סקירה: מה חשבנו על ה-ROG Zephyrus S? . אסוס

סקירה: מה חשבנו על ה-ROG Zephyrus S?

קיבלנו לבדוק את מחשב הגיימינג הנייד החדש של אסוס, ה- Zephyrus S. מהבדיקה עלה כי אכן המחשב מותאם לגיימינג ולצרכים כלליים כאחד, אולם לוקה בכמה חולשות חמורות בחומרתו

 
אם הנכם גיימרים מושבעים או סתם חובבי התחום, ודאי שמעתם לא פעם על האמרה כי מחשבים ניידים אינם טובים לצורכי הגיימינג כמחשבים הנייחים. בעוד שאמרה זו עדיין נכונה חלקית כיום, ניתן לראות את הפיתוח בתחום המחשבים הניידים שחלקם הגדול מיועד במיוחד לצרכים אלו. בדקנו את המחשב הנייד החדש של אסוס, ה-Zephyrus S, שמנפץ סטיגמה זו ומוכיח כי גם במחשבים ניידים יכולים הגיימרים למצוא נחמה.
 
עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:
 
נתחיל עם היתרונות הברורים של המחשב. הראשון בהם הוא העיצוב שלו. גודל המסך הינו 15.6 אינץ' בעל רזולוציית מסך של 1920x1080 פיקסל. למחשב גבולות מסך צרים מאוד כך שבזמן השימוש בו עולה התחושה של "what you see is what you get". בנוסף, למקלדת של המחשב מצורפות תאורות LED הניתנות להתאמה אישית שמעניקות חווית משתמש חיובית ומקצועית. בנוסף, איכות המסך ואיכות הסאונד טובים מאוד, הצבעים חדים ומדויקים והסאונד שלם ורצוף.
 
Zephyrus S
Zephyrus S © אסוס
 
נקודה נוספת הראויה לציון היא שהמחשב אינו כבד במיוחד כך שנשיאתו ממקום למקום נוחה. יתרה מכך, אפשר להגיד שהמחשב עונה על מטרתו - הביצועים שלו לצורכי גיימינג טובים משמעותית מיתר המחשבים הניידים. תצוגת מסך טובה מאוד, חלקה, FPS גבוה, לכן סך הכל המחשב אכן מותאם לצורכי גיימינג. יתרון בולט נוסף הוא הזיכרון של המחשב. למחשב נפח זיכרון RAM של 32 ג'יגה ונפח אחסון פנימי של 1 טרה.
 
אולם למחשב כמה נקודות חולשה ראויות לציון הקשורות דווקא לחוויות השימוש ומדד הנוחות. ראשית, סוללת המחשב. משימוש יום-יומי במחשב נצרך להטעינו מספר פעמים. הסוללה מתרוקנת באופן די מהר וגם המד המצביע על אחוז הסוללה ועל משך השימוש המשוער הנותר, אינו מדויק ומשתנה מפעם לפעם, כך שאם בנקודה מסוימת המחשב מראה כי נשארה שעה אחת לשימוש, כמה דקות אחרי כן הוא יכול להראות שנשארו חצי שעה או אפילו דקות בודדות.
 
Zephyrus S
Zephyrus S © אסוס
בנוסף, חשוב לציין נקודה נוספת וזוהי התחממותו המהירה של המחשב. התחממותו נעשית בקצב מהיר למדי - דקות ספורות דרושות לפני שהמחשב יתחמם מאוד עד לכדי שתאלצו לחדול מפעילותכם בו. מאחר ומוקד ההתחממות הוא בדיוק היכן שמונחות הידיים נוצר מצב שהיד מתחילה להתחמם יחד עם המחשב ונאלצת הפסקת פעילות מידית. נקודה נוספת שיותר מאכזבת מאשר לא טובה היא המחסור במצלמת רשת מובנית, תכונה שכיום שכיחה במחשבים ניידים רבים. 
 
לסיכום, למרות כי הדעה הרווחת היא שמשחקי מחשב עדיפים לשימוש בעיקר במחשבים נייחים, ה-Zephyrus S מוכיח לנו אחרת. בנוסף לייעודו למשחקים, המחשב חזק ואיכותי גם לשימושי היום-יום. עיצובו של המחשב נעים למראה, הצבעים חדים ואיכותיים, הוא קל לנשיאה ובעל נפח אחסון ונפח זיכרון RAM לא רעים בכלל. יחד עם זאת, דרושים שיפורים מיידים בנפח ואיכות הסוללה של המחשב ותחזוקה של מערכת האוורור בו.
 
 
תגובות