גרמניה: רשתות חברתיות תמחק פייק ניוז או שתקנס. צילום: GettyImages

גרמניה: רשתות חברתיות תמחק פייק ניוז או שתקנס

אתם רואים פוסטים לא ראויים ברשת חברתית שפוגעים באנשים? חוק חדש בגרמניה מאפשר לדווח על זה ועל רשת החברתית למחוק את זה תוך 24 שעות. איך זה יעבוד?

גרמניה תתחיל מהיום לאכוף חוק שדורש מרשתות חברתיות למחוק פוסטים שכוללים דברי שנאה, הסתה, פייק ניוז, תכנים לא חוקים - וכל זה תוך 24 שעות, מהרגע שדווח להן על הפוסטים האלו. החברות שיחליטו שלא להסיר את הפוסטים שמוגדרים ממש כלא חוקיים, יעמדו מול קנס של עד 50 מיליון יורו. כך פורסם ב-BBC. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הבית התחתון בפרלמנט הגרמי העביר את החוק הזה כבר לפני כמה חודשים, אך נאמר להם שהוא יחול רק בתחילת השנה החדשה. החוק דורש מהחברות לפעול בצורה מהירה ולדאוג למערכת ניהול תלונות יעילה וטובה. גם משתמשים רשילים יהיו יכולים לדווח, ומשרד המשפטים הרמני יהיה זה שינהל את זה. 

© GettyImages

החוק הזה אמור לחול על כל הרשתות החבריות שיש להם יותר מ-2 מיליון חברים, כך שפייסבוק ויוטיוב יעמדו במרכז הסיפור ואף רשתות חברתיו קטנות יותר גם יהיו צריכות לעמוד בזה. זה חוק שנועד לרסן את רשתות החברתיות ואת הסכנות שטמונות בפנים. המתנגדים לחוק טוענים שזה נועד לפגוע בחופש הביטוי ולהביא צנזורה כלפי תכנים לא ראויים על פי הממשלה. כמובן שלממשלה לא יהיה את הכוח בעצמה למחוק, אלא הרשת החברתית תצטרך לעשות את זה בעצמה.

תגובות