לכבוד 20 שנה לאיביי: 20 דברים שלא ידעתם על איביי. יוטיוב

לכבוד 20 שנה לאיביי: 20 דברים שלא ידעתם על איביי

איביי חוגגת 20 שנות פעילות, ואת היותה השוק האינרנטי המפורסם בעולם ומגלה לנו 20 פרטים מעניינים ומשעשעים על השוק הפופולארי. אז מה אנחנו עדיין לא יודעים על איביי? וגם - אפליקצייה חדשה שאיביי מציגה

לכבוד חגיגות 20 שנות פעילות לאיביי נשיא ומנכ"ל eBay העולמית, דווין ווניג אומר ש: "הצלחתה של eBay היא תולדה של הקהילה העולמית המדהימה שלנו המונה כ-25 מיליון מוכרים ו-157 מיליון קונים. אנו מונעים בלהט להעצים אנשים וליצור הזדמנות באמצעות מסחר מקושר. אנו מציינים את יום ההולדת ה-20 לחברה המדהימה שלנו, השוק שלנו גדול מאי פעם, המבחר לצרכנים שלנו ברחבי העולם מגוון מתמיד והמסחר מעולם לא היה תוסס יותר, וזו רק תחילת הדרך".

לרגל החגיגות, eBay חושפת 20 נתונים ומפתיעים:

1. הפריט הראשון שנמכר אי פעם באיביי היה מחוון לייזר מקולקל. המכירה התבצעה ב-1995.

2. ב-1997, צעצוע של ציפורת (Big Bird) מהסדרה "רחוב סומסום" הקופצת מתוך קופסה, היה הפריט המיליון במספר שנמכר באיביי. כאשר הקונה הבין את גודל המעמד, הוא תרם את הצעצוע למוזיאון החברה, וכיום הוא מונח בלובי המשרדים הראשיים.

© טאמבלר

3. איביי מכרה מספיק מכוניות בכדי להקיף את הירח יותר מארבע פעמים.

4. איביי הושק בבריטניה ב-1999. הפריט הראשון שנמכר ב- eBay.uk היה תקליטור סינגל של הסקורפיונז.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

5. באיביי נמכרו מספיק שעוני יד בכדי לרצף את כל הדרך מאתונה לבריסל.

6. בין הערים שנמכרו באיביי אפשר למנות את ברידג'וויל, קליפורניה, שנמכרה ב-1.77 מיליון דולר ואלברט, טקסס, שנמכרה תמורת 2.5 מיליון דולר.

7. 110 שנים אחרי המצאת הדובון (טדי בר) לכבוד נשיא ארה"ב, תיאודור רוזוולט, מסתכם מספר דובוני הפרווה שנמכרו באתר ביותר מ-300 אלף.

8. באיביי נמכרו יותר מ-25 מיליון חוברות קומיקס, מספיק בכדי לספק חומר קריאה לאדם אחד למשך יותר מ-729 שנים.

© טאמבלר

9. יאכטה ענקית בעיצובו של פרנק מולדר היא הפריט היקר ביותר שנמכר אי פעם באיביי. היא נמכרה במכירה פומבית במחיר של 168 מיליון דולר למיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ. היאכטה כוללת שתי סוויטות יוקרתיות, תא לילדים, תא לאורחים, חדר כושר, אולם הקרנה לסרטים, ספא, מעלית ומנחת מסוקים, כך על פי הדיווחים בחדשות.

10. כלי הנגינה היקר ביותר שנמכר בארה"ב מאז 2007 הייתה גיטרה אקוסטית מדגם Martin D18 שיוצרה ב-1937. היא נמכרה תמורת 50 אלף דולר.

11. השלט המקורי של הוליווד, הקומיקס הראשון של סופרמן וארוחת צהריים עם ווארן באפט הם כולם פריטים שנמכרו באיביי.

12. בשמונה השנים האחרונות מכר איביי מספיק ספרים בכדי לצייד כל תלמיד בבית ספר יסודי או תיכון בארה"ב בספר אחד לפחות.

13. באיביי נמכרו יצירות אמנות של אמנים כגון פיקאסו, וורהול, רמברנדט, דאלי ובנקסי.

14. באיביי נמכרו מספיק ציורים בכדי למלא את מוזיאון הלובר יותר מ-45 פעמים.

15. באיביי נמכרו 241,235,741 זוגות נעליים בשמונה השנים האחרונות – ארבע זוגות לכל אדם באיטליה!

© weheartit.com

16. נכון ל-13 בנובמבר 2008, ג'ק שנג, מנכ"ל Eforcity, חברת אביזרי האלקטרוניקה, היה המוכר הראשון באיביי, שקיבל ציון של מיליון. הציון שלו כיום הוא שני מיליון. נדרשו לשנג שמונה שנים להגיע לציון של מיליון מהגולשים, אך לאחר מכן נדרשה לו שנה וחצי בלבד להגיע לשני מיליון. על מנת לברך את שנג על ההישג יצר הצוות של איביי סמל מיוחד של "כוכב עולה" וקרא לאחד מחדרי הישיבות בקמפוס של איביי על שמו.

17. בשמונה השנים האחרונות נמכרו באיביי 1.9 מיליון דמויות bobblehead, מספיק בכדי למלא את המושבים בכל אצטדיוני ליגת הבייסבול יותר מפעם אחת.

18. 20 המדינות המובילות מבחינת מספר הקונים באיביי הן אוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, קנדה, סין, צרפת, גרמניה, הונג קונג, הודו, איטליה, יפן, הולנד, סינגפור, דרום קוריאה, ספרד, שוויץ, טאיוואן, תאילנד, בריטניה וארה"ב.

19. לאפליקציה של איביי זכתה ללמעלה מ-279 מיליון הורדות.

20. במאה ה-21 עלה ערך הסחורה הגולמי הכולל של איביי על 660 מיליארד דולר.

בנוסף לכך, בעקבות 20 שנה לאיביי, איביי מציגה אפליקציה חדשנית בשם Ebay 4.0 ל- iOS ולאנדרואיד. בין אם אנשים מעוניינים לקנות או למכור, ואפילו להשתתף במכירות פומביות, eBay מציעה חוויית משתמש שונה ומיוחדת. כיום, לאחר שסימנה 279 מיליון הורדות, איביי עוברת שדרוג. האפליקציה eBay 4.0 מותאמת אישית לקונים ולמוכרים בכל המכשירים הניידים.

ועם כל זאת, איביי נותנת הטבות מיוחדות (גם לרגל 20 שנה לאיביי) למשתמשים ברחבי העולם הכוללות הצטרפות לאתר ללא דמי רישום והצעת פריטים למכירה. הצעת המכירה המיוחדת מאפשרת להעלות עד 80 פריטים תמורת מחיר קבוע או במכירה בפומבית. בנוסף יש את מבצע Anniversary Airstream שבו קונים בארה"ב יוכלו ליהנות ממגוון מוצרים מדהימים תמורת 20 דולר בלבד.

תגיות
תגובות