Game On: משחק הבאטל רויאל שמשלב גיימרים ישראלים. אלבום פרטי, אביה הרמן

Game On: משחק הבאטל רויאל שמשלב גיימרים ישראלים

לראשונה בתולדות הגיימינג, חברת "פלייטיקה" הוסיפה שורה של שישה סקינים בדמות גיימרים ישראלים ובמסגרת המשחק, עשרה שחקנים זכו בתחרות • עשרת הזוכים, פגשו את נבחרת הגיימרים באירוע גמר חגיגי ורגע לפני שזה קרה, תפסנו את דן גפן ומיטל עטיה לריאיון מיוחד על המהלך

אין ספק שמשחקי הבאטל רויאל יוצרים טירוף בקרב הגיימרים, אבל כשלוקחים משחק ויוצרים בו דמויות שמבוססות על גיימרים ישראלים, זה כבר טירוף אחר לגמרי. חברת משחקי הרשת הישראלית "פלייטיקה" השיקה מהלך מיוחד וחדשני, שבמסגרתו הוסיפה מספר סקינים, בדמותם של גיימרים ישראלים למשחק המובייל באטל רויאל "1v1.LOL", שהפך לפופולרי ברחבי העולם. את המשחק פיתח ליאור אלתרמן, שכבר בגיל צעיר החל לפתח משחקים ונבחרת הגיימרים כוללת את, ״אינדה גיים״ (עידן תלם), ״רינבוקווין״ (מיטל עטיה), ״סייקניק״ (דן גפן), ״רונן ״GG (רונן רובין), ״מאסטר אוהד״ (אוהד אביטבול) ובן קיסר. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

עשרה שחקנים ישראלים שהתחרו בתחרות שנקראית 'טופ 10', זכו להיפגש בחמישי האחרון עם ששת הגיימרים שבהשראתם נוצרו הסקינים, כאשר הזוכים יתחרו על אליפות ישראל. שנייה לפני אירוע הגמר, הגיימרים מיטל עטיה ודן גפן, עצרו אצלנו לריאיון מיוחד.

מה משך אתכם לעולם הגיימינג? 

דן גפן: "התחלתי לשחק במשחק שנקרא 'Microvolts' בסביבות כיתה ג' ואני זוכר את עצמי, משחק בזה כמה שעות וכביכול מאבד תחושת זמן. אני זוכר את הרגע שההורים שלי, אמרו 'לך לישון' ואת עצמי שוכב במיטה ומדמיין שממשיך לשחק. זה נשמע חנוני, אבל המשחק הזה פשוט שאב אותי פנימה". 

מיטל עטיה: "בעיקרון הגיימינג תמיד היה תחביב שלי, אני גם מאוד אוהבת לשחק במחשב, בקונסלות ובאופן כללי, העובדה שאני יוצרת תוכן ביוטיוב של גיימינג".

© צילום: אביה הרמן

כמה זמן אתם מקדישים לגיימינג בכל יום? 

דן גפן: "תראה, רוב הפוקוס שלי הולך בשביל יצירת התוכן של הגיימינג וגם כשאני משחק במשך שעתיים, זה נועד בשביל ליצור תוכן. האמת היא שנדיר שאני סתם אבוא ואשחק בשביל הכיף,  כי בדרך כלל אני מקדיש הכל ליצירה". 

מיטל עטיה: "אני מקדישה לעולם הגיימינג לפחות שמונה שעות, בין אם זה כפנאי, בין אם זה כעבודה ליוטיוב ובעצם מקדישה לזה את רוב היום שלי". 

ספרו לנו על המהלך של "פלייטיקה"

דן גפן: "לפני יותר מחודשיים, פנו אלי חבר'ה מחברת 'Reset', אמרו שיש משחק מעניין בשם '1V1.LOL' ושרוצים לעבוד איתי. לפני שבכלל קראתי את ההצעה, הלכתי לחפש את המשחק ביוטיוב, ראיתי שהוא משחק טוב ואותי זה הפתיע. הרי כשפונים אליך עם הצעות לפרסום של משחקים,  אתה מצפה למשהו גרוע, כי ההצעות הפרסומויות בדרך כלל לא כל  כך טובות ומאוד שונות מהמשחקים שאני משחק בדרך כלל.  קיוויתי שהמשחק יהיה סביר ואז ראיתי שמדובר במשחק שממש נראה טוב". 

מיטל עטיה: "הסיפור הוא ש'פלייטיקה' עשו צעד, החליטו לקחת משחק בינלאומי ומוכר, לקחת כמה יוטיוברים מובילים בכל התחום של הגיימינג ולעשות סקינים שלנו. 'כל הרעיון היה ממש לקחת את הנראות שלנו, להביא  אותו לידי ביטוי במשחק וככה הבאנו לקהל שלנו, את האופציה להוריד אותו  ולקבל את הסקינים שלנו בחינם".  

