מאפס לאלפיים: לצלם כמו מקצוען עם הסמארטפון. עידו איזק

מאפס לאלפיים: לצלם כמו מקצוען עם הסמארטפון

לקראת החופש הגדול: רוצים לצלם הכל כמו שצריך ולגרום לקהל שלכם להתלהב? קבלו מדריך מיוחד שישדרג לכם את הצילום בסמארטפון!

הקיץ כבר כאן וזה זמן מצוין לצאת לטייל ולחוות רגעים בלתי נשכחים בין אם אתם צופים בשקיעה בחוף הים עם החברים, יוצאים למחנה הקיץ עם תנועת הנוער או לבילוי עם המשפחה. אלו הרגעים שרק מחכים שתלכדו אותם בעדשת המצלמה. כשבכל שנה יוצאים טלפונים חדשים בתגי מחיר גבוהים במיוחד, קל לחשוב שרק הסמארטפונים היקרים יכולים לצלם תמונות איכותיות - אבל האמת, הסמארטפון לא חייב להיות מאוד יקר כדי שהתמונות שתצלמו יצאו לגמרי מקצועיות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

עידו איז'ק, צלם ויוצר תוכן של סמסונג ישראל ומדגים בעזרת Samsung Galaxy A54 איך אפשר להוציא את המקסימום מצילום בסמארטפון בכמה טיפים פשוטים. 

נקו את העדשה

התחילו בניקוי של עדשת המצלמה שלכם, עדשת המצלמה היא דבר עדין והיא גם המפתח לתמונה ברורה. עוד לפני שניגשים לצלם, הדבר החשוב ביותר הוא לנקות אותה כמה שניתן. טביעות אצבע וכתמים עלולים להצטבר ולהשפיע על איכות התמונות. השתמשו במטלית רכה או עם כל בד עדין אחר. פעולה פשוטה שתבטיח תמונות ברורות וחדות.

התמקדו בפוקוס

אחד הדברים החשובים בצילום הוא הפוקוס על מושא הצילום. הפוקוס, או מוקד אור, למעשה מתייחס לנקודה בה מתרכזות נקודות האור לאחר המעבר בעדשה. אפשר ואף רצוי לנעול את הפוקוס, איך עושים זאת? לוחצים על סימון הפוקוס בלחיצה ארוכה, עד שהוא הופך מלבן לצהוב.

© עידו איז׳ק

שמרו על יציבות

יציבה היא המפתח ליצירת תמונה טובה. במידה ואתם לא מעוניינים בתמונה מטושטשת, בעת צילום התמונה החזיקו את המכשיר בצורה יציבה (מומלץ בשתי ידיים) ותשתדלו לא לזוז בכלל. לאחר הצילום עצמו חכו לפחות שניה ותנו לטלפון לעשות את שלו.

חבקו את האור

תאורה טובה היא המפתח לתמונה מוצלחת. מקורות אור טבעיים כמו שמש או אזורים מוארים בתוך מבנה. הימנעו מצילום במקומות חשוכים או בקו ישיר עם השמש ונצלו את שעות הזהב לתאורה רכה וחמה. נסו תנאי תאורה שונים כדי להוסיף עומק וסגנון לתמונות.

© עידו איז׳ק

חקרו זוויות ונקודות מבט

זוויות הצילום יכולות לשנות את התמונה מקצה לקצה. אל תפחדו להיות יצירתיים וחפשו תמיד זוויות ונקודות מבט חדשות ומעניינות. שינוי נקודת המבט יכול להוסיף אלמנטים רעננים ודינמים לתמונות תקבלו תוצאות מגוונות.

© עידו איז׳ק

הסוד: כמות מובילה לאיכות

תמיד תצלמו מספר תמונות, ומתוכן תבחרו את התמונה הטובה ביותר. זוויות שונות, הבעות או רגעים שנלכדו יכולים לעשות הבדל משמעותי בתוצאה הסופית. אל תדאגו, יש מלא זיכרון גם בטלפון וגם על הענן.

© עידו איז׳ק
תגובות