עושה סדר: יוטיוב פרסמה כללים חדשים וברורים יותר. צילום מסך מיוטיוב

עושה סדר: יוטיוב פרסמה כללים חדשים וברורים יותר

כבר כמעט עשור שיוטיוב לא חידשה את כללי השימוש בה והרבה סעיפים נשארו ישנים ומסורבלים. כעת היא מציגה את הכללים החדשים, ובצורה פשוטה וברורה יותר

חברת יוטיוב משפצת את ההנחיות והחוקים החלים על המשתמשים באתר, זאת באמצעות מערכת אזהרות חדשה לכל מי שמפר את הכללים. בניגוד להתנהלות של האתר במשך השנים, המערכת החדשה אמורה להיות יותר ברורה ופשוטה, וגם עקבית יותר. כלומר, ללא פערים בין משתמשים שונים. זאת לאחר כמעט עשור שיוטיוב הזניחה את כללי השימוש בה.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

השינוי המשמעותי, האזהרות, ייצא לפועל ב-25 בפברואר. בפעם הראשונה שערוץ יוטיוב יפר את החוקים, הוא יקבל אזהרה חד-פעמית ללא כל עונש, חוץ מהסרת התוכן הבעייתי. המטרה מאחורי כל זה היא לתת זמן למשתמשים להבין וליישם את הכללים. לאחר האזהרה הראשונית, יהיו עוד שלושה עונשים כשכל אחד יותר חמור מהקודם. במידה ועברו 90 יום ולא היו עבירות הכל יאופס חוץ מהאזהרה הראשונית, שתלווה אתכם לעד.

יוטיוב טוענת שלפי המשובים שקיבלה מהמשתמשים, היא החליטה שהעונשים יהיו זהים לכל העבירות. כלומר, אם מישהו העלה סרטון עם איומים או אלימות, הוא יקבל את אותו היחס כמו ערוץ שמתחזה לערוץ אחר, וכך כל עבירה אחרת. העונש הראשון הוא הקפאה של הערוץ למשך שבוע, העונש השני הוא הקפאה של שבועיים והעונש השלישי יסגור את הערוץ. כמו שנאמר, אם עברו 90 יום מהעבירה האחרונה, יוטיוב תתייחס לערוץ שלכם כאילו לא ביצעתם אף עבירה (חוץ מהאזהרה הראשונית).

 

לפי יוטיוב, 98 אחוזים לא מבצעים אף עבירה, ו-94 אחוזים מאלה שמבצעים עבירה אחת לא עושים זאת שוב. חשוב לציין שהמערכת לא נוגעת להפרת זכויות יוצרים, שתשאר במתכונת הנוכחית שלה ולא תוסיף עבירות למערכת העונשים. אל דאגה, יוטיוב דואגת לעדכן אתכם בכל דבר שמשתנה בערוץ שלכם.

 
תגובות