המדריך המלא: כך תקדמו תוכן לצעירים באינטרנט. adobestock

המדריך המלא: כך תקדמו תוכן לצעירים באינטרנט

יוטיוב, אינסטגרם וטיק טוק - אלו הפלטפורמות הפופולאריות בקרב הצעירים וכך תוכלו לקדם בהן תכנים, שירותים ומידע. רוצים לדעת כיצד? כנסו לכתבה!

בשיתוף עם דניאל זריהן

אם תירצו, בתור בעלי עסקים המציעים מוצרים או שירותים ללקוחות בגיל צעיר, לקדם תוכן שיווקי לקהל היעד שלכם, הדבר הראשון שחשוב יהיה מאוד שתעשו הוא להבין היכן קהל היעד שלכם נמצא.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מאפייני הפעילות של הדור הצעיר אינם דומים למאפייני הפעילות של הדור הבוגר יותר: הם פועלים ברשתות חברתיות שונות, צורכים תוכן שטחי יותר ופחות מעמיק, עוברים מנושא לנושא במהירות רבה, ומושפעים מתכנים ויזואליים הרבה יותר מאשר תכני טקסט ומאמרים.
אז איך כדאי כיום לקדם תוכן המיועד לצעירים? הנה שלוש סביבות שכדאי יהיה שתשקיעו בהן:

קידום תכנים בטיקטוק

טיקטוק, אפליקציית שיתוף סרטוני הוידאו הקצרים שכבשה את העולם, היא מקום מצויין להתחיל ממנו, כאשר בוחרים לקדם תוכן עבור האוכלוסיה הצעירה. מדוע? ראשית, משום שהאפליקציה הפופולרית הזאת זכתה כבר ללמעלה ממיליארד הורדות. שנית, בטיק טוק מעלים המשתמשים סרטוני וידאו קצרים של עד 15 שניות (אפשר גם יותר, אבל זה נפוץ פחות), עם מאפיינים ייחודיים לז׳אנר: ליפסינג לשירים ידועים (הנעת השפתיים על פי התקדמות השיר), קטעי סטנד אפ קצרים, אתגרים לביצוע ועוד. סוג התוכן הזה מושך מאוד צעירים וגורם להם לגלות עניין רב ומעורבות.

© adobestock

האתגרים המפורסמים בטיקטוק הופכים לויראליים בתוך זמן קצר ביותר: עוד ועוד סרטונים מועלים לרשת, בניסיון של צעירים לחקות את האתגר. למשל, אחד האתגרים הפופולרים שרץ ברשת וכבש את הצעירים היה אתגר דלי הקרח, במסגרתו שופך המאותגר על עצמו דלי עם קרח. לאחר פרסום האתגר הראשון עוד ועוד צעירים החליטו לפרסם סרטוני חיקוי, מה שהפך לטרנד פופולרי ביותר ברשת.

אם כן, איך תוכלו אתם כבעלי עסקים, המייעדים מוצרים או שירותים לקהל לקוחות צעיר, לקדם תכנים בפלטפורמה הזאת? ישנן לפחות שלוש דרכים באמצעותן תוכלו לעשות זאת. ראשית, תוכלו לעשות שימוש במשפיענים, לנצל את הפופולריות שלהם, לרקום שיתוף פעולה איתם ולפרסם באמצעותם תכנים. שנית, תוכלו לפתוח ערוץ משלכם ולהעלות אליו סרטונים שיווקים העונים לתנאי הפורמט. שלישית, תוכלו, כמובן, לשלם על בעבור קידום התכנים בצורה ממומנת.

קידום תכנים באינסטגרם

אינסטגרם היא רשת חברתית, שנרכשה על ידי פייסבוק, ומבוססת תמונות ואלמנטים ויזואליים. ניתן לנהל באינסטגרם פרופיל אישי ופרופיל עסקי, אולם כדי לקדם תכנים שיווקיים, תצטרכו להפוך את הפרופיל הפרטי שלכם, לעסקי.

