הלם: סדר האותיות במקלדת משתנה! טוב או רע?. צילום: יובל שיפמן

הלם: סדר האותיות במקלדת משתנה! טוב או רע?

חלקכם תאהבו את זה, חלקכם תשנאו את זה אבל כנראה עוד מעט כולנו נצטרך להתרגל לזה. כן, סדר האותיות במקלדת משתנה מעט ממה שאתם מכירים

אם אתם מהאנשים שאפילו לא מסתכלים על המקלדת כשהם מקלידים, כנראה שתצטרכו להתחיל לתרגל מחדש, אבל אם אתם מהאנשים שכמעט אי אפשר להבין אותם מרוב שגיאות הקלדה, אז כנראה יש לכם עוד סיכוי. מכון התקנים הישראלי פרסם הבוקר (ג') תקן לסידור מקלדת העברית החדשה למחשב. לטענת המכון המטרה היא למנוע טעויות הקלדה נפוצות ולכן 4 אותיות יחליפו את מיקומם (ן', ף', ת', ץ') ואיתם גם כמה סימני פיסוק.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

המקלדת החדשה
המקלדת החדשה © צילום מסך מאתר מכון התקנים

לפי דברי פנחס שחר, מנכ"ל המכון: "מטרת התקן היא לפשט את השימוש במקלדת עברית – לטינית, על פי גישה אינטואיטיבית וישירה", מצד אחד לכולנו הרבה פעמים יוצא לכתוב בטעות "כו" במקום "כן" בגלל הסמיכות של האותיות, אבל מצד שני כולנו כבר מבינים אחד את השני כך שאולי בעצם לא היה צריך לשנות את הסדר?

בנוסף השתנו מיקומים של כמה מסימני הפיסוק אשר מחליפים מקומם בהתאם לשפה בה אנחנו מקלידים ובעקבות ההתקן, למשל לסימן פסיק "," יהיה רק לחצן אחד גם לעברית וגם לאנגלית. ללא ספק זה יקל עלינו מאוד, רק צריך להתרגל. כרגע, ההתקן החדש מפורסם כדי לקבל הערות וביקורת מהציבור, עד ה- 12 בינואר. לאחר תאריך זה הוועדה תחליט בעקבות ההערות על התקן הסופי.

תגובות