שבוע האינטרנט הבטוח: טיפים עבור גלישה נכונה ובטוחה. צילום: Shutterstock

שבוע האינטרנט הבטוח: טיפים עבור גלישה נכונה ובטוחה

לכבוד שבוע האינטרנט הבטוח שאנו מציינים בימים אלו, הכנו עבורכם רשימה קצרה של כמה טיפים שחובה להכיר: מה צריך לעשות כדי שהגלישה באינטרנט תהיה בטוחה?

הרבה בני נוער לא יודעים שיש כמה דברים שאסור לעשות ברשת. לא בגלל שתקבלו עליהם קנס או משהו כזה, אלא בגלל שזה עלול לסכן אותם ואת הקרובים להם. כתבנו לכם כמה טיפים שחובה להכיר ולדעת - עבור גלישה בטוחה ונכונה ברשת.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

פרטים אישיים

אל תשלחו את הפרטים האישיים שלכם לאנשים זרים באינטרנט. כתובת בבית, פרטי בנק, סיסמאות כאלו ואחרות ועוד - כל הדברים האלו אמורים להישמר אצלכם. גם מצד זה שאתם לא רוצים שאנשים הזוים יפגעו בכם וגם בשביל לשמור על פרטיות ברשת! חשוב לציין - הכלל הזה תקף גם על פרטים של חברים שלכם. אל תפרסמו פרטים עליהם מבלי אישורם המפורש.

© Shutterstock

אנשים זרים

לאחר שהבנתם לא לשלוח פרטים לאנשים זרים, אם מישהו זר כותב לכם הודעות ואומר לכם שהוא רוצה שתפגשו - כל הנורות האדומות שבמוח צריכות להידלק ולשים לב ממש. אם מדובר באדם מפוקפק, תערבו את ההורים שלכם ותפסיקו לדבר עם האדם הזה.

פרסום תמונות חושפניות

פרסום תמונות חושפניות שלכם ושל חברים שלכם, עלול לפגוע בכם ובהם. אם אין לכם בעיה שאנשים יצפו בהם זה זכותכם, אבל אנשים עלולים להוריד אותם ועלולים לשמור אותם, ואחר כך לך תדעו לאיפה התמונות האלו יגיעו. כבר יצא לנו לשמוע על תמונות חושפניות שהגיעו לכל מיני מקומות ברשת שמי ידע שזה יגיע לשם.

© אלון אלבכרי

שיימינג

נאמר את זה בצורה הכי ברורה והכי פשוטה: לא עושים שיימינג לאף אדם. לאף אחד לא מגיע שירדו עליו, שיצחקו עליו, שישפילו אותו ועוד. אין שום סיבה להפוך את האינטרנט ואת הרשתות החברתיות לזירת שיימינג מטורפת, שאנשים לא מרגישים שום מצפון בכך שהם שוברים למישהו את החיים. לכן - לא לשיימינג.

חשבונות אישיים

יש לכם חשבון מייל או חשבונות באינטרנט שכוללות שם משתמש וסיסמה? קודם כל, תנסו להפעיל את מנגנוני האבטחה הנוספים שיש. זה יגן לכם עוד יותר חזק על החשבון. בנוסף, סיסמאות חלשות כמו "123456" לא מחזיקות וחשבונות כאלו נפרצים ממש בקלות. תחשבו על סיסמה חזקה ונורמלית שתגן עליכם חזק יותר.

לרכוש נכון עם חשבונות מוגנים
לרכוש נכון עם חשבונות מוגנים © יוטיוב

הודעות מוזרות

קפצה לכם פרסומת על וירוס חמור מאוד שיהרוס לכם את המחשב? המייל האחרון שקיבלתם אמר שזיכתם באייפון X חדש? כנראה שזה לא אמין. אם תלחצו על הקישור, אם תכניסו פרטים ואם תשתפו פעולה עם ההודעה המוזרה, עלולים לעשות לכם דיוג (Catfish) ובכך להוציא את הפרטים הסודיים שלכם. אם האתר לא מאוטבח, אם הקישור הוא מוזר ואם משהו לא נראה לכם נכון - תברחו משם.

לשתף

משהו מוזר קורה? תשתפו את ההורים. הם יכולים להגיד לכם מתוך הניסיון שלהם אם זה אמיתי או לא, או לפחות לפנות למי שיודע שיוכל לעזור.

© Shutterstock
תגובות