סיקור: כל מה שקרה בגמר של האקתון 2016 ברעננה. צילום: נוי אראל

סיקור: כל מה שקרה בגמר של האקתון 2016 ברעננה

לכל מי שלא יודע, ההאקתון שהתרחש ברעננה היה תחרות פיתוח מיזמים בתחום החינוך על ידי נוער. נוכחנו בגמר וסיקרנו לכם כל מה שקרה בהאקתון

האקתון חורף 2016 היה תחרות פיתוח מיזמיים בתחום החינוך המפותחים על ידי בני נוער בגילנו שבטח יעזרו לכל התלמידים. לפני כיומיים בתרחש הגמר של ההאקתון ואנחנו נוכחנו שם.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הגעתי ב18:30, ונכנסתי לחדר אירועים. היו שם הרבה אנשים והתקהלות סביב המתחרים. בזמן הממתנה דיברתי עם מקס וולושין - מקים את קהילת היזמות הירושלמית לבני נוער, מפתח אפליקציות ומארגן אירועים בתחום ההייטק, חייל, שסיפר לי כמה לדעתו חשוב עידוד בני נוער מגיל צעיר לחשוב מחוץ לקופסא.

ב19:09 נכנסו הקהל לאולם האירועים. היו כמה הסברים פורמלים על הכנס ומיד לאחר מכן התחילה הופעה של צמד היוטוברים המוכשרים ליברה ששרו wake me up יחד עם וידאו ארט שהיה חלק מהתפאורה והאשליה שזה מסך טכנולוגי (על פי נקישת אצבע מופיעות דמויות בצורה מתוזמנת ומדויקת כך שנראה שהם שולטים בוידאו).

© נוי אראל

ההופעה קטפה תשואות. מיד לאחר מכן הוקרנה על המסך מצגת מושקעת בנושא מה זה בכלל האקתון ועל התהליך שעברו בני הנוער מפרויקט היל"ה - פועלת לחינוך והוראת בני נוער בסיכון אשר נשרו ממערכת החינוך הפורמאלית, התכנית פועלת במסגרת אגף א' חינוך ילדים ונוער בסיכון במנהל הפדגוגי במשרד החינוך ומופעלת ע"י רשת "עתיד" ביחידות לקידום נוער ב- 151 רשויות מקומיות וב- 45 מוסדות חסות נוער, בתי כלא ובתי מעצר.

אני לא אכתוב על כל המיזמים אלא רק על הזוכים אבל כדאי לכם לקרוא על כולם כי כל המיזמים באמת מדהימים והושקעה מחשבה רבה מאחורי כל אחד מהם. לאחר הצגת הקבוצות הייתה הפסקה של רבע שעה ועוד הופעה של ליברה עם אותו טריק ששרו מחרוזת של The Jackson 5, ותודות שהיו ארוכות מדיי.

© נוי אראל

הזוכים

במקום השלישי היו שני זוכים והפרס הוכפל: COMMUNIQU, מיזם הנועד לתת מענה לדרכי למידה שונות אצל בני נוער, הקמת אתר אינטרנט הכולל מתודות לימוד מגוונות (שירים, סרטים, סיכומים ואפילו שיר על הצרת כורש עם לחן של גולדן בוי) אשר ינגיש לכל תלמיד את שיטת הלימוד המתאימה עבורו בהתאם למבנה האישיות ולאינטליגנציה הייחודית של כל תלמיד. השני היה המיזם OPPOSITE אשר בא במטרה לסייע לתלמידים להתמודד עם בעיות הדיסלקציה.

במקום השני, הגיע המיזם VRSCHOOL. מדובר בפלטפורמה נוחה לבניית מערכי שיעור תוך שימוש בקסדת מציאות מדומה (360 מעלות).

© נוי אראל

במקום הראשון האפליקציה StickIt של חמישה בני נוער בכיתות י"א - י"ב מבית הספר "ליאו באק" מהעיר חיפה. המיזם נותן פלטפורמה נוחה וזמינה לשאילת שאלות וצבירת ידע, מבוססת על אפליקציה בית ספרית. כל תלמיד יכול להעלות שאלה לאפליקציה, עליה יוכלו לענות תלמידים ומורים. השאלות מוצגות ב"פיד" ומחולקות לקטגוריות ע"פ הסטטוס שלהן: שאלה שלא נענתה מסומנת באדום, שאלה שנענתה על ידי תלמיד מסומנת בצהוב, ושאלה שנענתה על ידי מורה או שמורה אישר תשובה אליה תסומן בירוק. תלמידים לא רק יוכלו לשאול שאלות, אלא גם לעקוב אחרי שאלות שנשאלו.

לסיכום, היה נהדר, ואני בהחלט הולכת להשתמש בשיר על הצרת כורש לבגרות בהיסטוריה. ממליצה לכם להיכנס לאתר ולקרוא על כל האפליקציות והממשקים.

תגובות