גוגל מקשה על אלו שמורידים תמונות מ'גוגל תמונות'. צילום: GettyImages

גוגל מקשה על אלו שמורידים תמונות מ'גוגל תמונות'

עד עכשיו אם הייתם צריכים להשתמש בתמונות בשביל עבודה לבית ספר, ברכה או סתם לתלות ליופי בחדר, הכל היה פשוט. גוגל מגבילה את השימוש מתוך בעיות זכויות יוצרים

ביום חמישי הוכרז בטוויטר כי גוגל הסירה את כפתור "הצג תמונה" מחיפוש התמונות ודבר זה יקשה עלינו לשמור תמונות מגוגל הנמצאות תחת זכויות יוצרים. כפתור ה"הצג תמונה" נתן לנו אפשרו להיכנס לתמונה ברזולוציה גבוהה ולכן בעלי אתרים חששו, היה אפשר לקחת את התמונה באיכות גבוהה מבלי לגשת לבקר במקור האתר.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי: 

 

למרות שגוגל הורידה את הכפתור עדיין תוכל לבקר במקור התמונה באמצעות הכפתור "ביקור" אותו גוגל השאירה. גוגל עשתה את הצעד הזה על מנת לגרום לאנשים פחות לגנוב חומר המוגן על ידי זכויות יוצרים והצגת התמונה באתר המקור יכולה להרתיע קצת את המשתמשים.

© shutterstock

השינוי המשמעותי הזה הגיע בעקבות שותפות של גוגל עם Google Getty Images. השותפות הזאת מאפשרת לגוגל להשתמש בתוכן של Getty, במוצרים ובשירותים השונים שלה. השותפות פותחה רק לאחר ש-Getty הגישו תלונה נגד גוגל והאשימו את החברה כי הם מעוותים את תוצאות החיפוש לטובת השירותים שלהם ויוצרים פחות צורך לבקר באתרי המקור של התמונות. "מכיוו שצריכת התמונות מיידית, והתמונה מוצגת בפורמט גדול וברזולוציה גבוהה, יש מעט תנופה להצגת התמונה באתר המקורי", נכתב מצד Getty.

תגובות