המדד החשוב ביותר בקידום תכנים שונים באמצעות אינסטגרם הוא איכות פרופיל העוקבים של המשפיען שתפקידו לקדם את התכנים. ככל שלמשפיען הזה יותר עוקבים, ומתוכם יותר עוקבים אותנטיים, אמיתיים, כאלו שעוקבים באמת אחר התכנים המפורסמים מעת לעת בפרופיל, ולא בוטים עם פרופיל משתמש מזוייף שתפקידם להגדיל את כוח המשא ומתן של המשפיען, כך, למעשה מתומחר המשפיען גבוה יותר והיכולת שלו להגיע לקהל יעד רחב היא גדולה יותר.

© AdobeStock

כדי לצבור כוח ועוקבים ברשת האינסטגרם תצטרכו לעבוד בזה, במלוא מובן המילה: יצירת אינטרקציה עם משפיענים אחרים, החזרת עוקב לעוקבים שלכם, שילוב תגובות, הארות, לייקים לתמונות שמעלים פרופילים אחרים, פרגון, מציאת מוקדי הכוח ברשת והתחברות אליהם, ועוד ועוד.

קידום תכנים ביוטיוב

יוטיוב היא פלטפורמת אחסון וניהול סרטוני הוידאו הגדולה בעולם מבית גוגל. מעבר לעובדה שהיא מאחסנת כמות עצומה של סרטוני וידאו, היא למעשה מהווה גם פלטפורמת חיפוש פופולרית. לא מעט חיפושים עבור מדריכים שונים לתפעול מוצרים, פתירת תקלות, טיפול בנושאי תחזוקה, ועוד מתבצעים על גבי הפלטפורמה כל העת.

קידום ביוטיוב הולך יד ביד עם קידום בגוגל. יוטיוב – מי שלא יודע, היא פלטפורמה בבעלות גוגל, ולכן לגוגל יש אינטרס להעניק ליוטיוב חשיפה גדולה בתוצאות של מנוע החיפוש שלה. על כן, סרטונים ביוטיוב יכולים להתקדם בגוגל במהירות שיא ולהביא לחשיפה גדולה במיוחד. מי שרוצה לקחת את זה כמה צעדים קדימה – יכול לשלב עם עבודת בניית קישורים על מנת לחזק את הסרטונים שלו ביוטיוב עוד יותר.

בתי עסק רבים שרוצים להגדיל את החשיפה שלהם לקהל צעיר ברשת, בוחרים בפלטפורמת היוטיוב כדי להעלות סרטונים עם תוכן שיווקי לערוץ ייעודי משלהם. גם ביוטיוב, המדדים העיקריים להצלחת סרטונים הינם כמות הלייקים, התגובות, אורך הצפיה בסרטון, מספר הנרשמים לערוץ בעקבות הסרטון ועוד.

ניהול ערוץ יוטיוב פעיל הוא שיטה מוכחת להגדיל את הנוכחות האינטרנטית של מותג ברשת האינטרנט. צילום איכותי, שימוש במיקרופון ייעודי, הקפדה על תאורה נכונה, ובעיקר כתיבת תסריט נכון - כל אלו פעולות קריטיות להצלחת הסרטון ברשת.

אם אתם מעוניינים לקדם תוכן לצעירים ברשת האינטרנט, יש לא מעט ערוצים שיאפשרו לכם לעשות זאת, בתנאי שתשמרו על כללי הפורמט ותבינו את חוקי המשחק. אפליקציית טיקטוק תאפשר לכם לרכוב על טרנדים מוכרים של אתגרים ולייצר סרטונים באורך קצר, באמצעות משפיענים או ערוץ ייעודי. ברשת האינסטגרם המסרים השיווקיים שלכם יקבלו במה ככל שמספר העוקבים שלכם ואיכות העוקבים שלכם יגדל. ביוטיוב תוכלו לפתוח ערוץ ייעודי לעסק ולפרסם באמצעותו מדריכי וידאו שונים שיסייעו לקהל הצעיר להתחבר למוצרים שלכם.

תגובות