סטורי ופילטרים: כל ההעתקות של פייסבוק מסנאפצ'ט. צילום: GettyImages

סטורי ופילטרים: כל ההעתקות של פייסבוק מסנאפצ'ט

את סנאפצ'ט הכרנו כבר משנת 2011 והאפליקציה פרצה דרך בתחום שלה. מאז, פייסבוק מנסה לשלוט גם בתחום התמונות היומיות והעתיקה בדרך מהאפליקציה הצהובה. כל הפרטים

בשנה האחרונה אנחנו ראינו את פייסבוק מנסה לחקות כמה וכמה פעמים את סנאפצ'ט. סיכמנו עבורכם את כל המהלך שקרה בתקופה הזו בשביל שתבינו קצת יותר את הסיפור. האם זה אומר שפייסבוק פחות טובה מסנאפצ'ט? לא בטוח.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

זה התחיל בשנת 2016, כחמש שנים לאחר תחילת סנאפצ'ט, כשפייסבוק רכשה את היישום MSQRD. הרכישה הזו איפשרה להם להוסיף אקטים מסוימים לפרצופים, כפי שאנחנו הכרנו בסנאפצ'אט. החיקוי הגדול הבא היה כשפייסבוק החליטה לחשוף את הסטורי באינסטגרם, שיבוט כמעט זהה לפורמט של סנאפצ'ט. מה זה בעצם סטורי למי שלא יודע? תמונות שמצלמים ומעלים לרצף היום שלכם, שנמחקים לאחר 24 שעות.

שלא תבינו לא נכון, מנכ"ל אינטסגרם קווין סיסטרום, התראיין ואף אמר שכל הקרדיט מגיע לסנאפצ'ט. לאחר מכן פייסבוק השיקה את הסטטוס, אותו הפיצ'ר בדיוק, רק בוואטסאפ. בנוסף, לקראת דצמבר, פייסבוק הציגה את ממשק המצלמה דמוי סנאפצ'ט שלה באמסנג'ר, ומיד לאחר מכן דחפו אנשים לשלוח תמונות בדיוק כמו בסנאפצ'ט.

בעקבות ההצלחה של הסטורי באינסטגרם, האפליקציה הוסיפה מסנני פנים 3D וסטורי מבוסס מיקום, פיצ'ר מוכר במיוחד שסנאפצ'ט הובילה איתו. לא רק זה, אלא גם התמונות בהודעות הפרטיות יימחקו לאחר צפייה. הפיצ'ר הצליח במיוחד, ולכן הוסיפה אותו גם לפייסבוק, אך שם זה פחות צלח.

אי אפשר לנתק את זה, שלמרות שנראה שפייסבוק מעתיקה מסנאפצ'ט, היא מצליחה לקחת את הפיצ'רים למקום אחר. קיימת מגמת עלייה בסטורי באינטסגרם, להבדיל מהמשתמשים שעוזבים את הסנאפצ'ט שכבר קצת מפספס את הפוטנציאל שלו.

תגובות