© באדיבות פלייטיקה
© באדיבות פלייטיקה

איך הגבתם כשנאמר לכם שהולכים ליצור סקינים בהשראתכם?  

דן גפן: "דבר ראשון, מאוד התלהבתי מזה. אחרי שכבר נכנסתי ליוטיוב לראות את המשחק, אמרו לי שרוצים רוצים להוציא סקין בדמות שלי וזה הלהיב אותי, כי זה חלום של כל גיימר לשחק עם סקין שלך במשחק. עצם התהליך של יצירת סקין זה אירוע מרגש. בנוסף לזה, גם ביקשו ממני לשלוח תמונות שרואים בהן את הגוף ואת הרגליים שלי כדי ליצור את הסקין, לספר להם על אלמנטים וציטוטים מוכרים מהערוץ, כדי להוסיף אותו לסקין שלי. יש צמד מילים שאני תמיד אומר 'מה תגיד?' והסקין שלי במשחק, אומרת משפט בסגנון הזה". 

מיטל עטיה: "תשמע, זה כבוד גדול, כי ראיתי שעושים דברים כאלה במשחקים בינלאומיים ליוצרי תוכן ברמה עולמית, ברמה שמכירים אותם מכל ארץ. ההרגשה היא כיפית ברור ששמחתי וקפצתי על ההזדמנות".

עד כמה הסקין דומה לך? 

דן: "הסקין שלי מן הסתם לא דומה לי. הרי למשחק יש את הגרפיקה שלו, את העיצוב שלו, וזה לא אמור להיראות כמוני, אבל עצם זה שהוא מזוהה איתי ועם הלוגו של הערוץ שלי זה מרגש.  והיה כיף להשוות, למי הסקין הכי דומה, של מי הסקין הכי יפה וגם הלכתי ברחוב ושאלתי את הצופים שלי על השאלות האלה". 

מיטל עטיה: "תראה, בכל זאת מדובר במשחק מצויר, אז הסקין לא כזה דומה לי, אבל באלמנטים של העיניים ושל השיער זה מזכיר אותי. אני חושבת שמי שמכיר אותי ויראה את הסקין, יבין שזו אני, אבל הדמות במשחק היא קצת מרובעת ובגלל זה היא לא יכולה להיות זהה לי". 

מה ההסבר שלכם להצלחה של המשחק הזה?

דן גפן: "דבר ראשון, בגלל העובדה שהמשחק בחינם, נגיש לטלפון ולמחשב ולא דורש ציוד מיוחד, זה מאוד קל מאוד לתפוס אותו והוא נגיש לכולם. דבר שני, אני חושב שהמשחק באמת בנוי טוב ווגם אם תשחק בו דרך דפדפן בחדר מחשבים הוא ירוץ חלק. הקונספט פשוט, מדובר בבאטל רויאל שהוא משחק קצר, חדשני, משדר קליל ויש משחקים אחרים, שאתה עושה בשבילם טקס נפשי עם עצמך לפני שאתה הולך לשחק כמה שעות ופה אתה מריץ משחקים בכמה דקות. לדוגמה, גם אם אתה מת במשחק, לא קרה כלום, אפשר להמשיך אותו מחדש. המשחק הזה משדר פשטות, קלילות הזה והוא מאפשר גם ולשחרר קצת את הראש". 

מיטל עטיה: "אני חושבת, שזה בגלל שכולנו התאחדנו בתור יוטיוברים וראינו איזה כיף זה לשחק גם בנפרד וגם ביחד. בנוסף גם עשינו סרטונים וכמות החשיפה שהבאנו, זה מה שהביא את האפקט, הביא את כמות ההורדות, חשף הרבה עיניים למשחק עשינו את זה ביחד".  

© אלבום פרטי

ספרו על הגמר שנערך בשבוע שעבר

דן גפן: "מדובר באליפות ישראל במשחק '1V1.LOL' שזה מרגש! כדי להתקבל לאליפות ישראל, המתחרים התחילו במיני תחרות שנקראית 'טופ 10'  שם השחקנים הכי טובים במשחק, מתחרים על הכניסה לאליפות ישראל וכדי להיות אחד מהם, חייב לעבוד קשה. אני בעצמי דיברתי עם ילד ששיחק שעות על המשחק כדי להגיע לאליפות ישראל, הוא הגיע למקום גבוה במשחק ועבד במשך שעות ארוכות כדי להגיע לשם וזה רק מראה, כמה הדבר קשה וכמה הגמר תחרותי. דבר כזה גם מעולם לא נעשה בארץ". 

