זהירות: כך תגנו על עצמכם באינטרנט. צילום: gettyimages

זהירות: כך תגנו על עצמכם באינטרנט

פייסבוק, אינסטגרם, סנאפצ'אט, בלוגים, מנועי חיפוש וצ'אטים. כמעט אין רגע שאנחנו לא מבלים ברשת, לכם כדאי שגם נדע איך לשמור ולהגן על עצמנו. גם בפרוגי מציינים את שבוע הגלישה הבטוחה עם טיפים שיעזרו לכם

לכבוד שבוע הגלישה הבטוחה ברשת שחל השבוע ברחבי הארץ, עמותת "חינוך לפסגות" מבצעת הסברה על הבטיחות באינטרנט. מאה חניכים וחניכות מטעם העמותה ירצו לתלמידים כיתות ט' במאה בתי ספר שונים ברחבי הארץ ויתנו להם טיפים איך להגן על עצמם במרחב הווירטואלי. חניכי העמותה עברו בתקופה האחרונה הכשרה בנושא ואנחנו קיבלנו מהם כמה טיפים שכולם צריכים לדעת.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

פרטים אישיים

לעולם אל תשלחו לאף אדם שאתם לא מכירים פרטים אישיים שלכם. אין צורך שידעו את שמכם המלא, כתובת ומספר הנייד שלכם (ובטח שלא את מספר כרטיס האשראי, אם יש לכם אחד כזה). אתם לעולם לא תוכלו לדעת מי נמצא בצד השני של המסך ואיזה שימוש הוא יעשה בפרטים האלו.

 

© shutterstock

 

זרים

אל תדברו עם זרים באתרים ורשתות חברתיות. גם אם הם נראים או נשמעים מאוד נחמדים, אתם לא יכולים לדעת האם הם באמת כמו שהם מציגים את עצמם. זכרו שבמרחב הווירטואלי אפשר בקלות להתחזות לאחרים. 

פנו למבוגר

אם מישהו פוגע בכם ברשתות החברתיות או באתר כלשהו,  תמיד תגידו ותדווחו על כך להורים שלכם או לבן אדם מבוגר קרוב אליכם, שיעזור לכם לעצור את הפגיעה.

חסימה דרך הרשת

בנוסף, תמיד אתם יכולים לדווח לאתר או לרשת החברתית על תוכן פוגעני או אלים - כלפיכם או כלפי כל אחד אחר.

© gettyimages

מה ששנוא עלייך

אם פגעו בכם ברשת, אל תפגעו גם אתם באנשים אחרים.

תמונות

אל תשלחו ואל תשתפו תמונות שלכם שאתם לא רוצים שכולם יראו. תמונות מביכות, תמונות אינטימיות או סצם תמונה שלכם עם גשר וחצ'קונים - זה לא משנה. כל תמונה שלכם שאתם משתפים ברשתות החברתיות או שולחים באופן פרטי יכולה להתפרסם לעיני כולם. אז חשבו פעמיים לפני שאתם לוחצים "send". הטיפ הזה תופס גם על הודעות טקסט...  

© shutterstock

תוכן לא מתאים

האינטרנט עמוס במידע רב שלא תמיד עובר סינון, צנזורה או התאמת גיל. יש המון תכנים שלא מתאימים לגילנו, אם יש אזהרה לגבי הגיל ואתם מתחת לגיל זה אל תיכנסו לאותו תוכן/אתר. 

סיסמאות

כשאתם נרשמים לרשת חברתית, תמיד בחרו סיסמאות חזקות, עם מספרים, אותיות וסימנים כדי שלא יפרצו לכם לרשת החברתית ויפרסמו דברים בשמכם.

סנאפצ'אט

התוכן והתמונות שאתם מעלים לרשת החברתית לא בטוח, אז אל תסתמכו על העובדה שהוא נעלם אחרי 24 שעות או שאתם יכולים לשתף רק אנשים מסויימים. מה שאתם לא רוצים שידלוף החוצה, פשוט אל תפרסמו. אפשר לצלם מסך או להקליט סרטונים ללא ידיעתכם.

© gettyimages

לסיכום, היזהרו באינטרנט, באתרים וברשתות החברתיות, אל תכנסו לכל לינק שאתם רואים באינטרנט, אל תדברו עם אנשים זרים והכי חשוב, תמיד תשתפו את ההורים שלכם כאשר פוגעים בכם באינטרנט וברשתות החברתיות.



תגובות