לקראת יום הרווקים הסיני: טיפים לרכישה באינטרנט. יחצ

לקראת יום הרווקים הסיני: טיפים לרכישה באינטרנט

הרבה מאיתנו רוכשים באינטרנט דרך אתרים שונים, ועדיין לא יודעים איך לשמור על עצמם ברשת. לאחר הרבה קניות והרבה סיפורים עצובים, כתבנו עבורכם כמה טיפים לרכישה באינטרנט

בשביל לרכוש בטוח באינטרנט, עליכם לשים לב לפרטים הקטנים ולנהוג בכמה צעדים זהירים. כתבנו לכם כמה טיפים, בשביל לוודא שאתם לא תפלו בפח במהלך הרכישות הרבות. איך רוכשים בטוח באינטרנט?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

רק מאתר מאובטח

אם אתם נכנסים לאתר קניות שהוא לא מוכר או אם האתר לא מוגדר כאתר "מאובטח", אל תרכשו ממנו. אם אתר שמבקש מכם פרטי כרטיס אשראי לא מאובטח, זה אומר שזה אתר פישינג או שזה אתר שיהיה קל אחר כך לפרוץ לו. לכן, אם אפשר לרכוש מאתרים מאובטחים בלבד, זה עדיף. במקביל, שהדפדפן שאתם משתמשים בו, תמיד יהיה בגרסה הכי מעודכנת שלו. רכישה דרך דפדפן לא מעודכן יכול להוביל לבעיות עתידיות שכדאי להימנע מהם.

חפשו אנשים שרכשו בעבר

תחפשו אנשים שהשתמשו בעבר באתר שאתם מעוניינים לרכוש ממנו. תשמעו מהם חוות דעת, שיגידו לכם כל מה שהם רק זוכרים - מהרכישה עצמה ועד הגעה של המוצר. תתעניינו במשך הזמן עד שהמוצר הגיע ואם הם חוו בעיות מול מפעילי האתר השונים. בדיקה זו יכולה למנוע אתרים שקריים או בעייתים.

© צילום: shutterstock

עדיף דרך האינטרנט בבית

הטיפ הבא דורש סבלנות, וכדאי לשים לב לזה. האינטרנט בבית מוגן בסיסמה ולכן יהיה יותר מאתגר לפרוץ אליו ולמשוך מידע. אך אינטרנט בחוץ יכול להיות פרוץ ולכן יכולים להיות אנשים שעלולים לעקוב אחרי המידע שלכם. זה קצת קשה לחכות לבית לאחר שראיתם משהו שאתם רוצים לרכוש ואתם מפחדים לשכוח.  

דרך הסמארטפון

אם אתם רוכשים דרך הסמארטפון שלכם, עליכם לרכוש אך ורק מהמקומות המוכרים. אם אתם רוכשים דרך אפליקציות, שיהיו רק דרך חנות האפליקציות ולא דרך אפליקציות שהורדתם דרך המחשב. 

© צילום מסך מיוטיוב

זול מדי? לחשוד

אם מצאתם אדם שמוכר את האייפון X החדש ב-2000 שקל, תדליקו לעצמכם נורה אדומה שכנראה משהו לא בסדר. תשימו לב כמה המחיר המקורי של המוצר וכל המחירים שמסביב הם הגיוניים, מעבר לזה כדאי לחשוד. לרוב מדובר בהונאה או במוצר לא מקורי. כדאי לשים לב ולא ליפול בפח הזה.

כדאי דרך PayPal

אם אתם לא מכירים את השירות של PayPal כדאי לכם לעשות את זה, זה יכול לחסוך לכם המון בעיות שעלולות לקרות. פייפאל מאפשרת לכם לפתוח חשבון אצלה ואתם יכולים להפקיד שם כסף. כך, אם יש פריצה, הפרטים שלכם לא נגנבים ואתם נשארים מוגנים. בנוסף, זה חוסך להקליד את כרטיס האשראי שלכם בכל פעם שאתם רוכשים מוצר חדש. החברה עוזרת לכם להגן על הפרטים שלכם וגם זמן ברכישה.

תשמרו את האישור

כדי למנוע בעיות עתידות מול מוכרים או חברות, שימרו את אישור הרכישה ובכך תוכלו להציג את זה בכל בעיה שתהיה. בנוסף, באישור מופיע מספר הזמנה בשביל לעקוב אחרי המוצר שלכם, אם החברה שקניתם ממנה מאפשרת את המעקב.

SMSים מחברת האשראי

אם אתם משתמשים בכרטיס האשראי שלכם ברכישות הללו, כדאי לכם לבקש את שירות ההודעות של החברה. מה זה אומר? על כל רכישה שאתם מבצעים, אתם מקבלים הודעה. כך, אם אתם מזהים רכישה שאתם לא זוכרים, אתם יכולים לפעול במהירות וביעילות.

© צילום מסך מיוטיוב

מקורי או מזויף?

אם אתם רוכשים מ-eBay או מאתרי רכישה שאנשים פרטים יכולים למכור, עליכם לשים לב לכמה דברים: בראש ובראשונה, לראות את שם המוצר. האם שם המותג מופיע שם, אם כן - זה כבר אומר שהמוצר מתיימר להיות מקורי. אם השם לא מצוין, כנראה שמדובר במוצר לא אמיתי. הדבר השני, פידבק המוכר. אם למוכר יש פידבק חיובי וטוב, כנראה מדובר באדם שבאמת מספק את המוצר כפי שמצוין. אם הפידבק של המוכר לא טוב, כדאי לוותר עליו ולהתקדם לאדם אחר. הנתון השלישי, זה המדינה ממנה הוא מוכר. זה גם עוזר לשליחת המוצר אליכם וגם מוסיף מידע לאדם המוכר. חשוב לציין, זה לא מונע את הרמאות, אבל זה כן עוזר לדעת לבחור נכון וגם עוזר לפתוח הליך נגדו אם משהו לא מסתדר. להרבה מוכרים חשוב הפידבק ועל איך שהם נתפסים ברשת.

תגובות