© צילום: אביה הרמן

איך אתם נשארים מעודכנים בעולם שמשתנה ללא הפסקה? 

דן גפן: "אני ספציפית, בן אדם שהוא רק של משחק אחד. כלומר, כשאני משחק במשחק כלשהו, זה המשחק היחידי שאני משחק בו לתקופת זמן מסוימת ומתכונן רק אליו. בהיסטוריה שלי, לא שיחקתי יותר מדי משחקים ואני לא בחור מגוון במשחקים, אז ההתאמה לעולם הזה לא קשה לי, כי אני מחוייב למשחק שאני משחק בו. אני יודע שהעולם הזה מיועד לצעירים ולפעמים חבר'ה גם בגיל 30 פורשים, כי אין להם מהירות תגובה כמו רפלקסים ובגיל מאוד מוקדם אתה מתחיל לקבל ירידה מהבחינה הזו. אני לא מופתע מזה שהחבר'ה בגמר צעירים ואפילו מתחת לגיל 20,  כי הרי זה משחק של ילדים ואם תתן למישהו מבוגר לשחק בו, הוא לא יצליח להתאקלם כמו שצריך". 

מיטל עטיה: "תשמע, בסופו של דבר זה חלק מהעבודה שלי. זה כמו שאם אתה עובד בתור מתכנת ויוצר שפה חדשה או דרך חדשה כדי להתמודד עם בעיה, אתה גם צריך להיות מעודכן במה שקורה. בגלל זה, גם פה צריך להיות עם הרגל על הגז, להבין מה עובד יותר, מה עובד פחות ומה עובד לך עם הקהל שלך". 

עד כמה מתפרנסים מהגיימינג? 

דן גפן: "מהגיימינג עצמו מאוד קשה להתפרנס. אני יודע שגם לחבר'ה התותחים במשחקים,  מאוד קשה להם להגיע למצב שהם חיים מזה טוב, אלא אם כן אתה מקבל מקום ראשון בכל טורניר ואתה יכול לחיות בצורה מכובדת. המוב שהרבה גיימרים עושים הוא המעבר ליצירת תוכן, כלומר לשלב יצירת תוכן בתוך העשייה שלהם וגם מי שמספיק טוב בגיימינג, בדרך כלל יכול להביא קבוצת חבר'ה שיעזרו לו ואז להתפרנס גם משם". 

מיטל עטיה: "זה תלוי באיך אתה ממנף את עצמך. יש כאלה שיכולים לחיות מזה, יש כאלה שפחות וזה לא תלוי בהצלחה שלך, אלא באיך אתה מציג את עצמך ומה אתה משדר לקהל. אפשר לחיות בזה באותה מידה שאי אפשר, אבל בסוף הכל תלוי בך".  

חשבתם פעם לפתח משחק משלכם? 

דן גפן: "בתור ילד זה היה חלום גדול, הייתי משחק במשחק וחושב מה היה קורה אם אם עכשיו הייתי מנהל אותו ויוצר מזה משהו מטורף. היום זה עדיין חלום ודבר שבוער בי כי אני אוהב ליצור, אבל אני יודע כמה זה קשה וכמה זה דורש ממך אבל לך תדע, אולי יום אחד ואני לא אומר שזה  לא בשבילי".  

© אלבום פרטי 

מיטל עטיה: "האמת שלמדתי תכנות ויצא לי גם לפתח איזה דמו קטן. צריך להיות בן אדם מאוד טכני כדי לעשות לפתח משחק של ממש, אבל זה נחמד וכיף".  

ומה היית עושה כדי  לקדם את הצעד הזה? 

דן גפן: "אני חושב שהייתי פועל לפי הדרך של המשחק '1V1.LOL'', כשהביאו יוטיוברים כדי לקדם את המשחק והייתי עושה את זה בעצמי. למעשה, הדבר הנכון לעשות בעיניי זה להכין את שטח המשחק עצמו, ככה שיוצרי התוכן יוכלו ליצור אותו בקלות, כי אז השיווק של המשחק יקרה אוטומטית, באופן אותנטי וטהור וכולם ירצו לשתף אותו החוצה. בזכות יצירת התוכן, המשחקים הגדולים בעולם פורצים ועוברים מפה לאוזן".

מיטל עטיה: "אני חושבת שהייתי עושה צעד דומה למה שנעשה במשחק '1V1.LOL' שדרש סכומי כסף לא קטנים. מה שכן, זה היה צעד נכון לגייס יוטיוברים, לתת להם להוביל את הדעת קהל לכיוון המשחק, להנגיש אותו אליו, להגיד להם להוריד אותו ולשחק בו".

