למה עובדי חברת וואוי בסין מחזיקים מכשירי אפל בידם?. צילום: נבו טרבלסי

למה עובדי חברת וואוי בסין מחזיקים מכשירי אפל בידם?

חלק שני בטור מיוחד מסין הרחוקה: איך היה לעבור בפס הייצור של סמארטפונים מהבית הסיני - וואוי? וגם, איך נראית החנות הרשמית של החברה? כל הפרטים

כבר התחלתי לספר לכם על היום הראשון בסין, שם חיפשתי אחר תשובה עבור דילמת 'וואווי'. אז מה הראו לנו ביום השני והשלישי? ומהן המסקנות שעלו לי בסוף החיפוש?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

ביום השני, הייתה לי קצת יותר התלהבות. ידעתי מה מצפה לי והכנתי את המכשיר לצלם כמה שיותר תמונות. ביום השני הלכנו למפעל החברה וראינו איך מייצרים מכשיר מההתחלה ועד הסוף. אתם יודעים, ממש אבל. ממסך ולוח אם שמופרדים, עד לקופסה סגורה וחתומה של המכשיר שנכנסת לקופסה גדולה יותר. אני הגעתי לפס ייצור של המכשיר Mate 7, מכשיר שנמצא בארץ כבר זמן רב.

מה שמיוחד מאוד בפס ייצור זה שהם עושים דאבל צ'ק על כל דבר ויש בעצם כל דבר שצריך. לדוגמה, בסוף כל המסלול, יש מישהי שהעבודה שלה זה לעשות סלפי. למה? כדי לראות שזה עובד ולהראות שהיא באמת בדקה את זה. אתם בטח שואלים איפה התמונות? היה אסור לנו להכניס כל מכשיר (או מתכת) לשם.

האם הכבל מספיק חזק? © יחצ

העבודה בפס מהירה במיוחד, המדים שצריכים ללבוש מאוד מציקים באיזה שהוא מקום, אבל זאת המדיניות של החברה. בשורה אחת יוצאים 1500 מכשירים וחשוב לציין שבכל הקומה שהיינו היו 20 שורות שכאלו. כמה זה יוצא? תעשו לבד את החשבון.

הדבר המלחיץ שהיה, זה שהיו גם אנשים בפסים שעשו עבודות של המכונות ובדקו באמת את העבודה של המכונה. אחד העובדים היה כל-כך רובוטי שלא ידעתי אם אני רואה רובוט או אדם. תנועות מכניות, חזרה על אותן התנועות ושום הפרעות באמצע העבודה לא משנה אם מנופפים אליו, הוא נשאר בתוך העבודה שלו. זה לא נשמע קצת מלחיץ?

ביום השלישי, הגענו לחנות הרשמית של החברה. אתם לא תראו שם קמפוס עצום כמו שיש במטה שלהם, אתם תראו אבל מתחם שלם שלהם, בלי שיש דוכן של חברה אחרת נושק אליהם כמו שיש מחוץ לדלת שלהם. בחנות קיבלנו הסברים מעובדים נחמדים במיוחד וזאת הייתה חוויה מעניינת, להיות בחנות הדגל של החברה.

לא חשבתם לשאול מה המקור של השם הזה? Huawei? אז אנחנו בדקנו. מבטאים את השם בשתי הברות: ווא– ווי (Waway) משמעות: ווא – סין, ווי - האדירה. תעשו אחד ועוד אחד – סין האדירה. בישראל החליטו להפוך את זה לוואווי (WaWee), למה? אולי כזה נשמע יותר טוב.

© יחצ

דבר אחד שאני חייב להזכיר ואני לא יכול להתעלם בכלל ממנו, זה שלכל העובדים שאני פגשתי בחברה היה אייפון בתור מכשיר אישי. עכשיו, תנו לי להסביר. ברגע שאני מגיע לחנות של סלקום ואני רואה את העובד שמנסה למכור לי סלקום בכלל מחזיק חברה כמו אורנג', למה שאני אאמין לו אם הוא עצמו לא מאמין לדבריו? למה שאני אקנה סמארטפון מאדם שבכלל מעדיף חברה אחרת ומוכר לי משהו שונה לחלוטין? מילא זה, אפילו על תצוגת החברה באולם התצוגות שלהם, יש אייפדים כבקרים, לא טאבלטים של וואווי!

אז לפני שיוצאים עם הקלשונים או בצורה עדינה יותר, עם מכתבי הפיטורין, אפשר לענות על השאלה הזאת. קודם כל לעניין העובדים, ענו לנו כמו תשובות. תשובה ראשונה שזאת בעצם חברה פתוחה ולכן לא מחייבים אותם להיות עם המכשיר של החברה הזאת. זה נחמד, מראה על הפתיחות. תשובה שנייה היא, זה המכשיר של העבודה (מרים מכשיר של וואווי) וזה מכשיר אישי שלי (מרים אייפון). תשובה מספיק טובה? לא יודע, מה שתחליטו. תשובה נוספת שנתנו לנו, דווקא קשורה לנושא הבטיחות. יהיו אפליקציות שיהיה אסור להם להוריד אם יהיה להם את המכשיר של החברה. לגבי הבקרים התשובה שנתנו לנו שזה מראה שהתכנות שלהם עובדות גם במשהו שהוא לא וואוי. למרות התשובות האלו, אני חושב שלפחות עם עיתונאים מערביים צריך להראות "כאילו" זה המכשיר שלהם בשביל להשאיר את השד בתוך הבקבוק שלו.

אז כפי שהבנתם מכל החיפוש הזה, הם ללא ספק משנים את המיתוג שלהם והם עומדים להראות שהם לא מוכנים להיות במצב העכשווי שלהם. האם כדאי להאמין להם ובאמת לרכוש את אחד ממכשיריהם? אני יכול להגיד על עצמי, בלב שלם, שאני מאמין להם ואני חושב שאלו מכשירים מבורכים לחלוטין. אתם יכולים לקרוא את הביקורת על המכשיר P8 שלהם באתר!

הכותב היה אורח וואווי בשנז'ן.

תגובות