FIXIT, רשת שתתקן לכם את המחשבים בעזרת מתנדבים. צילום: נועה ריינה

FIXIT, רשת שתתקן לכם את המחשבים בעזרת מתנדבים

בשכונה שלידך, או אולי עשרים דקות נסיעה מהבית שלך מחכים לך עשרות בני נוער שעברו הכשרה מלאה ומוכנים לתקן לך את המחשב בהתנדבות. למה לא לנסות? כל הפרטים

תוכנית נטע@ מלמדת בני נוער בכול רחבי הארץ על מחשבים, תוכנה וחומרה גם יחד, מלבד הלימודים התוכנית מאפשרת לנוער לצבור ניסיון – על המחשבים שלכם. מעבודת FIXIT אלו מעבדות הפרוסות לאורך 15 מוקדים ברחבי הארץ, בהם יש צוות מתנדבים, שיתקנו לכם את המחשבים וידאגו לסביבה שלכם.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

כל גבר, אישה ילד או חייזר יכול לבוא למעבדה, לשים את המחשב שלו על הדלפק, לחייך יפה לילד נרגש, המתלהב לתקן לו את המחשב, וללכת. המחשב מוכן? נהדר! המחשב יחזור מתוקן, וכל מה שאתה תצטרך לשלם הוא מחיר סמלי, הכסף שתתבקשו לשם יכסה מחיר עלות (מחיר חלקים חדשים שידרשו למחשב, מחיר מכשירים שאיתם מתקנים את המחשב), מחיר שכירות מקום (המעבדה צריכה להיות איפשהו) ומחיר שיכלול מעבדה (קניית מכישרים חדשים).

הכסף שלכם הוא בסך הכול בשביל שהחברה לא תאבד כסף, אבל הוא לא ישמין שום כיס של שום איש. לדוגמא, בשביל לנקות מחשב (מחשב מלוכלך מבפנים, מביא לכך שהמחשב מתאפס ללא רצונך ותופעות לוואי נוספות) יש לשלם כ-20 שקלים – גם ישנים מתקבלים.

בנוסף לשרות שהמעבדה נותנת לאזרח הבודד, המעבדה תורמת לקהילה כולה בכך שהיא ממחזרת מחשבים אשר יצאו מפעילות של חברות עסקיות ומפעלים (כגון אינטל ורפא"ל) ובכך מצמצמים את האשפה האלקטרונית בישראל ומצמצמים לכם את עלות התיקון. 

תמיר עזר, מאשקלון הוא רק בן 17 אך כבר משנה הבאה הוא יכהן כמנהל סניף אשקלון אחרי שנתיים של התנדבות וניסיון, סיפר לנו מה הוא עושה ב-FIXIT: "אני מתקן בעיות במחשבים, בניתי מחשבים למכירה מחלקים שקיבלנו כפסולת מחברת עסקיות ומפעלים, טיפלתי בכיתה שלנו, ניקיתי מחשבים עם הקומפרסור וטיפלתי כמובן במחשבים של הלקוחות".

למה אתה עושה את כל זה, בלי לקבל תמורה?

"אני כן מקבל תמורה. ניסיון, אחריות ואת ההרגשה שאתה עוזר למישהו שקשה לו, התמורה תמיד באה איך שהוא בחיים שלך כשאתה עושה טוב, כי הטוב חוזר אליך".

הוספנו לשאול אותו איך לדעתו זה תורם לקהילה והוא אמר כי "בזה שיהיה להם מקום זול לתקן בו את המחשבים שלהם ואם יש קהילה שקשה לה לקנות מחשב מגיעה עלינו ומצליחה לקנות מחשבים במחירים זולים".

תגובות