גם מחוץ לכדור הארץ: מתכננים להקים רשת סלולרית בירח. צילום מסך מיוטיוב

גם מחוץ לכדור הארץ: מתכננים להקים רשת סלולרית בירח

ישנן הרבה בעיות שהאנושות תצטרך לפתור לפני שנתחיל להתגורר על כוכבים אחרים, אבל לפחות אחת מן הבעיות הללו חברת "Vodafone" תנסה לפתור: הקמת רשת אינטרנט אלחוטית ראשונה מסוגה שתפעל על גבי הירח שלנו

כחמישים שנה אחרי הנחיתה ההיסטורית על הירח של האסטרונאוטים ניל אמסטרונג ובאז אולדרין, הירח עצמו עומד להצטרף למאה ה-21, ויקבל סוף סוף רשת קליטה סלולרית משלו. מי שעומדת מאחורי הרעיון למשימת החלל הזו היא חברת "Vodafone" הגרמנית שעובדת בשיתוף פעולה יחד עם ענקית הסלולר "Nokia" במטרה לעזור לאסטרונאוטים שיטוסו למשימות חלל בעתיד תהליך השתלבות והתקבעות קל יותר על אדמת הירח.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הרעיון ששל הפרוייקט השאפתני הזה הוא להעניק למכשירים של ארגון החלל נאס"א להעביר מסרי תקשורת במהירות מטורפת וללא עיקובים תוך שימוש ברשת מהירה. הרעיון, שהוצג בכנס הטכנולוגיה הבינלאומי בברצלונה, יכלול קופסא אחת קטנה שמשקלה יהיה לא יותר מחבילת סוכר, שתשוגר במהלך שנת 2019 בעזרת רקטה של חברת SpaceX מקייפ קנברל בארצות הברית.

 

עם זאת, בחברת "Vodafone" מדגישים כי למרות הציפיות והרצון הטוב, הרשת שתפעל על הירח תהיה מסוג 4G ולא מסוג הרשת המהירה והחדשה יותר 5G, זאת מכיוון שהמפתחים בחברה הגרמנית לא רוצים לקחת סיכונים עם הרשת החדשה והניסיונית, ומעדיפים ללכת על בטוח עם הפרוייקט ההיסטורי הזה, שככל הנראה יהווה עוד צעד גדול לאנושות.

תגובות