שבוע האינטרנט הבטוח: טיפים שיעזרו לכם לגלוש בטוח. צילום: אלון אלבכרי

שבוע האינטרנט הבטוח: טיפים שיעזרו לכם לגלוש בטוח

הגיע שבוע האינטרנט הבטוח. בטח חופרים לכם לא מעט בבתי הספר על גלישה בטוחה, אבל למרות זאת הבאנו לכם כמה טיפים, רק לוודא לאתם גולשים בטוח

שבוע האינטרנט הבטוח הגיע. לא נהיה מופתעים אם דיברו איתכם וקצת חפרו לכם בנושא בבית הספר אבל גם אם אתם אלופים בגלישה בטוחה באינטרנט, עדיף שתקראו רגע כמה כללים בסיסיים להתנהלות בטוחה בגלישה באינטרנט.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

קודם כל חישבו לפני שאתם מפרסמים. לכולנו קרה סיטואציה שבה קל מאוד לכתוב או לעשות משהו שנראה לנו מצחיק באותו הרגע. אבל תמיד אתם צריכים לזכור, מה שאתם אומרים יכול לפגוע במישהו, או לחזור בחזרה עליכם.

שיטה טובה להתנהלות בטוחה היא לשאול את עצמכם כמה שאלות לפני שאתם מפרסמים משהו: האם ככה אני רוצה שאנשים יראו אותי? האם לאחר שאפרסם את זה אחרים יוכלו להשתמש בזה בכדי לפגוע בי או בשמי הטוב? האם אני אכעס אם אנשים ישתפו זאת עם אנשים נוספים? והשאלה הכי חשובה - מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות אם אפרסם את זה? מובן שכולנו טועים לעיתים, ואם נקלעתם לסיטואציה בה אתם מתחרטים על משהו שאמרתם או עשיתם, תמיד יש מקום להתנצלות.

© צילום: אלון אלבכרי

שנית, דעו עם מי אתם מתקשרים. בפייסבוק, בכל פעם שאתם משתפים משהו – פוסט, תמונה או שיתוף – אתם יכולים לבחור בדיוק מי ייחשף לאותו פוסט.בדיוק מאותה הסיבה אתם גם בוחרים מי יהיה חבר שלכם בפייסבוק, חשוב לאשר חברות רק מאנשים שאתם מכירים. במצב שבו אתם מקבלים הודעות או פוסטים פוגעניים בעמוד שלכם, יש פתרונות. על פי חומרת המקרה, אתם יכולים להתעלם, לבקש מאותו אדם להפסיק (אם הבקשה היא דרך רשת חברתית, עדיף שתתייחסו בבקשה לטיפ הקודם), לבטל את החברות, לחסום אותם, או לספר לאדם מבוגר – הורה, מורה או מישהו שאתם סומכים עליו. לכולנו מגיע שיתייחסו אלינו בכבוד.

עזרו לאחרים ודווחו – בפייסבוק, תמיד אפשר לדווח על תוכן פוגעני. בין אם זה בעמוד שלכם או של מישהו אחר. כל מי שנרשם לפייסבוק מסכים לפעול על פי הסטנדרטים הקהילתיים שלו, המגדירים אלו תכנים מותרים ואלו אסורים. למשל, דברי שנאה, אלימות גרפית והטרדה אסורים בפייסבוק והם מסירים תכנים כאלו כאשר אנשים מדווחים להם. ניתן לדווח גם על עמודים, קבוצות, אירועים וכן פרופילים מזויפים או מתחזים. (זכרו שתהליך הדיווח הוא חסוי, ואיש לא ידע שאתם דיווחתם).

אנחנו מאחלים לכם שתהיה לכם גלישה מהנה ובטוחה!

 
תגובות