אין מנוס: התגלתה תוכנה זדונית במכשירי אנדרואיד. צילום מסך מיוטיוב

אין מנוס: התגלתה תוכנה זדונית במכשירי אנדרואיד

נמצאה תוכנה זדונית במכשירי אנדרואיד המאפשרת השתלטות על הטלפון על ידי הודעת SMS אחת בלבד, איך ניתן להיזהר?

אנו נמצאים כעת בשיאה של תקופה אימתנית ואכזרית אשר מעמידה את כל האמון שאנו נותנים בעולם המדיה והטכנולוגיה במבחן. אתרי אינטרנט, אפליקציות, תוכנות ואף מערכות הפעלה, כל אלו מוכיחים לנו כי האינטרנט הוא לא מקום בטוח וכי יש למתן את כל אשר שמים אנו בידו. לאחרונה התגלתה במערכת ההפעלה אנדרואיד, דרך נוספת המאפשרת השתלטות על מכשירכם הסלולרי על ידי הודעת טקסט אחת בלבד. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

חוקרים של חברת אבטחת המידע ESET גילתה שיטת סייבר-בולי חדשה המאפשרת לא רק פגיעה בקורבן בודד אלא התפשטות לכל אנשי הקשר שלו. שרשרת האיום והכופר מתחילה בהודעת טקסט (SMS) אחת קצרה: "איך הם יכולים לשים את התמונות שלך באפליקציה הזו, אני חושב שאני צריך לספר לך", כאשר להודעה זו מצורף לינק ובד בבד נשלחת לכל אנשי הקשר במכשיר הקורבן. אותו לינק מאפשר השתלטות על הטלפון ומאותו רגע, נפתחת חלונית המציבה אולטימטום בפני הקורבן אשר במילים פשוטות מעבירה לו מסר חד וברור: "אם לא תשלם, תשלם" אשר מחייבת את הנפגע לשלם סכום כסף לא קטן על מנת שחרור מכשירו.

אנדרואיד
מסרון התקיפה © באדיבות ECET

בעוד שדרך פעולה זו מצדם של התוקפים פועלת באופן לא מושלם ומוגבלת לגדלי קבצים מסוימים, זהו רק עניין של זמן עד שהתוקפים ישפרו אותה ואז נתייצב בפני סכנה ממשית. בניגוד לחלק רב מניסיונות התקיפה והשתלטות על הסלולר, הפעם מדובר בסכנה גלובלית מאחר ואותה הודעה מתורגמת ל-42 שפות, ביניהן גם עברית. 

בעוד כי תמיד קיימת הסכנה שכניעה ותשלום לתוקפים תפתח צוהר לתקיפות נוספות, חשוב לשמור על כמה כללי בטיחות באינטרנט על מנת להימנע מלכתחילה מסכנות אלו: חשוב לשמור על המכשיר שלנו מעודכן כל הזמן, להוריד אפליקציות רק מהחנות הרשמית ואף לבדוק את הביקורות (הן החיוביות והן השליליות מאחר ואותן תגובות חיוביות מרבית מן הפעמים נכתבות על ידי התוקפים עצמם) טרם ביצוע ההורדה. כמו כן, חשוב גם לברור ולהפעיל שיקול דעת על ההרשאות שאנו נותנים לכל אשר אנו מורידים.

תגובות