השבוע לפני: אירועי העבר והשפעתם על ההווה . צילום: Fotolia

השבוע לפני: אירועי העבר והשפעתם על ההווה

החל מהנחיתה הראשונה על הירח ועד צעדה הפתאומי והמפתיע של מיקרוסופט, כל האירועים המחוללים בעולם הטכנולוגיה שקרו השבוע לאורך ההיסטוריה

כיום אנו חיים בעידן הטכנולוגי המיידי שבו כל יום מושקים פיתוחים חדשים, מתפרסמות אפליקציות חדשות ויותר ויותר חברות הייטק מצטרפות לשוק התעשייה בטענה כי גילו את "הדבר הבא". יחד עם זאת, קיים גם הצורך לזכור את אירועי העבר, שברוב המקרים היוו אבן פינה לחיים שלנו כיום. זה הזמן לתת מבט אל העבר ולבדוק מהם האירועים שקרו בשבוע זה בשנים עברו. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי: 

21.07.1969 - הנחיתה הראשונה על הירח

בתאריך זה בשעה 4:56 לפנות בוקר, צעד ניל אמסטרונג את צעדיו הראשונים על הירח. אמסטרונג היה חלק ממשימת אפולו 11 שיועדה לחקר החלל וכף רגלו הייתה הראשונה שדרכה אי פעם על הירח. בהיותו בחלל, קרא אמסטרונג את המשפט המפורסם ביותר בהיסטורית חקר החלל:"זהו צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות".

אפולו 11 היוותה כמקור השראה למשלחות נוספות, חוללה הד תקשורתי רחב מאוד ותרמה רבות לענף חקר החלל. ממצאי המחקר ביססו את רוב אם לא כל המידע שיש לנו כיום על החלל ובעקבותיה ממשיכים לעבוד על טכנולוגיות חדשות שיפתחו את תחום האסטרונומיה עוד יותר. 

הצעדים הראשונים על הירח
הצעדים הראשונים על הירח © צילום מסך מיוטיוב

22.07.1893 - מרוץ המכוניות הראשון בהיסטוריה

ביום זה, נערך מרוץ המכוניות הראשון בהיסטוריה אשר התקיים מפריז לרואן שבצרפת. מטרת המרוץ הייתה לבדוק את איכויות מכוניות התקופה ובעקבותיו, שנה לאחר מכן, התרחשו מרוצי מכוניות נוספים בכל רחבי צרפת. במהרה, נהפך מרוץ המכוניות לספורט מוכר כאשר החלו להיערך מרוצים נוספים בכל רחבי העולם.

ניתן להגיד כי מרוצי המכוניות קידמו את ענף התחבורה פלאים כיוון שהשילוב בין הספורט, שמאז ומתמיד סחף אחריו אנשים רבים, יחד עם כלי תחבורה, הוביל את האנשים לגלות יותר ויותר עניין לגבי ענף התחבורה ובמהרה עלה הצורך להתפתח גם בתחום זה. אם בעבר המכוניות לא היו בצמרת הפיתוח הדיגיטלי, כיום ניתן לראות פיתוחים חסרי תקדים כגון מכוניות אוטונומיות וטכנולוגית המובילאיי, טכנולוגייה מצילת חיים אשר הפחיתה משמעותית את שיעורי תאונות הדרכים. 

© shutterstock

24.07.2016 - מיקרוסופט מחליטה להסיר את תוכנת הצייר

נכון, אירוע זה התרחש רק לפני שלוש שנים אך עדיין יצר תדהמה בקרב מעריציה האדוקים של מיקרוסופט. לאחר 32 שנים, החליטה מיקרוסופט לנקוט בצעד לא שגרתי והכריזה כי החל מעדכון ה-Windows 10, תופסק התמיכה בתוכנת עריכת התמונות הוותיקה, "צייר". החלטה זו עוררה התנגדות רבה מצד קהל משתמשיה, שהתאכזב מהחלטתה של מייקרוסופט להפסיק את התמיכה בתוכנה הפופולארית שליוותה את מיקרוסופט לאורך כל הדרך, החל מגרסת החלונות 1.0.

בעקבות אכזבת משתמשיה וכתוצאה מהלחץ החברתי שהופעל עליה, לבסוף הכריזה מיקרוסופט לחזור בה מהחלטתה והחליטה להמשיך את התמיכה ב"צייר". אין ספק שאירוע זה המחיש את תפקידו של ציבור המשתמשים לא לקבל את כל אשר מכתיבים לו ולהילחם עבור הדברים שחשובים לו, גם בבמות הדיגיטליות. 

קרוב לוודאי כי בעוד מאה או מאתיים שנה, נבחן את האירועים המתרחשים במציאותנו הנוכחית, בשנות ה-2000 המוקדמות, ונבדוק את השפעתם על אותה מציאות עתידית. לעבר חשיבות רבה מאחר וכל תהליך או פיתוח חדש שמופץ, לא נוצר יש מאין אלא הוא תוצאה ומסקנה של אירועי קדם.

תגובות