איך אנשים שמתמכרים לגיימינג ידעו שהם מתמכרים ועד כמה זה מסוכן? 

דן גפן: "בגדול, אני מאמין שכל אחד צריך רגולציה לעצמו, כי זה מאוד ממכר ממכר וצריך להיות בבקרה כלשהי. אני חושב שהדרך הנכונה שלי לפחות למדוד את זה בעצמי, היא  לבדוק שהתחומים האחרים והחשובים לך בחיים בסדר גמור. כלומר, לנו כחברה יש תחומים אחרים חשובים שאנחנו צריכים להקפיד עליהם, כמו לשמור על הבריאות, לעשות ספורט, להיות עם חברים וכל שאר הדברים הבסיסיים. גם אם אתה משחק הרבה שעות אפילו שמבחינת החינוך יגידו שזה לא נכון, אין עם זה בעיה כל עוד אתה מכין למשל את שיעורי הבית כמו שצריך והחברים שלך, מרגישים שאתה אדם ששותף לחיים שלהם ולא רק על המחשב. מה שכן, לא הייתי ממהר להגיד שגיימינג זה בזבוז זמן, כי בתקופות ששיחקתי המון למדתי הרבה, זה פיתח אותי והרבה חברים שהכרתי בתקופה שהייתי יותר צעיר וסתם שיחקתי איתם, הם חברים הכי טובים שלי היום".  

© Adobestock (אילוסטרציה)

מיטל עטיה: "אני לא חושבת שההתמכרות לגיימינג היא מסוכנת. הרי אפשר באותה מידה להתמכר לשתייה מתוקה, להתמכר לחטיפים, להתמכר לג'אנק פוד ובסופו של דבר, הכל עניין של שליטה". 

מלבד הגיימינג, יש תחביב נוסף שאתם מתעסקים בו ביום-יום? 

דן גפן: "הסיבה שבגללה בעצם נכנסתי ליוטיוב, היא בגלל שהייתי מעצב גרפי ואפילו עיצבתי ליוטיוברים אחרים גדולים בארץ. מצחיק לחשוב על זה היום, כי עכשיו יש לי ערוץ משלי, אחרי שעיצבתי לאינדה גיים (עידן תלם) שאיתי בקמפיין וזה משהו שאני עדיין מפתח ונהנה לעשות היום. בנוסף לזה, אני גם מתאמן, מאוד אוהב כדורגל אבל לא משחק כמו פעם, אלא אוהב לצפות במשחקים. אספר גם שאני אוהד הפועל תל אביב, אבל כל פעם שאני מספר את זה יורדים לי עוקבים. לא מזמן הסתכלתי שירדו לי כמה עוקבים, אחרי שהעלתי שאני רואה משחק של הפועל ואנשים התחרפנו מזה". 

מיטל עטיה: "כיום, אני בעלים של חברת סטארטאפ שאמורה לשלב בין חינוך לגיימינג. זה ממש בחיתולים, ככה שאין לי הרבה מידע לשפוך, אבל אולי בהמשך". 

מהן השאיפות שלכם להמשך? 

דן גפן: "תשמע, אני מאוד אוהב את היוטיוב, אוהב ליצור תוכן ואני נהנה מהקהילה שיש לי בערוץ. מדובר בקהילה בוגרת ואמיתית, חבר'ה מפרגנים, זה הדבר שאני הכי גאה בו בחיים שלי והחלום שלי הוא להמשיך איתו. לא יודע אם אעשה את זה כל החיים, אבל אשמח מאוד לשמור את הקהילה ולשתף אותה בכל תחום שאני אעשה. למשל, גם אני אהיה עורך דין שזה משהו אחר לגמרי, הייתי רוצה לשתף את הקהילה שלי, ליצור תוכן באיזושהי דרך, להעביר את זה בסטייל שלי ולהגדיל את המותג שנקרא 'סייקניק'. אני רוצה להפיץ את המסר שלי יותר, לגדול כערוץ, ליצור ככל האפשר ולשמור על הקהילה שלי גם אם אבחר בתחום אחר". 

מיטל עטיה: "האמת היא, שהשאיפה שלי לעשות שינוי יותר גדול מרק להיות בעולם הגיימינג, שינוי לעשות שיגיע לקהל ויעזור לו באופן אישי. השאיפה היא שהסטארטאפ שאמרתי עליו קודם יצליח ואם זה יקרה, עולם הגיימינג הולך להשתנות. אני שואפת להפוך את הגיימינג להרבה מעבר לעבודה שלי, לתחביב שלי ושזה יגיע למצב שהוא גם עוזר לתלמידים בבתי הספר". 

תגובות