החל מהיום: גוגל תתחיל לחסום פרסומות לא רצויות. צילום: GettyImages

החל מהיום: גוגל תתחיל לחסום פרסומות לא רצויות

האינטרנט מלא בפרסומות, אך לא תמיד מדובר בפרסומות ראויות. לפעמים הפרסומות מאוד רועשות, ממלאות את המסך, מטרידות ולא נעימות בכלל. גוגל מתחילה היום להלחם בתופעה

החל מהיום, גוגל תאפשר חסימה של פרסומות בדפדפן שלה, גוגל כרום. זאת במטרה להפטר מאותן פרסומות מעצבנות שמטרידות את הגולשים ולגרום לבעלי אתרים להפסיק להשתמש בהן. גוגל לא עומדת לחסום את כל הפרסומות, אלא רק את אלה שמכסות את כל הדף, צפופות מאוד, מודעות עם הפעלה אוטומטית של צלילים וסרטונים, ומודעות מהבהבות. עם זאת, גוגל תחסום פרסומות לפני כניסה לאתר עם ספירה לאחור.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

לפני החסימה של המודעות יתבצע תהליך של שלושה שלבים: הערכת האתרים, שבה תהיה בדיקה עד כמה צריך להפטר מהפרסומות באותו אתר, פנייה וליווי של מנהל האתר במטרה שינהל את הפרסומות אצלו בצורה טובה יותר, ולבסוף גוגל מאפשרת לאתרים להשתפר לפני שהיא חוסמת את הפרסומות. גוגל מסווגת את הפרסומות בשלוש רמות שונות: עובר, דורש אזהרה, ונכשל. בעלי האתרים יכולים לבדוק דירוגים אלה באמצעות ממשק הפרסומות שלהם. במידה ובעל האתר מחליט להתעלם ולהמשיך, כאשר יש לו מספר גבוה של פרסומות לא ראויות, גוגל תתחיל לחסום פרסומות באתר שלו לאחר 30 יום.

© צילום מסך מיוטיוב

בגרסת המחשב, חוסם הפרסומות יופיע למעלה בסרגל האפשרויות. בנייד, כאשר תתבצע חסימה של פרסומות תהיה מודעה המסבירה על כך בתחתית המסך. בכל מקרה, תהיה לגולשים אפשרות לכבות את החסימה האוטומטית. בזמן הקרוב תתבצע ביקורת והעברת חוות דעת על השירות של גוגל על ידי מפרסמים ובעלי אתרים ובכך התוסף צפוי להשתדרג ולהשתפר.

תגובות