולו במשחק "פוקימון גו". עכשיו, חברת פיתוח האפליקציות "Ludia" מנסה לשחזר את ההצלחה בהשראת הדמויות האהובות והמבעיתות של הסרט המצליח "עולם היורה 2 - נפילת הממלכה", שיוצא היום

זוכרים את "פוקימון גו"? לפני כשנתיים האפליקציה, שכללה מציאות רבודה ותפיסת פוקימונים בסביבה של המשתמשים, הייתה בשיאה, וכמעט לא היה אדם שלא נתקל במשחק הממכר או שנתקע פיזית באנשים ששיחקו את המשחק. "פוקימון גו" עורר סערה ציבורית בעקבות מסעות האנשים בעקבות החיפוש אחר סוגי פוקימונים, מסעות שלעיתים יכלו להביא את המשתמשים לסיטואציות מסוכנות מבלי שהם ישימו לב לכך.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מספר לא קטן של אנשים נפצעו ואף אחדים נהרגו כתוצאה מהחיפוש אחר הפוקימונים. מה שהיה מדהים הוא, שכמו שהמשחק פרץ לחיינו, כך הוא נעלם, ולאחר מספר שבועות קצרים שבו פתח אייטמים במהדורות החדשות, הפופולריות של המשחק הממכר ירדה עד שנשכח כמעט לחלוטין.

כעת, חברת פיתוח האפליקציות "Ludia" מנסה לשחזר את ההצלחה עם דינוזאורים במקום פוקימונים. החברה עובדת בשיתוף יוצרי הסרט "עולם היורה" שעומד לצאת לאקרנים בארץ ובעולם ממש השבוע, וכנראה נועד לקדם את הסרט עצמו. בנתיים, הפופולאריות של המשחק רק תופסת תאוצה, וצבר כבר למעלה ממליון הורדות, והוא נמצא בראש טבלאות האפלקציות בחנויות היישומונים.

 

אז מה מציע המשחק? בהתחלה, ניתן למשתמש סיפור הרקע של הדמות שאותה הוא משחק, והמטרה המרכזית של המשימה שלו: "כחבר חדש של "קבוצת הגנת הדינוזאורים" (DPG), המשימה שלך היא להציל את הדינוזאורים  מהכחדה שנייה" במשחק מתכוונים כמובן לעלילת הסרט עולם היורה 2 - נפילת הממלכה", מדובר על פלישה של סוגי דינוזאורים מהונדסים גנטית למגוון מקומות בעולם, והנסיון לעצור בעדם מלהגיע ולפגוע באזרחי כדור הארץ.  

בדומה לפוקימון גו, גם כאן ישנו שימוש ב-GPS  שמציג מפה של המקום בו המשתמש נמצא, ועליה מפוזרים באופן רנדומלי דינוזאורים, וזירות קרב. ניתן להגיע למקום בו מוסתר הדינוזאור, ואז לנסות לצוד אותו בעזרת כיוון חץ וקשת אל החיה הקדמונית.

© צילום מסך מיוטיוב

כאשר מצליחים לצוד אותו, נפתח קלף הדינוזאור ואיתו מקבלים כמה קלפים על מנת לשדרג את הדמות. לאחר ששידרגתם את הדינוזאור שתפסתם לעצמכם ופיתחתם את היכולות והמדדים שלו, תוכלו להגיע (פיזית) לאחת מן זירות הקרב המפוזרות גם הן באופן רנדומלי בסביבה שלכם, ולהתחרות מול חברים שתפסו דינוזאורים אחרים. הקרב "PVP", מתנהל בסגנון "מהלך-מהלך", כמו מין זירת אגרוף כזו בין דינוזאורים. בנוסף לאפשרויות הללו, האפליקציה מציעה ליצור סרטון של הדינוזאור שמצאתם בעזרת מציאות רבודה, כך שהמפלצת הקדמונית תראה כאילו היא צועדת ושואגת ממש היכן שאתם נמצאים.

בשורה התחתונה, אפשר לומר שזה מאוד נחמד שעוד ועוד חברות אפליקציות חושבות איך להוציא אותנו מהבית ולראות קצת את העולם, גם אם זה דרך הטלפון. רק חשוב לוודא להסתכל קצת על הנוף, גם כדי להנות ממנו, וגם כדי לא להיתקע בעצים בחיפוש אחר דינוזאורים.

תגובות