מיוזיקלי לגדולים בלבד: החוק החדש של "TikTok". צילום: Gettyimages.IL/Joe Scarnici

מיוזיקלי לגדולים בלבד: החוק החדש של "TikTok"

בשורה דרמטית לאוהבי המיוזיקלי - הרשת החברתית יצאה היום בחוק חדש שעשוי להכעיס ולאכזב לא מעט משתמשים. כל הפרטים

אחת מהרשתות החברתיות הבולטות ביותר כיום היא אפליקציית "טיק טוק" (מיוזיקלי), מדי יום עולים בה אינספור סרטוני ליפסינג, ריקוד והומור שהפכו כבר מזמן לטרנד חם ולחלק מהווי של בני נוער וילדים כיום. אך כעת (ה'), החליטו בעלי האפליקציה על נוהל חדש שעשוי לאכזב חלק גדול מהמשתמשים.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

על פי ההסדר של "TikTok" עם ועדת הסחר הפדראלית, חוייבו בעלי האפליקציה להגביל את השימוש בה על ילדים מתחת לגיל 13.

מה זה אומר?

החל מהיום, משתמשים שהחשבון שלהם מוגדר כקטנים יותר מגיל 13, לא יורשו לפרסם באפליקציה סרטונים, להגיב לאחרים, לשלוח הודעות ולמעשה לא יוכלו בכלל לפתוח חשבון. בנוסף, משתמשים קיימים שלא עשו זאת קודם (וכן חשבונות חדשים שייפתחו מעכשיו) יחוייבו מעתה לציין את תאריך הלידה שלהם ומי שלא יעשה זאת - ייחשב כחשבון של מי שקטן יותר מהגיל המותר.

 

כמו כן, משתמשים קיימים שסימנו ודיווחו כבר כי הם קטנים יותר מהגיל  - חשבונם הוסר במיידי מהרשת החברתית הפופולרית. עוד על פי ההסדר - בעלי האפליקציה העבירו סכום של 5.7 מיליון דולר לועדת הסחר הפדראלית כדי לסדר את האשמות נגדה שכללו הפרת חוק הגנת הפרטיות לילדים, המחייב אפליקציות ואתרים לקבל אישור ההורים עבור משתמשים מתחת לגיל 13. כחלק מהסכם ההסדר, כל הסרטונים שהועלו בעבר על ידי משתמשים מתחת לגיל יימחקו.

בנוסף, TIKTOK הודיעו כי הם יקימו אפליקציה נפרדת לקטנים יותר, שם היא לא תתיר שיתוף מידע פרטי וכן תציב הגבלות על תוכן שירצו לפרסם ולשתף.

בעקבות המהלך, לא מעט משתמשים מעל הגיל המותר דיווחו שחשבונם הוסר במפתיע וזאת כי בעת ההרשמה הם סימנו בטעות ו/או במכוון כי הם מתחת לגיל 13. TikTok הגיבה לטענות כי על אותם המשתמשים שחוו זאת לדווח על כך דרך האפליקציה ולשלוח עותק של צילום תעודת הזהות שלהם שמוכיח שהם רשאים להיות באפליקציה. עם זאת, משתמשים טענו בחזרה כי לא קיימת אופציה כזו דרך האפליקציה.

 
תגובות