בן 16 בלבד: הצליח לפרוץ למחשבים של חברת אפל. shutterstock

בן 16 בלבד: הצליח לפרוץ למחשבים של חברת אפל

חברת הטכנולוגיה האמריקאית המצליחה בעולם, שידועה בניסיונותיה לשמור על רמת אבטחה גבוהה במוצרים אותם היא מספקת, נאלצה להתמודד עם גנבת כמות לא קטנה של מידע מאובטח. מי הגנב המתוחכם? תלמיד תיכון בן 16 מאוסטרליה

תיכוניסט אוסטרלי בן 16 בלבד הצליח לפרוץ למחשבי חברת הענק האמריקאית אפל, וגנב משם לא פחות מ- 90 ג'יגה בייט של חומר שמוגדר על ידי גורמים בחברה כ-"קבצים מאובטחים". חקירה בין-לאומית שבוצעה כנגד הנער גרמה לו להודות באשמה. המשטרה, שהגיעה בעזרת צו לביתו של הנער, עצרה אותו לחקירה והחרימה לו שני מחשבים שעל פי החשד מהם בוצעה הפריצה המדוברת. מה היה המניע של אותו האקר צעיר להסתבך עם אפל הענקית? עורך דינו של התיכוניסט אמר בשמו כי הוא עשה זאת מכיוון שהוא "מעריץ של החברה, והוא רוצה לעבוד שם כשהוא יהיה גדול".

עוד בעררוץ הדיגיטל של פרוגי:

למרות שזה לא נראה כך, זוהי לא הפעם הראשונה בה האקרים צעירים מצליחים לפרוץ למחשבי חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם. במקרים מסוימים החברות אפילו מדרבנות אנשים לעשות זאת תמורת פרסים ותמריצים כספיים. לפני כשנתיים הכריזה חברת "גוגל" כי היא מציעה 60 אלף דולרים לכל האקר שיצליח למצוא פרצות אבטחה במוצרים שלה. שבוע בלבד לאחר ההכרזה נער האקר בשם "Pinki Pie" הצליח למצוא פרצה שכזו, שזיכתה אותו בסכום הנכסף.

© צילום: Fotolia

גם חברת פייסבוק נעזרת בגולשים כדי למצוא פרצות אבטחה אפשריות בשירותים השונים שהיא מספקת. לפני כשנה זכה נער ישראלי בן 15 בלבד, ב-1,200 דולרים מחברת פייסבוק עצמה, כאשר מצא פרצת אבטחה ביישומון וואטספ שבבעלותה. מסתבר כנראה, שאפשר להיות גם לוחמים אתים למען עתיד האינטרנט הבטוח, וגם להרוויח לא מעט כסף בגיל צעיר.

תגובות